English Version
English

ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن، حاشیه)

ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن، حاشیه)

به نام قدرت مطلق الله
دوازدهمین جلسه از دور سوم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰نمایندگی بروجرد ویژه مسافران سفر اول و دوم به استادی مسافر حسن و نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر امیرحسین با دستور جلسه؛ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن، حاشیه) . روز سه‌شنبه در ۲۸فروردین۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود .

خلاصه سخنان استاد
در ابتدا خداوند را شاکرم که در این جایگاه میتوانم خدمت بکنم و از شما دوستان آموزش بگیرم . از راهنما و استاد خوب و زحمت کشم آقای امیرحسین تشکر و قدردانی می کنم که اگر الان در این جایگاه خدمت میکنم به خاطر زحمات ایشان است . امیدوارم روزی بتوانم ذره ای از محبت و لطف شان را جبران بکنم.
و اما در مورد دستور جلسه؛ظرفیت و مسئولیت، ریشه اصلی ظرفیت از ظرف است . هر ظرفی دارای یک گنجایش محدود می باشد . مانند یک استکان که ظرفیتش مشخص است و اگر بیش از ظرفیت آن داخلش آب ریخته شود ، سر ریز می شود . ظرفیت لیوان ، سطل ، حوض ، دریاچه و دریا  مشخص است .
در اتومبیل نیز به همین شکل است ، مثلاً ظرفیت نیسان دو تن  ، یا وانت پیکان 800 کیلو بار می باشد .اگر بیش از این مقدار بار بزنیم داغان می شود .
در نتیجه هر ظرفی یک گنجایش و اندازه ای دارد . اندازه و گنجایش را ظرفیت می گویند . انسان ها  نیز هر کدام  یک ظرفیت دارند که اگر از آن ظرف تجاوز کنند اوضاع و احوالش خراب می شود .
هر جایگاهی نیز دارای ظرفیت است ، کسی که مسئول آبدارخانه می شود باید ظرفش اندازه آن آبدارخانه باشد ، اگر نبود حالش خراب شده و باعث اذیت دیگران می شود . کسی که مدیر کل می شود و یا حتی وزیر می گردد باید به اندازه این سمت ها ظرفیت داشته باشد . در هر جایگاهی که قرار گرفته اید باید ظرفیت آن را داشته باشید . کسی که راهنما می شود باید ظرفیت راهنما شدن را داشته باشد . کسی که تا به دیروز یک مصرف کننده مواد مخدر بوده و امروز به رهایی رسیده و درمان شده است باید ظرفیت خوب شدن را داشته باشد .
مسئله بعدی در مورد مسئولیت می باشد ، همانطور که ظرفیت ریشه اش از ظرف است مسئولیت نیز از سؤال می آید . کسی که مسئول است یعنی باید پاسخ سؤال را بدهد . کسی که مسئولیت دارد باید پاسخگوی سؤالات باشد . این نیست که اگر کسی مسئولیت دارد یعنی سرور و آقای دیگران است .
فردی که درمان شده و به سلامتی رسیده و اکنون نیز کمک راهنما گشته است اگر ظرفیت نداشته باشد در او تخریب ایجاد می کند . و برخوردش با دیگران به شکلی دیگر خواهد بود . زمانی که طرز برخوردش با دیگران به شکلی دیگر باشد یعنی قبله و هدف خود را گم کرده است  .بنابراین هرکسی باید در تمام سطوح زندگی ظرفیت داشته باشد . اگر ظرفیت نداشته باشد با کوچکترین احترامی خراب می شود و یا با کوچکترین بی احترامی بهم میریزد .
از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم .

تایپ و تنظیم؛مسافر حسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .