English Version
English

ایجاد ظرفیت با آموزش گرفتن

ایجاد ظرفیت با آموزش گرفتن

جلسه هشتم از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی زاگرس، با استادی راهنمای محترم مسافر‌مرتضی، نگهبانی مسافر‌حسن و دبیری مسافر‌صادق، با دستور جلسه ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کارکرد.
خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که امروز توفیق حاصل شد تا در جمع شما عزیزان باشم و بتوانم آموزش بگیرم از نگهبان لژیون سردارتشکر می‌کنم بابت این فرصتی که در اختیار من قراردادند. دستور جلسه این هفته از چند بخش متعدد تشکیل‌شده است و در خصوص هرکدام از آن‌ها می‌توان صحبت کرد. همان‌طور که از معانی کلمات مشخص است ظرفیت از ظرف می‌آید و اندازه و حجم و گنجایش چیزی را نشان می‌دهد، مسئولیت هم به کسی که یک مسئولیتی را در قبال کاری که انجام می‌دهد و در قبال آن کار باید پاسخگو باشد مسئولیت می‌نامند و قبله گم کردن یعنی اینکه اگر از هدف و مقصد و مسیرمان خارج بشویم و دور بشویم یعنی قبله و مقصد و مسیرمان را گم‌کرده‌ایم.

در تمام هستی و کائنات هر چیزی ظرفیتی دارد به‌طور مثال ظرفیت یک لیوان اندازه معینی دارد و اگر بخواهیم اندازه یک پارچ آب در درون لیوان بریزیم مطمئناً گنجایش و ظرفیت آن را ندارد و سرریز می‌شود و انسان نیز همین‌گونه است و بنا به آن علم آگاهی و دانایی که می‌گیریم دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستیم. در کنگره اگر ما بخواهیم خدمتگزار باشیم باید ظرفیت مسئولیتی را که به ما واگذار می‌شود را داشته باشیم تا بتوانیم مسئولیتمان را به نحو احسن انجام دهیم تا بتوانیم بعد از آن جایگاه‌های خدمتی مختلفی را نیز تجربه کنیم چون اگر من مسئولیتی را بپذیرم و ظرفیت آن را نداشته باشم باعث ایجاد تخریب در خود و آن سیستم می‌شوم و به واسطه عدم ظرفیت من نظم و انضباط سیستم نیز از بین می‌رود.
مسافری که وارد کنگره می‌شود و شروع به سفر می‌کند باید مسئولیت سفرش را بپذیرد و از همان ابتدا تابع قوانین و دستورات باشد تا بتواند نظم و انضباط را به زندگی‌اش بازگرداند و مرتب و منظم شود و بتواند به رهایی برسد و از مسیرش سربلند و موفق بیرون بیاید و حال خوش را تجربه کند و ظرفیت در پروسه زمان انجام می‌شود و ذره‌ذره در انسان شکل می‌گیرد و با بالا رفتن آموزش‌ها و دانایی باعث ایجاد ظرفیت بیشتری در شخص می‌شود و بعد از آنکه از این گذرگاه عبور کرد ‌می‌تواند از پس مسئولیت‌های خود برآید و در مسیر رشد حرکت کند و به تکامل و اهدافی که دنبال می‌کند برسد و مسئولیت‌ها هستند که باعث این رشد و تکامل در هر فرد می‌شوند.
ضبط و تایپ گزارش: مسافر حسن لژیون 6
عکس: مسافر اصغر مرزبان خبری
بارگزاری و ارسال: مسافر محمد لژیون8
مسافران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .