English Version
English

انسان‌ها می‌توانند ظرفیت خود را به مرور زمان و با آموزش گرفتن، تفکر صحیح و تجربه افزایش دهند (نمایندگی آکادمی)

 انسان‌ها می‌توانند ظرفیت خود را به مرور زمان و با آموزش گرفتن، تفکر صحیح و تجربه  افزایش دهند (نمایندگی آکادمی)

اولین جلسه از دوره شصت و ششم کارگاه‌های آموزشی ـ خصوصی  خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی آکادمی، با استادی مسافر عاطفه، نگهبانی مسافر حوریه و دبیری مسافر هانا، با دستور جلسه "ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن (نق زدن و حاشیه)"روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۱:۳۰ صبح آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان عاطفه هستم یک مسافر
خیلی خوشحالم که امروز در حضور شما دوستان عزیز هستم، از راهنمای عزیزم سپاسگزارم که اجازه دادند تا این جایگاه را تجربه کنم.
دستور جلسه این هفته راجع به "ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن" می‌باشد. اساسا انسان با دیگر مخلوقات خداوند متفاوت است، یکی از تفاوت‌هایش، تفاوت در ظرفیت و مسئولیت‌پذیری او می‌باشد. انسان مسئول اعمال خودش است،‌ درصورتی‌که حیوانات بسیاری از رفتارها و کارهایشان را از روی غریزه انجام می‌دهند، به همین دلیل دچار اشتباه نمی‌شوند و مسئول نیستند. درواقع ظرفیت در حیوانات هم مشخص می‌باشد. ولی انسان‌ها می‌توانند ظرفیت خود را افزایش دهند و این موضوع یک‌دفعه اتفاق نمی‌افتد. باید به‌مرور زمان و با آموزش گرفتن، تفکر صحیح و تجربه این  کار را انجام دهیم. هر قدر که ظرفیت ما بالاتر برود، نقطه تحمل و پذیرش ما افزایش یافته و در نتیجه مسئولیت پذیرتر می‌شویم و می‌توانیم مسئولیت و جایگاه‌های بالاتری را تجربه نماییم.
اگر به شخصی مسئولیتی را محول کنند، و آن شخص ظرفیت آن جایگاه را نداشته باشد، و دچار منیت شود، رفتارش تغییر می‌کند و از تعادل خارج می‌شود. در اینجا به‌اصطلاح میگویند قبله‌اش را گم‌کرده است. برای مثال اگر ریاست اداره‌ای را به کارمندی محول نمایند و او ظرفیت لازم را نداشته باشد، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و پاسخگوی مسئولیتش نیز نخواهد بود.
اگر بخواهم از تجربه شخصی خودم در مورد دستور جلسه بگویم؛ من پنج سال قبل با حال بسیار بدی  وارد کنگره شدم. مدتی از سفرم گذشت و حالم خیلی بهتر شد. اتفاقاتی که مدت‌ها منتظرش بودم کم‌کم در حال رخ دادن بود؛ خانه و ماشین خریدیم. ولی از آنجا که من ظرفیت حال خوب را نداشتم، قبله‌ام را گم کردم و دنبال بهانه‌ای بودم تا از کنگره فاصله بگیرم. متأسفانه این اتفاق افتاد و مشکلات زیادی برایم به وجود آمد. خیلی دلم می‌خواست دوباره وارد کنگره شوم ولی اذن صادر نمی‌شد.
هنگامی‌که ما به کنگره قدم می‌گذاریم، یک هدف مشترک داریم و آن رسیدن به حال خوب می‌باشد. در هر جایگاهی که باشیم، راهنماها، خدمتگزاران و همه کسانی که به رهایی رسیده‌اند، به دنبال حال خوب هستند. به عقیده خودم، حفظ کردن هر چیزی خیلی خیلی مهم‌تر از به دست آوردن آن است.
جا دارد به دوستان سفر اولی و تازه واردین بگویم حضور شما در کنگره اتفاق مهمی است و باید قدر آن را بدانید. برای حضور در کنگره باید ظرفیت لازم را کسب کنیم، وگرنه آن را از دست می‌دهیم. در انتها امیدوارم اتفاقی که در سفر اول برای من رخ داد، برای سفر اولی‌ها تکرار نشود و همه عزیزان به حال خوب برسند.

گردآوری و تایپ: مسافر سارا - نمایندگی آکادمی
بازبینی و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .