English Version
English

حس اولین نیرو به کارگیری قوه عقل است

حس اولین نیرو به کارگیری قوه عقل است

رطب یک میوه شیرین، قابل خوردن و مطبوع است در حالی‌ که حنظل یک گیاه نامطبوع و بسیار تلخ می‌باشد اما نمی‌توان گفت که حنظل هیچ کاربردی ندارد ممکن است نسبت استفاده آن در برابر رطب بسیار پایین‌تر باشد؛ اما در بعضی موارد نادر قابل استفاده است .
این موضوع نمایانگر توان خلقت است؛ چرا که چیزهای خطرناک اصولا تلخ هستند و قابل خوردن نمی‌باشند مانند تریاک ...
بنابراین در طبیعت همه چیز مشخص است.
تنوع در خلقت کاملا به چشم می‌خورد و این طبقه‌بندی در جامدات حتی انسان‌ها هم دیده می‌شود. بعضی انسان‌ها مانند رطب می‌مانند و برای بشریت بسیار مفید هستند؛ اما بعضی از آنها واقعا از حنظل هم بدتر می‌باشند و می‌توان گفت در طبقه‌بندی از یک حیوان و یا یک گیاه هم پایین‌ترند و گاهی نبودنشان بهتر از بودنشان است.
ادب موضوع بسیار مهمی برای انسان خصوصا برای خانم‌ها می‌باشد البته که آقایان نیز موظف به رعایت ادب می‌باشند.آنهایی که ادب را رعایت نمی‌کنند تبدیل به لودگانی می‌شوند که دیگران برای آن‌ها هیچ ارزشی قائل نیستند.
باید این موضوع را بدانیم که شخصیت درونی ما بیانگر شخصیت بیرونی ما است افراد مودب و مبادی آداب نزد دیگران عزیزتر می‌باشند.
در یک سخنرانی جایز نیست که  صحبت  را با یک شوخی شروع کرد؛ چرا که تا انتهای سخنرانی کسی شما را جدی نخواهد گرفت طنز بسیار موضوع خوبی می‌باشد؛ اما بهتر است در جای خودش از آن استفاده کرد پس انسان باید خیلی مراقب کلماتی که بیان می‌کند باشد تا تبدیل به حنظل نشود.
در تجارت کالای خالص بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد اگر می‌خواهید تبدیل به انسان خوبی بشوید باید ناخالصی‌ها را از خود دور کنید مانند کاری که راهنمایان  انجام دادند؛ بنابراین باید کشت رطب را توسعه بدهیم یعنی ما هم بایستی انسان‌های سالم را پرورش بدهیم.
همه‌‌ افراد دارای رژیم غذایی نیستند؛ اما توصیه می‌شود که از غذاهای مقوی و کم حجم استفاده کنیم.
ما از خاک خلق شده‌ایم و عناصر موجود در خاک هم در بدن ما موجود است اگر  مقدار هر کدام در بدن ما کم بشود به صورت یک بیماری نمود می‌کند در گذشته؛ چون از مواد طبیعی استفاده می‌کردند بیماری‌ها بسیار کمتر بودند و تعداد کثیری از  بیماری‌های امروزی وجود نداشت.
ما برای این که دور هم جمع شویم نیازمند ایمان قوی هستیم ایمان به خداوند، به خودمان، به روش‌هایمان، به گروه‌مان، به راهنماهایمان و کل سیستم...
برای این که انسان تبدیل به رطب بشود نیازمند پایه‌های محکم می‌باشد و بدون تفکر نمی‌‌توان حریف هیولای قدرتمند اعتیاد شد این مسائل به ما کمک می‌کنند تا به عقل و آگاهی لازم دست پیدا کنیم.
در تمامی سطوح زندگی و همچنین طبیعت عقل حاکم است البته به علاوه عشق ؛ ولی باید دانست که بدون عقل اصلا ممکن نیست؛ عقل دارای مراتب است پس کسانی که در مراتب پایینی از عقل هستند یک‌سری مسائل را نمی‌توانند درک کنند. عقل بایستی ابتدا یک‌سری اطلاعات را بگیرد تا بتواند پردازش و در نهایت حکم صادر کند.
حس اولین قوه راه‌اندازی نیروی عقل است و تا جایی که حواس بتوانند، اطلاعات صحیح و مورد نیاز را به عقل بدهند عقل کار می‌کند در غیر این صورت نمی‌تواند مطالب را درک کند.
عقل زمانی گسترش پیدا می‌کند که ما حواس، ادراک و دریافت‌مان بیشتر باشد و حال و هوای خوبی داشته باشیم؛ بنابراین اگر ما آموزش ببینیم و دریافت اطلاعات‌مان بالاتر رود عقل ما هم بهتر کار خواهد کرد.
حال این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان نیروهای درون را تقویت نمود و از آن‌ها استفاده کرد؟ باید تمرین مداوم داشته باشیم و ما در کنگره دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم.
از برخورد با نیروهای منفی و شیطانی دوری کنید و سعی کنید با آن‌ها درگیر نشوید. به عنوان مثال؛ یک انسان جاهل و نادان خود یک شیطان است پس با او بحث نکنید و تا می‌توانید از او دوری کنید.
قوی‌ترین نیرو بازدارنده خود ماده است. ماده می‌تواند طلا، پول، انسان، ماشین و غیره باشد که همیشه در حال دنبال کردن ما است.
لازمه حیات، زحمت کشیدن و برخورداری از مادیات است. اما بایستی ما به گونه‌ای رفتار کنیم که ما اسیر مادیات نشویم بلکه مادیات اسیر ما بشوند و ما اختیار آن را داشته باشیم در غیر این صورت تخریب ایجاد می‌شود در این زمان خواهید دید که چگونه از حیات لذت خواهید برد در حالی که خیلی هم به زحمت نمی‌افتید.

تایپ و نگارش: همسفر آرزو، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر شهین، راهنما همسفر زهرا (لژیو سوم)
عکس: همسفر پریسا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .