English Version
English

قبله همان جهت و مسیر است

قبله همان جهت و مسیر است

دوازدهمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی علیرضا (مبارکه)، با استادی مرزبان محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر رضا با دستورجلسه  » ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)«  در روز سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403، ساعت 17 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر، خداوند بزرگ را شکر می‌کنم که به من اجازه داد خدمت کنم. از آقای مهندس، ایجنت محترم، همکاران گرامی و نگهبان جلسه تشکر می‌کنم. دستور جلسه این هفته ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) است. اگر بخواهیم این دستور جلسه را بفهمیم باید آگاهی کسب نماییم. ظرفیت از موارد مهمی است که در هستی وجود دارد. تمام مایعات، جامدات، گازها، جانوران، کائنات و حتی اشرف مخلوقات (انسان)  همگی دارای ظرفیت خاص و متفاوت هستند. ظرف وجودی انسان ‌بزرگ است که از فضائل و رذائل برخوردار است و انسان می‌تواند با آن صعود یا سقوط کند. انسان می تواند با تاریکی‌ها و ضدارزش‌ها ظرف وجودی خود را بالا ببرد. برای اینکه از فضائل برخوردار باشیم باید علم، آگاهی و دانایی را ارتقاء دهيم. آقای مهندس می‌فرمایند: همه چیز را از طبیعت الگو می‌گيريم. زمانی که یک درخت پر از شکوفه می‌شود، بعد از مدتی نیمی از آنها می‌ریزد چون شاخه‌های آن ظرفیت ندارد که بتواند همه آنها را نگه دارد. این در ما هم صادق است که اگر بخواهیم همه کارها را انجام دهیم باید ظرف وجودیمان را پر کرده باشیم و اگر این گونه نباشد به خود و دیگران تخریب وارد می‌کنیم.

در مورد مسئولیت با بگویم که قدرت مطلق هم مسئولیت دارد و به خوبی این کار را انجام داده است. نعمت‌های فراوان فرستاده که به درستی استفاده کنیم و در آرامش زندگی کنیم. هر فردی مسئولیت دارد درست زندگی کند و برای خود، خانواده و جامعه مفید باشد. در حال حاضر در کنگره60 قرار گرفته‌ایم، باید در راستای صراط مستقیم باشیم و برای رسیدن به هدف تلاش کنیم. مطلب بعدی قبله گم کردن است، جناب مهندس فرمودند قبله همان جهت و مسیر است. اگر تعادل نداشته باشیم قبله را گم می‌کنیم. باید مراقب سفر و هدفمان باشیم. و اما نق زدن و حاشیه، باید برنامه داشته باشیم تا از ضد ارزش‌ها دور باشیم. در پایان خداوند را سپاسگزارم که به بنده عنایت کرده تا در مسیر زندگی و کنگره60 قرار بگیرم. از راه دور دستان پر مهر جناب مهندس عزیز را می‌بوسم و از دیده‌بان گرانقدر جناب آقای مهدی صدیقی و خانواده محترمشان سپاسگزارم.


تایپ: مسافر مهرداد و مسافر بهرام
عکس: مسافر ابراهیم
تنظیم و ارسال: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .