English Version
English

پذیرفتن مسئولیت رهجو بودن

پذیرفتن مسئولیت رهجو بودن

چهاردهمین جلسه از دوره سی‌ونهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی ارتش با نگهبانی همسفر فریبا، دبیری همسفر اشرف و استادی راهنما همسفر حشمت بانو با دستور جلسه «ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن» در روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.



خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه امروز ظرفیت، مسئولیت و قبله گم‌کردن است. معنای ظرفیت، اندازه و گنجایش و معنای مسئولیت، پاسخ‌گویی و تعهد است. استاد امین می‌فرمایند؛ گاهی اوقات برخی از انسان‌ها در دایره‌ای قرار می‌گیرند که نباید از آن خارج شوند؛ زیرا اگر از آن دایره خارج شوند، به خود و اطرافیان‌شان آسیب می‌رسانند و باعث تخریب می‌شوند؛ این مسئله به این دلیل است که‌هنوز ظرفیت کامل در آن‌ها به وجود نیامده است و باید در آن دایره بمانند تا تغییراتی در ساختارهای آن‌ها به‌ وجود بیاید و سپس اجازه خروج به آن‌ها داده شود. کل هستی و کائنات بر اساس ظرفیت تقسیم بندی شده است؛ جامدات، مایعات و گازها ظرفیت مشخصی دارند. ما انسان‌ها که شاهکار خلقت هستیم، ظرفیت و خصوصیاتی داریم به طوری‌که ظرفیت انسان‌ها با یک‌دیگر تفاوت دارد، برخی ظرفیت‌شان به اندازه یک فنجان و برخی دیگر به اندازه یک دریا می‌باشد؛ بنابراین شخص باید ظرفیت و یا گنجایش وضعیت جدید را داشته باشد؛ حتی ما برای استفاده از نعمت‌های خداوند نیز باید ظرفیت داشته باشیم و مسئولیت استفاده از نعمت‌های خداوند را به‌دست آوریم.

این دستور جلسه در درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خصوص از دیدگاه جهان‌بینی بسیار حائز اهمیت است. فردی که برای درمان وارد کنگره ۶۰ می‌شود به او گفته می‌شود که ظرفت را آماده کن و مسئولیت درمان و کارهایت‌ را قبول کن؛ این فرد چگونه ظرفش را آماده کند؟ با گرفتن آموزش‌ها، زیرا در کنگره آموزش‌ها از مهم‌ترین اصول در درمان اعتیاد می‌باشند؛ بنابراین فردی که بدین صورت تحت آموزش قرار می‌گیرد باید به موقع در جلسات شرکت کند، فرمان‌‌بردار و تابع باشد، به اصول و حرمت‌های کنگره احترام بگذارد و آن‌ها را مورد اجرا قرار دهد. چنین فردی که در صراط مستقیم و رو به قبله می‌باشد و حرکتش رو به جلو است تلاش می‌کند و خواسته دارد که خواسته‌اش نیز به تعادل رسیدن در درمان خودش و دیگری کمک به انسان‌های دیگر است. این نکته بسیار مهم می‌باشد که هدف این شخص علاوه بر درمانش، کمک به انسان‌های دیگر باشد.
پس از گذشت یازده ماه این فرد ظرفیت کامل را پیدا می‌کند و وارد سفر دوم می‌شود. به آن اجازه شرکت در آزمون راهنمایی و نیز خدمت در جایگاه‌های مختلف از جمله مرزبانی، دبیری و نگهبان داده می‌شود؛ زیرا ظرفیت کامل را پیدا کرده است و فردی که در ابتدا فقط مسئول خودش بود، اکنون مسئولیت عده‌ای به او واگذار شده است و این نیز به دلیل کامل بودن روش درمان کنگره می‌باشد. حال در مقابل چنین شخصی، فردی وجود دارد که ظرف خودش را آماده نکرده است و فقط به کنگره می‌آید و به عنوان یک تماشاچی در جلسات شرکت می‌کند که البته چنین افرادی در کنگره ۶۰ بسیار اندک هستند. هیچ تلاش و هدفی ندارد و شاید این شخص به سفر دوم برسد؛ اما چون ظرفیت کامل را پیدا نکرده است اگر مسئولیتی به او داده شود نمی‌تواند از عهده آن مسئولیت برآید و باعث تخریب و آسیب زدن به خود و اطرافیانش می‌شود، چنین فردی قبله‌اش را گم کرده است. قبله گم کردن یعنی از مسیر دور شدن؛ در این‌جا ما باید مسئولیت خودمان، جسم خود و خانواده‌مان را قبول کنیم و در مقابل آن‌ها و جامعه پاسخ‌گو باشیم.
تجربه من از دستور جلسه این بود که بنده قبل از سال ۹۰ وارد کنگره شدم و بیشترین هدفم این بود که مسافرم به‌ رهایی برسد؛ بنابراین در جلسات شرکت می‌کردم و زمانی‌که راهنمایم به بنده می‌گفتند؛ که خدمت کن، فکر می‌کردم نیازی نیست؛ زیرا مسئولیت و ظرفیت رهجو بودن را نداشتم. ما به سفر دوم رسیدیم؛ اما از آن‌جایی که سفرمان، سفر درستی نبود و من عیب‌ها، مشکلات و تاریکی‌های وجودم را نمی‌دیدم، آن‌چنان که باید نبود؛ اما خدا را شکر که بنده پی بردم باید مسئولیت رهجو بودنم را بپذیرم و در فکر این باشم که آموزش‌ها را برای خود بگیرم و دوربینم را روی خود بیندازم. به امید خداوند بازگشت کردیم و مجدداً سفر خوبی را انجام دادیم و آن چیزی را که باید در کنگره فرا می‌گرفتم نسبتاً فرا گرفتم‌. ان‌شاالله آن‌چه که فرمان است انجام دهیم، برای همه شما آرزوی بهترین‌ها را دارم و از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

برگزاری آزمون در تایخ 28 فروردین 1403 در نمایندگی ارتش:

ویرایش و تایپ: همسفر ساناز (خدمتگزار سایت از لژیون سوم)
عکس: همسفر فلورا (مرزبان خبری)
ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .