English Version
English

در جهان هستی همه چیز دارای ظرفیت است

در جهان هستی همه چیز دارای ظرفیت است

دومین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی خیام روز دوشنبه با استادی همسفر سمیه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه «ظرفیت، مسئولیت (قبله گم‌کردن، نق‌زدن، حاشیه)» در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
همه مسلمانان به‌طرف قبله که خانه خدا است نماز می‌خوانند و در واقع کلمه قبله گم‌کردن یک اصطلاح است. قبله گم‌کردن در مورد انسان‌هایی به کار برده می‌شود که وقتی به جایی می‌رسند معبود و کسی که به آنها نیکی کرده را فراموش می‌کنند که این گونه مسائل را در جامعه زیاد می‌بینیم. تمام جهان هستی و هر چه خداوند خلق کرده دارای ظرفیت است، ظرفیت به معنای گنجایش و اندازه است که با تفکر، تجربه و آموزش کافی می‌توانیم به دانایی برسیم و ذره‌ذره ظرفیت خودمان را بالا ببریم و از درون آمادهٔ پذیرش شویم.
زمانی که مسئولیتی را بپذیریم که خارج از ظرفیت ما باشد برای خودمان و دیگران مشکلاتی را به وجود می‌آوریم و هدفمان را گم می‌کنیم؛ ولی ما می‌توانیم به‌وسیلهٔ قدرت تحملی که خداوند به ما عطا کرده است مسیر درست زندگی را انتخاب کنیم. همان‌طور که ما در مقابل خانواده و جامعه مسئولیت داریم باید در مقابل خداوند هم مسئولیت کارهایمان را بپذیریم، اولین مسئولیت ما این است که درست زندگی کنیم، از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و اگر راه درست زندگی‌کردن را در پیش بگیریم مطمئناً راه برایمان روشن می‌شود.
وقتی در مسیر آگاهی و حقیقت قدم برداریم ظرفیت ذره‌ذره ایجاد می‌شود و آن زمان است که توانایی پذیرش هر مسئولیتی در ما ایجاد می‌شود و دچار منیت نمی‌شویم و به‌اصطلاح قبلهٔ خودمان را گم نمی‌کنیم. پس تلاش کنیم که با تفکر، تجربه و آموزش‌هایی که می‌بینیم ظرفیت خودمان را بالا ببریم تا از عهدهٔ هر مسئولیتی که در زندگی داریم به نحو مطلوب بربیاییم و قبله و راه خود را گم نکنیم.

برگزاری آزمون فروردین‌ماه

تایپ: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون چهارم) و همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم) و همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر صفیه (لژیون اول)
ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری همسفر مائده
همسفران نمایندگی خیام نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .