English Version
English

بزرگ کردن ظرف مسئولیت

بزرگ کردن ظرف مسئولیت

به نام قدرت مطلق الله
من قبل از ورودم به کنگره هیچ‌گاه به این زیبایی و ظرافت رابطه واژه‌هایی مثل ظرفیت، مسئولیت و قبله گم‌ کردن را به هم مرتبط ‌نمی‌دانستم. من می‌دانستم اگر مسئولیتی قبول می‌کنم، باید به بهترین شکل ممکن کار را به انجام برسانم. مسئولیت یعنی؛ این‌که در مورد آن از ما سؤال می‌شود یا مورد سؤال قرار می‌گیریم. پس هم درست انجام دادن و هم کامل انجام دادن مسئولیت بسیار اهمیت دارد.

گاهی من خودم مسئولیت را قبول می‌کنم؛ ولی گاهی برعکس این اتفاق می‌افتد، مسئولیت و جایگاه، من را انتخاب می‌کند. من همیشه قبل از پذیرش مسئولیت به خودم نگاه می‌کنم، ببینم آیا در توانم هست که کار را به انجام برسانم، اگر ببینم که در حین انجام کار می‌شود از دیگران نیز آموزش یا کمک گرفت حتماً می‌پذیرم؛ زیرا انسان با آموزش گرفتن و تجربه کردن می‌تواند، دانایی خود را بالا ببرد.

زمانی که دانایی افزایش پیدا کند، حتماً ظرفیت نیز بالا می‌رود؛ چون با هم رابطه مستقیم دارند. اگر من دانایی نداشته باشم در انجام وظایف و مسئولیت خودم دچار مشکلات زیادی خواهم شد که بیشترین آسیب را خودم می‌بینم و در ادامه باعث خرابکاری در وظیفه‌ام می‌شود و حتی به دیگران نیز آسیب می‌زنم که شاید، جبران آن بسیار سخت و گاهی ناممکن باشد.

هم‌زمان که ظرفم را برای پذیرش مسئولیت بزرگ می‌کنم، نقطه تحمل خودم را نیز بالا می‌برم که در ادامه نشکنم و خرد نشوم. هر مسئولیتی هدفی را دنبال می‌کند که در اینجا اصطلاحاً به آن قبله می‌گویند، رفتن به طرف قبله و هدف تنها از راه صراط مستقیم ممکن است. من باید بدانم که در مسیر هر اتفاقی ممکن است بیفتد، چرا که انسان هميشه به واسطه اختیارش باید انتخاب و تعیین مسیر کند در اینجا نیز باز دانایی مطرح می‌شود که من بتوانم خوب را از بد، درست را از نادرست تشخیص بدهم.

گاهی با یک اشتباه به نظر کوچک وارد بی‌راهه می‌شویم و هرچه جلوتر می‌رویم از صراط مستقیم بیشتر فاصله می‌گیریم و هدف را گم می‌کنیم در آخر به چیزی می‌رسیم که اصلا مقصد ما نبوده آن موقع راهی جز توجیه کار و دلیل آوردن ما را نمی‌تواند قانع کند پس شروع به غر زدن و نق نق کردن می‌کنیم و به زمین و زمان ایراد می‌آوريم. انسان همیشه باید در جهت دانایی تلاش کند و بتواند ظرفیت خود را بالا ببرد، چرا که تمام زندگی خود یه مسئولیت بزرگ است که ما باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام بدهیم. هر کدام از ما برای هدفی به زمین آمده‌ایم باید هدف را پیدا کنیم و آن‌را به انجام برسانیم.

رابط خبری: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .