English Version
English

انسان برای رسیدن به حقـــیقـــت تلاش می کند.

انسان برای رسیدن به حقـــیقـــت تلاش می کند.

جلسه هفتم از دوره چهل و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی البرز (کرج)؛ با استادی همسفر میلاد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر یعقوب، با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)" در روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان میلاد هستم یک همسفر؛ از نگهبان جلسه سپاسگزارم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار نمود تا خدمت کنم و آموزش کنم.

دستور جلسه، در مورد ظرفیت و مسئولیت است که البته چون لژیون خدمتگزار این جلسه لژیون سردار است، می‌خواهم بیشتر در این مورد صحبت کنم.

ما در گذشته، به خودمان، خانواده و جامعه خساراتی وارد کردیم؛ تفاوتی هم ندارد، چه با سیگار و مواد، چه تفکرات غلط؛ باید جبران خسارت کنیم و اگر نکنیم در جایی دیگر از ما گرفته می‌شود. لژیون سردار جای مناسبی است تا جبران خسارت کنیم.

خودِ من، اعتقاد داشتم جایی خوب است که حقیقی باشد و حرفی که زده می‌شود به آن عمل کنند. اولین باری که به کنگره آمدم، دیدم که همه چیز روی نظم و قانون پیش می‌رود و همه عملکرد مناسبی دارند.

وقتی که همه چیز حقیقی باشد انسان برای آن تلاش می‌کند و در راه رسیدن به آن قدم بر نمی دارد، می دود!

کنگره هم مسیری است که وقتی می‌بینی جواب سوالاتت و جواب تمام کارهایی که می‌خواهی انجام بدهی، در آن هست و حقیقی بودنش را می‌بینی؛ در راه رسیدن به آن می دوی!

ماهم شاید نتوانیم تمام خدمت‌ها را انجام دهیم، ولی خداراشکر که می‌توانیم در لژیون سردار باشیم، تا در آن خدمت مالی کنیم، زیرا خساراتی که وارد کردیم، باید به نحوی جبران شود.

چون کنگره از نظر علمی بسیار در حال پیشرفت است و به آن نمی توانیم برسیم، اما در لژیون سردار از نظر مالی می‌توانیم به کنگره نزدیک باشیم. کنگره از نظر مالی تأمین است و پول ما در این بین چیزی نیست و این مشارکت برای آموزش گرفتن و کسب انرژی خودمان است.

وقتی اعلام دنوری کردم، پیش خودم گفتم که پول آن جور می شود، من با ورود به لژیون سردار و اعلام دنوری که باید مبلغ 50 میلیون تومان واریز می کردم؛ روز قبل از گلریزان مبلغ دنوری تکمیل شد و تصمیم گرفتم مبلغی بیشتر از توان خودم اعلام کنم. 75 میلیون تومان اعلام کردم و 25 میلیون باقیمانده، تا فردای آن روز تکمیل شد! برای من خیلی عجیب بود که برای هزینه کردن در چنین جای با ارزشی، چگونه مبلغ آن فراهم می شود.

همه ما قبل از ورود به کنگره آنقدر در مسیر ضد ارزش ها هزینه کرده ایم، که مبلغ تعهد سرداری در مقابل آن بسیار ناچیز است و همچنین در کل دنیا مکانی پیدا نمی شود که چنین آموزش های ارزشمندی را به صورت رایگان در اختیار اعضای خود بگذارد و باعث ارتقای آن ها بشود. 

من قبل از ورود به کنگره، چنین تفکری نداشتم و با تفکر غلط، خسارات بسیاری به خودم و خانواده و جامعه وارد کرده بودم و چون تفکر من به سمت ارزش ها ارتقا پیدا کرد، برای آن هزینه می‌کنم، تا من هم در پیشرفت این مجموعه سهیم باشم؛ حداقل کاری که می توانم انجام بدهم، این است که عضو لژیون سردار باشم و تمام تلاش من این است که در گلریزان امسال بتوانم اعلام پهلوانی بکنم.

بزرگ ترین خواسته یا آرزوی من این است که بتوانم نشان بی نشانی را بگیرم. همه ما اگر بخواهیم، میتوانیم؛ چون ارزشی که باید برای خود قائل باشیم، بیشتر از این حرف ها است.

دیده بان محترم؛ آقای زرکش، دیروز در لژیون سردار تهران فرمود؛ همهٔ ما قدرِ جایی که هستیم را نمی دانیم. تمام تلاش من این شد، که حداقل بتوانم کوچک‌ترین خدمت را انجام بدهم و این را می دانم که نسبت به علم کنگره، حتی اگر تا آخر عمر خدمت کنم، بسیار ناچیز است و حداقل می توانم با خدمت مالی که انجام می دهم در قسمت کوچکی از آن سهیم باشم. از اینکه به صحبت های من توجه کردید سپاسگزارم.

تایپ متن: مسافر مهرشاد 

عکس، ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .