English Version
English

ایجاد ظرفیت با حرکت در مسیر درست

ایجاد ظرفیت با حرکت در مسیر درست

جلسه دوازدهم از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگرۀ ۶۰ نمایندگی ارتش، با استادی راهنمای محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر فردین و دبیری مسافر محمد، با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)» در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. در ابتدا از نگهبان و دبیر و همه شما عزیزان سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من گذاشتید.
دستور جلسه امروز ظرفیت و مسئولیت است و دقیقاً اتفاقی که می‌افتد این است که در جسم و روان و جهان‌بینی فرد اتفاق می‌افتد. وقتی‌که من وارد کنگره می‌شوم به من می‌گویند که اگر می‌خواهی اعتیادت را درمان کنی باید مسئولیت آن را بپذیری و آموزش بگیری و باید به‌عنوان مهمان سه جلسه حضورداشته باشم تا در آن سه جلسه آموزش بگیرم که کنگره چیست، اعتیاد چه است، چگونه شخص درمان می‌شود، کنگره چه‌کارهایی انجام می‌دهد و مسئولیت‌های من شامل چه چیزهایی است؟
من متوجه می‌شوم که اگر بخواهم اعتیاد خود را درمان کنم باید مسئولیت آن را بپذیرم، هفته‌ای سه جلسه ساعت ۵ تا ۸ عصر در جلسات حضورداشته باشم و راهنما انتخاب می‌کنم تا بر اساس موادی که مصرف می‌کردم به من یک برنامه داده شود. این برنامه بر اساس ظرفیتی که من دارم به من داده می‌شود و قطعاً من می‌توانم مسئولیت آن را بر عهده بگیرم و در مسیر حرکت کنم و ذره‌ذره ظرفیت و مسئولیت‌پذیری من بالاتر برود.
من می‌توانم مسئولیت‌های جدیدی را بپذیرم، تجربه کنم و در ادامه رها شوم؛ چون ظرفیت رهایی در من ایجاد شده است و می‌توانم مسئولیت رهایی را بر عهده بگیرم و در توانم است که این کار را انجام دهم. در کنگره خدمت کردن نیز به همین صورت است؛ من برای هر خدمتی باید شرایطی را داشته باشم که بتوانم مسئولیت آن خدمت را بر عهده بگیرم. جزوه‌ای در کنگره وجود دارد به اسم شرح وظایف که مشخص می‌کند چه کسی شرایط خدمت کردن در چه جایگاهی را دارد.
به حرکت خود ادامه می‌دهم، درصورتی‌که در مسیر کنگره و در مسیر درست حرکت کنم ظرفیت‌های وجودی من روز به روز بیشتر می‌شود و می‌توانم مسئولیت‌های سنگین‌تری را بپذیرم و از پس آن بربیایم. کسی که تا چندین ماه قبل در زندگی شخصی‌اش یک مصرف‌کننده مواد بوده است الانه در یک کلینیک مبصر شده است و داروی OT را به سفر اولی‌ها می‌دهد، بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی برایش به وجود بیاید. علت آن این است که ظرفیت در آن شخص به وجود آمده است و آن دانایی شکل‌گرفته است.
به نظر من تمام وادی‌های کنگره در این دستور جلسه وجود دارند و این دستور جلسه چرخشی است که مثل یک دایره شعاع اضافه می‌کند، به این صورت که هرچقدر مسئولیت‌های کوچک را بپذیرم و انجام بدهم ظرفیت من بزرگ‌تر می‌شود. این‌گونه است که یک انسان به‌جایی می‌رسد که فکرش را هم نمی‌کند، حالش خوب است و آرامش و آسایش دارد.
خصوصاً کسانی که در قبال آن چیزی که دریافت می‌کنند بازپرداخت دارند، حالشان همیشه خوب است و از این نمونه‌ها در کنگره بسیار زیاد وجود دارد. این انسان‌ها همیشه در چرخش هستند و دچار رکود نمی‌شوند. خیلی ممنونم که به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما متشکرم.

تایپ: مسافر مرتضی
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .