English Version
English

مثلث دانایی تجربه،تفکر،آموزش

مثلث دانایی تجربه،تفکر،آموزش

جلسه ششم از دوره پنجاه دوم کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی مسافر احمد،نگهبانی مسافر صفر و دبیری مسافر محمد امین با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه)"در روز سه شنبه مورخ ۲۸فروردین ماه سال ۱۴۰۳راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان احمد هستم مسافر خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. از نگهبان جلسه بابت در اختیار گذاشتن این جایگاه و راهنمای خوبم بابت آموزش‌ها و حال خوبم تشکر میکنم.
در مورد دستور جلسه ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) بخواهم مشارکتی داشته باشم باید این مسئله را بیان کنم که ظرفیت می‌تواند هم به‌طرف ارزش‌ها و هم ضد ارزش‌ها ایجاد شود.
خودم در زمان مصرف برای یک مأموریت کاری به یکی از روستاهای اطراف رفته بودم و این امر باعث شد با افرادی مواجه شوم که مصرف شیشه و کراک و مواد مخدر دیگر را داشتند و هم‌نشینی با این افراد باعث شد ظرفیت من در مصرف مواد افزایش پیدا کند.

ظرفیت هر انسان به میزان دانایی آن شخص بستگی دارد و با نقطه تحمل رابطه مستقیم دارد. هر انسان برای پذیرش مسئولیت ابتدا باید خود را برسی کند که چه مقدار ظرفیت دارد برای مثال یک لیوان آب یک مقدار مشخص ظرفیت دارد که اگر بیشتر آن مقدار آب در آن بریزیم سرریز می‌کند و با انسان با کسب آگاهی می‌تواند ظرفیت خود را افزایش دهد و این امر باعث به انجام رساندن مسئولیت بهتر شخص میشود.
با ورود به کنگره ۶۰ و افزایش آگاهی و دانایی باعث میشود که مسیر زندگی ما متحول شود و از یک فرد مصرف‌کننده به یک انسان سالم و رهاشده از مواد تبدیل شویم. اگر این راه نبود هیچ‌گاه تغییری صورت نمی‌گرفت. ما همیشه باید به گذشته خود نیم‌نگاهی داشته باشیم تا بتوانیم مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهیم و کارهای اشتباه خود را توجیه نکنیم.
دلیل اشتباهات و توجیه کردن‌ها و حاشیه درست کردن‌ها در زمان مصرف نداشتن دانایی و سطح پایین آگاهی من بود.
برای آموزش و یادگیری ابتدا باید ندانی را بدانیم تا بدانی را بدانیم این شعار کنگره ۶۰ و صحبت‌های آقای مهندس است. برای تغییر باید به‌طرف دانایی حرکت کنیم و دانایی خود دارای مثلث هست که اضلاع آن از تفکر، تجربه، آموزش تشکیل‌شده است.
باتجربه می‌توان ظرفیت خود را افزایش داد و با تفکر و آموزش و شناخت به دانایی و آگاهی رسید. یکی از راه‌های افزایش ظرفیت، خدمت کردن در کنگره ۶۰ هست و در آخر از همه خدمتگزاران کنگره تشکر و قدردانی میکنم.

نگارش متن مسافر محمد لژیون دهم
عکاس مسافر جواد لژیون چهاردهم
ارسال خبر مسافر مهدی لژیون دهم
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .