English Version
English

ظرفیت هم قابل‌تغییر است

ظرفیت هم قابل‌تغییر است

جلسه چهارم از دوره سی و هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی ابوریحان با استادی همسفر هانیه رهجوی راهنما همسفر سمیه، نگهبانی همسفر شهرزاد و دبیری همسفر زهره با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم‌کردن، نق‌زدن، حاشیه)» ساعت ۱۶:۰۰ روز سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد: 

خدا را شکر می‌کنم بابت حضور در کنگره. ممنون از نگهبان کنگره، مرزبان‌ها و ایجنت محترم و تشکر و قدردانی ویژه از راهنمای محترم خانم سمیه عزیز که این اجازه را به من دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش ببینم.

دستور جلسه امروز «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم‌کردن، نق‌زدن، حاشیه)» است.

اندازه و گنجایش را ظرفیت می‌گویند. ریشه اصلی ظرفیت از ظرف می‌آید. در این لیوانی که اینجا قرار دارد، هر چقدر من درون آن آب بریزم یک ظرفیت دارد و هر چقدر دیگر در آن آب بریزم از آن لبریز می‌شود. انسان‌ها هم همین‌طور هستند. ظرفیت و گنجایشی دارند. اگر از ظرفیت و گنجایش آن بگذریم حالمان بد می‌شود.

هر جایگاهی هم ظرفیت خاص خودش را دارد. اگر یک نفر راهنما می‌شود باید ظرفیت آن جایگاه را داشته باشد، یا کسی اگر مریض یا بیمار است باید ظرفیت سلامتی خود را داشته باشد.

هر کدام از ما باید قدر تک‌تک این صندلی‌ها را بدانیم. نباید باعث تخریب باشد. با کوچک‌ترین بی‌احترامی کوچک‌ترین برخورد ناراحت بشود و قبله خود را گم بکند. یعنی از آن هدف و خواسته‌ای که دارد دور شود.

ظرفیت هم قابل‌تغییر است. کم‌کم با بالابردن دانایی و دوری از ضد ارزش‌ها ظرفیت ما نیز تغییر می‌کند.

مسئله بعدی مسئولیت است. مسئولیت از سؤال می‌آید. مسئول باید پاسخگو باشد. این نیست که بگوییم آقا و سرور دیگران است. وقتی به کسی مسئولیتی داده می‌شود باید پاسخگوی آن جایگاه باشد، حتی در جایگاه خانواده نیز باید مسئول باشیم.

در مورد حاشیه نیز می‌خواهم بگویم، وقتی که استاد من به من گفتند در جایگاه استاد بنشینم وقتی که دستور جلسه را دیدم خندیدم. گفتم چیزی در این دستور جلسه بوده که استاد من به من گفتند در جایگاه استاد بنشینم. یادم آمد وقتی که به کنگره می‌آمدم نوشتن سی‌دی برای من سخت بود و راهنمای خود را خیلی اذیت می‌کردم. خیلی با من راه آمدند حتی به من می‌گفتند دو هفته یک‌بار سی‌دی بنویس. وقتی من سی‌دی‌ها را شنیدم از کنگره رفتم. گفتم؛ چون آقای مهندس گفتند ۴۰ سی دی را وا به واو بنویسید. نمی‌دانستم در کنگره هر چیزی را که می‌گویند به‌خاطر ما است. من الان این را حس کردم. فکر نمی‌کردم روزی بشود که کنگره به من کمک کند، این سی‌دی‌ها به من کمک کند که وقتی یک مسافر حال خراب در خانه دارم بتوانم در کنار او حال من خوب باشد. سی‌دی‌ها به من کمک کرده‌اند.

آقای مهندس در صحبت‌های چهارشنبه خود گفتند عروس بلد نیست برقصد می گه زمین کج. راهنما می‌تواند از این نق‌زدن‌ها، از حاشیه رفتن‌های رهجوهایش بفهمد آیا در مسیر هستند یا کارهایش را درست انجام نمی‌دهد و شروع می‌کند به نق‌زدن.

ما همسفرها وقتی به کنگره می‌آییم و خود سی‌دی نمی‌نویسیم و کارهایمان را درست انجام نمی‌دهیم چه توقع از مسافرها داریم که آنها کارهایشان را درست انجام بدهند؟!

در ادامه، راهنما همسفر سمانه مسافر لژیون تغذیه سالم، رهجوی راهنما همسفر مژده سفر جونز خود را به پایان رساندند.

همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر راضیه با نوشتن ۳۰ سی‌دی سفر دوم خود را تکمیل کردند.

اهدای تقدیرنامه‌های اعضای لژیون سردار

مرزبانان کشیک: همسفر زهرا. ح و مسافر کوروش
عکاس: مرزبان خبری، همسفر زهرا. ح
ویراستار: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
تایپ و ارسال: همسفر معصومه رهجوی همسفر راضیه (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .