English Version
English

ظرفیت در ما ذره ذره به وجود می‌آید

ظرفیت در ما ذره ذره به وجود می‌آید

هشتمین جلسه از دور هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی اردستان با استادی  مسافر پژمان و نگهبانی مسافر ابولفضل و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن نق زدن و حاشیه)"  سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:


در ابتدا تشکر می‌کنم از آقای مهندس بابت این همه آموزش‌های نابی که در درون کنگره است. مسئولیت این نیست که من در رنج و سختي قرار بگیرم بلکه مسئولیت به انسان داده می‌شود به خاطر اینکه لذت ببرند و اگر کسی از آن مسئولیت کوتاهی کند آن مسئولیت از آنها گرفته می‌شود و در کنگره می‌گوییم جایگاه و آن جایگاه هست که افراد را انتخاب می‌کند. چون نعمت خداوند است.( چرا مامیرویم توی بحث نق زدن و حاشیه ها) اگر ظرف یک انسان کوچک باشد و میزان دانایی آن کم باشد ونتواند آن را عملیاتی بکند قبله ی آن شخص نسبت به آن مسئولیت گم می‌شود.


امروز من در جایگاه کمک راهنمایی و شالی گردن من میفتد و اگر من به این واقع پی ببرم که این جایگاه و این مسئولیت به خاطر این‌است که من لذت ببرم و به این خاطر من رشد پیدا کرده و ارتقا پیدا کنم من مدام میروم دنبال کسب آموزش و میروم تا ظرف درونی‌ام را بزرگتر کنم و هرچه انسان در مسیر آگاهی رشد کند حالش بهتر و لذت بیشتری را میبرد.


اگر بیایند و یک مسئولیت، مثلا مدیر عامل سکوی نفت را به من بدهند و حقوق ماهیانه ۱۵۰ میلیون تومان را به من بدهند چقدر لذت دارد و چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا من در حد این مسئولیت رشد کرده ام؟ آیا می‌توانم کارم را درست انجام دهم؟ آیا من به عنوان یک خلبان میتوانم چند نفر را به مقصد برسانم؟ و اگر نمیتوانم باید بروم آموزش ببینم وظرف وجودییم را پرکنم و آن شخصی که می‌رود می‌شود مدیر عامل سکوی نفت مدام میرود اطلاعات کسب می‌کند و قوانین تجارت را می‌خواند به خاطر اینکه بتواند مسئولیتش را به بهترین نحو انجام بدهد آن موقع حالش خوب و لذت می‌برد.


کل کائنات بر اساس نظم و قانون‌ و آگاهی است وقتی که من ظرفیت و آن آگاهی را نداشته باشم توان انجام آن مسئولیت را ندارم و قراره آن مسئولیت از من گرفته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ قبله من گم می‌شود و من می‌روم درون وادی نق زدن و حاشیه ها و معرکه‌گیری و آن عیبی که درون من هست را میپوشاند و اگر کسی بخواهد به آن ظرفیت برسد باید از روی قانون تبعیت داشته باشد و این قوانین الهی است و یا قوانینی باشد که در جامعه وضع بشود و برای راحتی افراد جامعه مفید باشد.

تایپ: مسافر مجتبی لژیون دوم 

عکاس: مسافر میلاد لژیون دوم

تنظیم وارسال: مسافر محمد رضا لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .