English Version
English

تمام هستی در خدمت انسان

تمام هستی در خدمت انسان

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر

در سی‌دی شکل گیری نیروها استاد امین به این موضوع اشاره می‌کنند که تمام هستی در خدمت انسان است؛ البته نکته دیگری در کنار این موضوع وجود دارد که زمانی خواسته انسان به او داده می شود که ظرفیت آن خواسته، صفت و یا ویژگی در او  وجود داشته باشدو اگر ظرفیت نباشد باعث تخریب و انفجار می‌شود؛ در ادامه به این نکته هم اشاره می‌کنند که رساندن انسان به خواسته اش، برای قدرت مطلق کاری ندارد و اگر زمان آن نرسیده باشد برای شخص ممکن است مخرب باشد؛ اما نکته جالب اینجا است که استاد امین می‌فرمایند : گاهی شخص به خواسته‌اش‌ می‌رسد اما  یا برای تنبیه است  و یا برای این  است که شخص به آگاهی برسد.


ظرفیت هر فرد در ابتدای ورود به کنگره ممکن است در اثر آسیب‌ها و یا کاهش جهان‌بینی کم شده باشد ؛  اما زمانی که شخص آموزش‌ها را دریافت میکند، این جهان‌بینی ذره ذره افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت او هم به مرور بالا می‌رود. وادی نهم نیز به افزایش نقطه تحمل اشاره دارد که با افزایش نقطه تحمل به صورت تدریجی ظرفیت شخص بالا می‌رود؛ ظرفیت مانند ظرف وجودی افراد، برای پذیرش خدمات یا اتفاقات است که هرچه ظرف وجودی شخص بزرگتر باشد در خدمات خود می‌تواند بهتر عمل کند، همچنین در برابر اتفاقات واکنش معقول‌تری را بروز می‌دهد.


مسئولیت هر شخص رابطه مستقیم با ظرفیت او دارد اگر شخص ظرفیتش را داشته باشد در  خدمتی که دارد به خوبی عمل می کند، مردم دار است، عشق و محبت را اساس خدمت خود قرار می‌دهد و عمل سالم انجام می‌دهد ؛ در صورتی که اگر شخص ظرفیت خدمت را نداشته باشد به خود و دیگران ممکن است آسیب وارد کند.قبله گم کردن زمانی رخ می‌دهد که من در برابر داشته‌هایم، قدردان و سپاسگزار نباشم در این صورت ناسپاس می‌شوم و مسیر و هدف نهایی خودم را فراموش میکنم؛ قبله گم کردن نتیجه این است که آگاهی لازم را به دست نیاورده‌ام یا دانش و آموزش‌ها را به مرحله عمل نرسانده باشم؛ پس هر سه مورد بر روی یکدیگر  اثر می‌گذارند.با کسب دانایی، عملی کردن آموزش‌ها، فراگرفتن جهان‌بینی و عمل کردن بر پایه عمل سالم، عشق و محبت می توانم به مرور ظرفیت خودم را بالا ببرم و در نتیجه در مسئولیت‌هایم عملکرد خوبی داشته باشم در ضمن لازم است که در مسیر،  تزکیه و پالایش لازم را انجام بدهم تا هدف خودم را گم نکنم.

نکته آخر این که ، گاهی ممکن است وقتی من آموزش‌ها را دریافت کردم، تزکیه و پالایش انجام دادم و جهان‌بینی و آموزش‌ها را عملی کردم، به حالی مناسب و حس خوب و انرژی برسم، جایگاه های خدمتی را پله پله تجربه کنم و به مرور گذشته خودم را و حال و شرایط اولیه خودم را فراموش می کنم. وقتی به مرتبه و جایگاهی رسیدم روزهای اول ورودم به کنگره  شرایط و حال نامناسب خودم را فراموش می کنم و فکر می کنم روال زندگی‌ام همین گونه بوده و در این صورت نیز دچار ناسپاسی و قبله گم کردن می‌شوم.

سلام دوستان مهری هستم یک همسفر 

در مورد دستورجلسه،  یکی ازعوامل ایجاد ظرفیت ، خدمت کردن است و باعث جابه جایی انرژی وایجاد حال خوش درما می شود اگر  من ذره ای کار خوب یابد انجام دهم به خودم بر می گردد بزرگترین مسئولیت، مسئولیت شهر وجودی ماست؛  اگر انسانی فرمانده خوبی برای شهر وجودی خودش باشد قطعا در دنیای بیرون هم می تواند فردی با مسئولیت باشد و در حیطه مسئولیت خود پاسخ گو باشد، درخت هر چه پربارتر ،سربه زیرتر و افتاده تر و اولین خصلت هر انسان در هر جایگاه خدمتی ، مردم داری است .

فراموش نکنم روزی که وارد کنگره شدم چه حالی داشتم وچه کسانی با جان ودل من را پذیرا شدند وباعث حال خوب من شدند. قبله گم کردن یعنی هدف گم کردن و خروج از وضعیت تعادل و بهم ریختن است ؛ اولین تخریب آن برای خود شخص است انسانی که در جایگاهی قرار می گیرد و قدر و منزلت آن جایگاه را نمی داند و شکر گزار خداوند نیست قطعا آن جایگاه از او گرفته می شود و به دیگرانی که شکر گزار هستند  داده می شود.
 

سلام دوستان الهام هستم  یک همسفر

ظرفیت به معنی اندازه و گنجایش است، ظرفیت یک روزه به وجود نمی‌آید بلکه ذره ذره با کسب دانش و آگاهی ایجاد می‌شود، زمانی ظرفیت من بالا می رود که دانایی من زیاد باشد.‌ و اما  در مورد مسئولیت، من باید مسولیتی را بپذیرم که ظرفیت آن را داشته باشم؛ اولین مسئولیتی که در کنگره به من داده می‌شود همسفر بودن است و من همیشه این سوال را از خودم می‌پرسیدم که آیا به عنوان همسفر و همراه ظرفیت لازم را دارم کنار یک مصرف کننده قرار بگیرم ؟ و در کنگره و خانواده بستر مناسب را برای سفر مسافرم به وجود بیاورم؟ زمانی که پذیرفتم ؛ تمام تلاشم را کردم که  ظرفیت خودم را نسبت به مسئولیتی  که به من داده شده بالا ببرم و همیشه از خداوند می‌خواستم ‌و می‌خواهم هر چیزی که در این هستی قرار است به من داده شود ابتدا ظرفیت آن در من به وجود بیاید.

قبله گم کردن، یعنی از تعادل خارج شدن،  یعنی من مسیر واقعی خودم را گم کردم زمانی که مسئولیتی دارم و به اندازه ظرفیت من باشد تعادل به وجود می‌آید و وقتی که  مسئولیت از ظرفیت من بالاتر باشد ، دچار منیت می‌شوم و قبله خودم را گم می کنم و از هدفم دور می شوم. در آخر امیدوارم بتوانم با آموزشهای ناب کنگره ظرفیت خودم را بالا ببرم تا در  مسئولیت هایی که به من داده می‌شود به خوبی پاسخگو باشم. 
 

رابط خبری: همسفر رقیه رهجوی راهنما همسفر شیرین (لژیون پنجم)
ویراستار و ارسال: همسفر زری رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی عمان سامانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .