English Version
English

هر ظرفی دارای یک گنجایش محدود می‌باشد

هر ظرفی دارای یک گنجایش محدود می‌باشد

جلسه سیزدهم از دوره بیست‌وچهارم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی مسافر احمدرضا، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین مسافر کریم و دبیری مسافر فتح‌الله با دستور جلسه" ظرفیت مسئولیت،قبله گم کردن ،نق زدن،حاشیه" در روز سه‌شنبه بیست‌و‌هشتم فروردین 1403 رأس ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، احمدرضا هستم یک مسافر
از خداوند بزرگ بسیار سپاسگزارم و آز آقای مهندس دژاکام که روش درمانی DST را کشف کردند تا امثال من به درمان برسند و از راهنمای خودم نیز بسیار تقدیر و تشکر می‌کنم.
دستور جلسه، ظرفیت، مسولیت، قبله گم کردن، نق زدن و در حاشیه بودن است.
ریشه اصلی ظرفیت از ظرف است . هر ظرفی دارای یک گنجایش محدود می‌باشد . مانند یک استکان که ظرفیتش مشخص است و اگر بیش از ظرفیت آن داخلش آب ریخته شود ، سرریز می‌شود . ظرفیت لیوان، سطل، حوض، دریاچه و دریا  مشخص است .وقتی ما مسئولیتی را قبول می‌کنیم، باید ظرفیت آن را قبلاً پیدا نموده باشیم. یک فرمانده نظامی اگر ظرفیت نداشته باشد، یقیناً دستورات اشتباه صادر می‌کند و تخریب‌های زیادی به بار می‌آورد. من خودم در زمان مصرف، به دلیل این ظرفیت نداشتم، با مصرف بی‌رویه مواد و عدم مسئولیت‌پذیری، قبله خود را گم‌کرده بودم و در سیاهی‌ها غرق شده بودم.
منیت و غرور، سرچشمه قبله گم کردن است. وقتی ما منیت نداشته باشیم، حتی اگر در بالاترین، جایگاه‌ها هم قرار بگیریم، چون ظرفیت پیدا کرده‌ایم، هرگز قبله خود را گم نمی‌کنیم و طبعاً مدیر موفقی هم خواهیم بود.

ما باید ظرفیت خود را با دانش ، آگاهی ، آموزش ، تفکر و تجربه بالا ببریم مسئله بعدی در مورد مسئولیت می‌باشد ، همان‌طور که ظرفیت ریشه‌اش از ظرف است مسئولیت نیز از سؤال می‌آید . کسی که مسئول است یعنی باید پاسخ سؤال را بدهد . کسی که مسئولیت دارد باید پاسخگوی سؤالات باشد . این نیست که اگر کسی مسئولیت دارد یعنی سرور و آقای دیگران است .
کسی که مسئول آبدارخانه است باید جوابگوی دیگران باشد نه آنکه رئیس آن قسمت می‌باشد . در هر اداره‌ای زمانی که به شخصی مسئولیتی داده می‌شود یعنی در مقابل آن کار باید پاسخگو باشد . کسی که مسئولیت لژیون بر عهده‌اش قرار دارد باید در مقابل افراد دیگر پاسخگو باشد .
ریشه مسئول یعنی پاسخگو بودن و جواب پرسش دادن است . بنابراین هر شخصی که مسئولیت بیشتری داشته باشد پاسخگویی‌اش نیز بیشتر است ، شما نمی‌توانید بگویید مسئول هستم اما پاسخگو نیستم .

ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید. آقای مهندس را تشویق کنید.

تایپ و ویرایش متن: راهنما مسافر حسین
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .