English Version
English

ظرفیت و مسؤلیت لازم و ملزوم هم دیگر هستند

ظرفیت و مسؤلیت لازم و ملزوم هم دیگر هستند

جلسه‌ چهاردهم از دوره‌ بیست‌و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی اروند آبادان، با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر میثم و دبیری مسافر محمدحسن با دستور جلسه « ظرفیت و مسوولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه )» سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که مسئولیت اداره این جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم.

ما دیروز تهران بودیم و جای همه دوستان خالی بود همه‌ی مسافرت‌ها پر بار هستند اما دیروز مسافرتی که داشتیم بسیار پر بار بود سه نفر از دوستان رهایی از بند مواد داشتند که آقا سعید از لژیون سوم و راهنمای ایشان آقا محمد سلامات‌ بودند. آقا محمد لژیون دوم و راهنمای ایشان آقا محسن و آقا حمید رضا از لژیون دهم بودند. و رهایی ۴۰ سی دی آقا حسن را داشتیم از لژیون دوم که راهنمای ایشان آقا محسن بودند و سه نفر از دوستان آقا علی آقا خلیل و آقا صادق از لژیون آقا محسن رهایی از بند نیکوتین داشتیم که به این دوستان تبریک می‌گویم و انشاالله که در این راه ثابت قدم باشد و این درخت همیشه ثمر بدهد‌.

 این مشخص می‌کند که ما راه درست را می‌رویم و این درختِ پُرثمر کنگره دارد میوه خود را می‌دهد و به قول آقای ترابخانی که خدمت‌شان بودیم فرمودند که درختی که ثمر می‌دهد مورد سنگ اندازی قرار می‌گیرد و کسی به درخت بی‌ثمر کاری ندارد و شما دارید راه درست را می‌روید مسئله‌ای که می‌خواستم عنوان کنم که رهایی‌هایی که در کنگره اتفاق می‌افتد درست است که همه، راهنما را دخیل می‌دانند اما در واقع همه خدمتگزاران در رهایی‌ها دخیل هستند‌ یعنی برکت آن در زندگی همه خدمتگزاران خودش را نشان می‌دهد از قسمت OT گرفته و بچه‌های مرزبانی‌، نشریات‌ و حتی نگهبان نظم‌ همه‌ی این‌ها در هر رهایی که اتفاق می‌افتد دخیل هستند و ما در آموزه‌های دینی‌مان داریم که به آن حسنه جاریه می‌گویند.

 در سفر اول که خدمت آقا محسن در لژیون بودم می‌گفتند که رهجویی که مثلاً در لژیون آقا سهراب رها می شود‌، هم آقا سهراب از برکت و ثواب آن بهره می‌برد و به تبع آن راهنمای ایشان آقا محسن و راهنمای آقا محسن‌، آقای بیات و آقای ترابخانی و همین‌طور سلسله مراتب تا بالا می‌رود‌ و همه در این برکت سهیم هستند. در لژیون نهم اگر رهایی آقا حمید‌رضا باشد‌ یک مقدار از برکت و ثوابش به من می رسد و به آقا محسن هم می رسد و بعد به آقای بیات و همینطور به بالاتر می‌رسد‌. 

 کارهای معنوی مثل کارهای مادی نیست که هر چه تعداد بیشتر بشوند‌‌ درصد کمتر بشود. یعنی از صدرصد اگر ۱۰ نفر سهیم باشند به هرکدام ۱۰ درصد می‌رسد اما در کارهای خیر این‌طور نیست در کارهای خیر هر چه بیشتر باشد آن برکات بیشتر خواهد بود.

درباره دستور جلسه، ظرفیت و مسؤلیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) که امسال نق زدن و حاشیه را جناب مهندس اضافه کردند در رابطه با ظرفیت جناب مهندس می‌فرماید ظرفیت، دستور جلسه هستی است یعنی ایشان ظرفیت را موازیِ پذیرش می‌دانند این را بگویم ظرفیت و مسؤلیت لازم و ملزوم هم دیگر هستند. در مورد ظرفیت یک مثال بزنم که وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنیم یک جایی دارد به نام پذیرش بعد وقتی بیمارستان ۲۰۰ تخت خواب داشته باشد و ۲۰۰ بیمار ظرفیت دارد و اگر ۲۱۰ بیمار بگیرند آن خدمات که به بیمار داده می‌شود کمتر می‌شود در مسائل دیگر هم همین‌طور است و لازم و ملزوم هم دیگر هستند.

جناب مهندس می‌فرماید در کنگره هرجا که مسؤلیت داده می‌شود اول قدرت داده می‌شود و این لازم و ملزوم است که باید قدرت داشته باشد که مسؤلیت را انجام بدهد. برخلاف بیرون یک نفر مسؤل است و دستور می‌دهد و امر و نهی می‌کند درست است که قدرت دارد ولی مسؤل بر این اصل است که پاسخگو باشد جناب مهندس می‌فرماید مرزبانی که مسؤل است ما به آن قدرت می‌دهیم ولی به مراجعین باید پاسخگو باشد همین‌طور راهنما که مسؤل لژیون است قدرت لژیون در اختیارش است و باید پاسخگو باشد.

درمورد بقیه آیتم‌ها، قبله گم کردن در سی‌دی جناب مهندس می‌فرمایند که اگر ظرفیت لازم برای مسؤلیت بین افراد وجود نداشته باشد و یک مسؤلیت را بگیرند، باعث تخریب خودشان شده و به سیستم هم ضربه می‌زنند ایشان مثال آبدارخانه را می‌زند می‌گویند اگر یک نفر مسؤل آبدارخانه باشد و آن ظرفیت پذیرش لازم را نداشته باشد نمی‌تواند آن مسؤلیت را به‌‌نحو احسنت اجرا کند و به یک‌ نفر چای پرنگ و به یک نفر چای کم رنگ می‌دهد و این را می‌خواهم بگویم که ظرفیت، قدرت پذیرش، قدرت تحمل، همه‌ی این‌ها لازم و ملزوم هستند همه‌ی این‌ها باید در یک فرد جمع بشود تا بتواند آن مسؤلیت را انجام بدهد.

در مورد نق زدن و حاشیه حالا آقا محسن در لژیون خیلی تاکید می‌کند روی حاشیه، می‌گوید اگر بخواهید آموزش‌ها را درست یاد بگیرید و به هدف برسید از حاشیه رفتن پرهیز کنید یعنی حاشیه رفتن و نق زدن کار انسان‌های است که شکست خورده هستند کسی که شکست می‌خورد می‌خواهد اطراف خودش چند نفر را جمع کند و نق بزند و حاشیه رفتن از آموزش جلوگیری می‌کند. از اینکه به صحبت‌هایم گوش دادید ممنون.

تایپ مسافر حسین لژیون چهارم، مسافر امین لژیون یازدهم

ارسال مطلب: مسافر محمود لژیون هفتم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .