English Version
English

ظرفیت برمی‌گردد به ظرف خود انسان

ظرفیت برمی‌گردد به ظرف خود انسان

جلسه نهم از دوره چهلم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی مسافر محسن، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر داود با دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار کرد.

سلام دوستان محسن هستم یک مسافر
دستور جلسه در مورد ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه است. این‌که منِ مسافر وقتی می‌آیم کنگره و شروع می‌کنم به سفر کردن، باید یک‌سری مسائل را یاد بگیرم که این ظرفیت و مسئولیت چی هستند و چه ارتباطی با هم دارند؟ باید این را بدانیم در کنگره وقتی یک مسئولیتی را به ما می‌دهند باید ظرفیت این مسئولیت را داشته باشیم تا بتوانیم انجامش بدهیم. ظرفیت برمی‌گردد به ظرف خود انسان که این ظرف چقدر بزرگ و چقدر جادار باشد که یک مسئولیت را به او بدهند و آن کار را درست انجام بدهد و این کاری نیست که بشود با تکرار و تمرین انجامش داد و نیاز به دانایی و آموزش دارد؛ که همان آموزش‌هایی است که در مسیر زندگی و کنگره انسان فرا می‌گیریم.
برای پدرِ یک خانواده بودن و یا رئیس یک اداره بودن باید آن آموزش و دانایی را داشته باشی که وقتی مسئولیت به او می‌دهند بتواند انجامش بدهد و اگر این ظرفیت را نداشته باشد کم‌کم این ظرف پر می‌شود و شخص به مشکل می‌خورد و آن مسئولیتی که دارد را نیز به خوبی انجام نمی‌دهد.
ما باید تلاش کنیم و با آموزش و دانایی ظرفیت خودمان را بالا ببریم تا بتوانیم آن جایگاه خدمتی که لایقش هستیم را به دست بیاوریم. ما زمانی که در اعتیاد و عمق ظلمت و تاریکی بودیم مسئولیتی برای تهیه مواد داشتیم که آن را به خوبی انجام می‌دادیم، در تاریکی‌ها بهترین استاد بودیم و حرف کسی را هم گوش نمی‌دادیم و راه خودمان را می‌رفتیم، فقط فکر مصرف بودیم و به مسئولیت‌های زندگی اهمیتی نمی‌دادیم و بعد از آمدن به کنگره در صراط مستقیم قرار گرفتیم و به سمت روشنایی‌ها حرکت کردیم و با آموزش‌های کنگره می‌فهمیم که چه مسیر اشتباهی را رفتیم و این‌که بعد از سال‌ها تاریکی بخواهی برگردی و مسئولیت را قبول کنی کار راحتی نیست، من در سفر اولم چون دارو مصرف می‌کردم زیاد این مسئولیت را نمی‌فهمیدم ولی در سفر دوم کم‌کم ‌فهمیدم با خودم چکار کردم، پشت سرم چقدر خراب‌کاری کردم و این‌جا بار مسئولیت سنگینی روی دوشت قرار می‌گیرد این‌که بخواهی در کنگره جایگاه خدمتی بگیری و یا راهنما بشوی و مسئولیت‌های بیرون از کنگره و زندگی و خانواده هم هست باید یک مقدار به خودمان وقت بدهیم تا بتوانیم این مسئولیت‌ها را قبول کنیم و ظرفیتش را داشته باشیم. بیرون از کنگره در تاریکی‌ها بودیم چیزی از ظرفیت نمی‌دانستیم و با ورود به کنگره کم‌کم آموزش‌هایی که گرفتیم و توانستیم خورده‌ای ظرف‌مان را بزرگ کنیم و فهمیدیم ظرفیت یعنی چی؟ زمانی که ظرفیت پیدا کنی در کنگره جایگاه خدمتی به تو می‌دهند و مسئولیتی را به تو می‌دهند و این بحث آموزش گرفتن خودت است، این جایگاه‌ها به ما داده می‌شود تا بتوانیم آموزش بگیریم و خدمت بکنیم و مسیرهای زندگی برای ما باز بشوند.
از این‌که به حرف‌های من گوش کردید متشکرم.

آزمون داخلی

نویسنده: مسافر مهدی

عکاس: مرزبان خبری مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .