English Version
English

ظرفیت به نسبت در تمام موجودات هستی وجود دارد

ظرفیت به نسبت در تمام موجودات هستی وجود دارد

سومین جلسه از دوره هفدم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه کنگره ۶۰ نمایندگی اسبیکو با نگهبانی مسافر ولی و استادی مسافر سعید و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه«ظرفیت،مسولیت(قلبه گم کردن، نق زدن، حاشیه)»  روز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:


 رهایی مسافر ارشاد را به خودش و راهنمای محترمشان آقا محسن تبریک می‌گویم و امیدوارم در سفر دوم با تزکیه و پالایش و آموزش گرفتن بتواند روی خودش کار کند تا یک خدمتگزار به معنای واقعی باشد و مسئولیت قبول کند. از آقا رضا تشکر می‌کنم که هم در سفر اول و هم در سفر دوم زحمات زیادی برای من کشیده‌اند که بتوانم یک مسئولیتی در این شعبه داشته باشم. دستور جلسه این هفته؛ «ظرفیت، مسئولیت، قبله گم‌کردن، نق‌زدن و حاشیه» است. ظرفیت یعنی گنجایش یا اندازه، ظرفیت به یکباره به وجود نمی‌آید، مثل این نیست که من یک دکمه‌ای بزنم و ظرفیتم زیاد بشود.
 باید با آموزش گرفتن و همچنین با تزکیه و پالایش، ظرف وجودی خودمان که همان ظرفیتمان است را روزبه‌روز بیشتر کنیم. ظرفیت به نسبت در تمام موجودات هستی مثل؛ جامدات، گیاهان، درختان و حیوانات هم وجود دارد و هر کدام از این‌ها یک ظرفیت یا اندازه‌ای دارند که اگر بیشتر از ظرفیتشان به آنها فشار بیاید باعث تخریب و خسارت به آنها می‌شود. ظرفیت در تمام سطوح زندگی ما نقش دارد چه از لحاظ کار و تحصیل چه از لحاظ سلامتی، ما باید با آموزش گرفتن و بالابردن آگاهی خودمان بتوانیم ظرفیتمان را روزبه‌روز بیشتر کنیم، ظرفیت طیف گسترده‌ای دارد من خودم نسبت به مسائل ورزشی ظرفیتم بیشتر است و در مسائل دیگر احساس می‌کنم که باید بیشتر روی خودم کار کنم.

مسئول بودن یعنی پاسخگو بودن یعنی در جایی که مسئولیتی داری بتوانی با تمام‌وکمال پاسخگو باشی، مسئولیت و ظرفیت رابطه تنگاتنگی با هم دارند؛ یعنی تا ما ظرفیت یک کاری را نداشته باشیم مسئولیتش را به ما نمی‌دهند در کنگره هم همین‌طور است تا شخصی ظرفیت یک کاری را نداشته باشد آن مسئولیت را به او نمی‌دهند، خودم را مثال می‌زنم من که در واحد OT خدمتگزار هستم این نیست که به بچه‌هایی که خدمتگزار واحد OT هستند بخواهم امرونهی بکنم، خودم هم باید از نزدیک در جریان کارها قرار بگیرم و در مقابل دوستانی که از شعبه‌های دیگر یا تهران می‌آیند یا ایجنت شعبه پاسخگو باشیم. مسئولیت واژه سنگینی است؛ چون خودم واقعاً درکش می‌کنم و حس مسئولیت‌پذیری در من ایجاب می‌کند که بتوانم در هر لحظه در مقابل مسئولیتی که به من داده‌اند پاسخگو باشم. قبله گم‌کردن هم چون همه ما به قبله اعتقاد داریم به نظر من هر کسی که از مسیرش خارج بشود قبله‌اش را گم‌کرده است، من اگر در مسئولیتی که به من داده شده است به‌درستی کارم را انجام ندهم در واقع قبله‌ام را گم‌کرده‌ام. رهجویی که همش نق می‌زند حتماً یک ایرادی در سفرش وجود دارد و سفرش را به‌درستی انجام نمی‌دهد در آخر امیدوارم که همه ما بتوانیم در این مکان مقدس روی خودمان کار کنیم تا بتوانیم ظرفیت خودمان را بالا ببریم.

 

تایپ: مسافر علی لژیون سوم
عکس و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .