English Version
English

عمل صالح با آرامش فکری و روحی

عمل صالح با آرامش فکری و روحی

 اگر هر سلول انسان را یک شهر در نظر بگیرید، خواهيد دید جسم انسان چه عظمتی دارد ؛ بدن انسان از38 هزار و 200 میلیارد سلول تشکیل شده است؛ ولی ما از بدن انسان چیزی نمی‌دانیم و با جسم خود خیلی بی‌رحمانه برخورد می‌کنیم؛ برای مثال پیکرتراشی، عمل‌بینی یا تزریق ژل و... انجام می‌دهیم ، در بدن ما میلیون‌ها سیستم کار می‌کند تا ما بتوانیم به زندگی خودمان ادامه دهیم همچنین ما می‌توانیم قدرت تشخیص داشته باشیم.

اگر سیستم جسم انسان درست کار نکند ما دچار بیماری‌های زیادی می‌شویم، در بدن ما باکتری‌هایی وجود دارند؛ اگر باکتری‌ها از بین بروند بدن ما از کارخواهد افتاد، بیماری‌ها صور آشکار و هم صور پنهان دارند؛  صور آشکار مثل تومور که با شیمی درمانی احتمالا از بین برود؛ ولی باید  بدانیم  این بیماری از کجا آمده و علت آن چیست.

زمانی که ما خودمان را نشناسیم امکان ندارد خداوند  و هستی را بشناسیم؛  انسان برای شناخت خود باید به دانایی، تزکیه و پالایش برسد. خداوند می‌فرماید: عمل صالح انجام دهید؛  عمل صالح یعنی، عمل صلح آمیز و اینکه با دیگران رفتار صلح آمیز داشته باشیم ؛ کسی که در صلح و آرامش باشد؛  عمل صالح انجام می‌دهد ولی کسی که زود عصبانی می‌شود در صلح و آرامش نیست.

شخصی مواد مخدرش را بدون درمان قطع می‌کند  در نتیجه همیشه حال او خراب است، بدلیل نداشتن جهان بینی و اینکه تزکیه و پالایش انجام نداده است ؛ پس همیشه اول باید علت را  بیابیم. یک سری باکتری‌هایی در بدن ما هستند که  باید در مقابل آنها کوشا باشیم؛ مثلا وقتی دچار سرماخوردگی می‌شویم سریع آنتی بیوتیک مصرف کنیم؛ باید بدانیم یکسری از باکتری‌ها برای بدن لازم و ضروری هستند . برای هر چیزی، تا زمانی که ما خودمان را نشناسیم امکان ندارد بتوانیم خداوند و هستی را بشناسیم. اگر خودمان را نشناسیم و تمام مراسمات دینی، نماز و روزه را انجام دهیم باز هم نمی‌توانیم خداوند را بشناسیم.

نویسنده :همسفر سوسن رهجوی راهنما همسفر عاطفه (لژیون هشتم)
ویراستار و ارسال: همسفر طاهره رهجوی راهنما همسفر  آسیه ( لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .