English Version
English

شرافت خویش را در اندیشیدن به غیر خود به کار یابید

شرافت خویش را در اندیشیدن به غیر خود به کار یابید

به نام قدرت مطلق

هشتمین جلسه از دوره پنجم جلسات لژیون سردار نمایندگی صالحی به استادی راهنمای محترم مسافر دنور علی‌اکبر و نگهبانی مسافر کیان  و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه " دنور " در تاریخ ۱۴۰3/۱/27 رأس ساعت ۱5:۴۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم، سلام دوستان علی‌اکبر هستم یک مسافر عضو لژیون سردار. از آقا کیان نگهبان محترم جلسه ممنونم که از بنده دعوت به عمل آوردند تا در این جایگاه حضور پیدا کنم و در خدمت شما عزیزان باشم. همچنین به دو عزیز دیگر قوت می‌گویم. همان‌طور که مستحضر هستید دستور جلسه این ماه دنور است، بنده در ذهن خود مطالبی را پرورانده‌ام که می‌خواهم برای شما بگویم. می‌گویند که قرآن برای این نیست که من آن را بازکنم و از روی آن بخوانم و طلب بخشش‌کنم. قرآن به شما نسخه می‌دهد، به صورتی که شما آن را باید به داروخانه ببرید و داروی خود را دریافت کنید. هنگامی‌که فردی بیمار می‌شود و در بستر بیماری قرار می‌گیرد دکتر بر بالین او حضور می‌یابد، سپس بیمار را معاینه می‌کند و بسته به بیماری نسخه‌ای می‌پیچد که  باید به داروخانه برویم و دارو را بگیریم و مصرف کنیم تا سلامتی حاصل شود. حال اگر نسخه پزشک را بنده به‌صورت تابلو به دیوار بچسبانم یا آن را به روی طاقچه بگذارم یا به‌صورت نمادین روی سرم بگزارم قطعاً نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد و بیماری علاج نخواهد شد. خداوند در چند جای قرآن به ما آدرس می‌دهد که‌ای بنده من اگر می‌خواهید من را بیابید بسیار ساده است، بروید و نسخه‌ای که برای شما در نظر گرفته‌ام را بپیچید و آن نسخه این است:  هر درمانده‌ای را که دیده‌اید دردش را دواکنید، هرکسی را که دیدید مشکلی دارد مشکل او را رفع کنید، هرکسی را که درگیر گرفتاری شده است سعی کنید به او کمک کنید و واقعاً ساده‌تر از این چه بیانی است؟.

 

در کل نیت این است که انسان کارهای نیک و خوب انجام دهد و در انتها قطعاً از افعال نیک خود نتیجه خواهیم گرفت. جمله‌ای زیبا در خاطر دارم که می‌گوید: در جستجوی خدا بودم خودم را یافتم و به جستجوی خودم رفتم و خدا را یافتم. اینجا می‌خواهد به ما بفهماند که اگر می‌خواهیم خدا را در زندگی‌مان بیابیم ابتدا باید خودمان را دریابیم. جایی دیگر می‌گوید اگر گرسنه‌ای دیدید وازنان خود تکه‌ای به او ندادید در انسانیت خود شک کنید، اگر راه‌گم‌کرده‌ای را دیدید و راهنمایش نشدید به انسانیت خود شک کنید، اگر مرگ کسی را دیدید و نسبت به آن بی‌تفاوت بودید قطعاً باید به انسانیت خود شک کنید. به‌راستی خداوند در قرآن چه مطلبی را می‌خواهد به ما بگوید؟. شیخ بهایی این عارف بزرگ دریکی از ابیاتش می‌گوید:
صدسال ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ،
ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ هدررفته ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ...

این مطالب بسیار واضح و روشن است و خداوند تمام این مطالب را در کتاب خود برای ما انسان‌ها به ارمغان آورده است. خوب من این پیش‌درآمد را گفتم تا وارد دستور جلسه این هفته شوم، دستور جلسه دنور است که باید در مورد آن بگویم بنده ۶ سال پیش در سال ۹۶ یا ۹۷ هنگامی‌که لژیون مالی تشکیل شد به این لژیون پیوستم. در سال اول که در شعبه صالحی لژیون سردار تشکیل شد چهار نفر به عضویت این لژیون درآمدند که یک نفر از آن‌ها بنده بودم. در همان دوران هنگامی‌که لژیون مالی اعلام شد بنده تصمیم گرفتم و خواستم این کار را بکنم و در این لژیون به عضویت دربیایم. می‌گویند افکار انسان‌ها مغناطیسی است و دارای فرکانس است و ما هر نوع فکری را در ذهنمان بپرورانیم به منبع اصلی خودمان برمی‌گردد. شما وقتی در ذهنتان تصمیم می‌گیرید وارد لژیون سردار شوید خودآگاه تمام‌مسیرها هموار می‌شود و همه درها به روی شما باز می‌شود حتی اگر در سفر اول باشید. شاید در مسائل مالی‌تان به‌واسطه مدت کمی که از سفرتان می‌گذرد آن‌چنان محکم و قوی نباشید اما هنگامی‌که افکار و خواسته‌های خود را متمرکز می‌کنید آنگاه توجه می‌شوید که بسیاری از مسیرها برای شما هموار می‌شود. اگر در ذهن خود نگویید هرگز خواسته شما اجرایی نخواهد شد. البته مشکلاتی هم درراه‌تان قرار می‌گیرد و در ابتدای مسیر سختی‌هایی را خواهید چشید اما در انتها حتماً به خواسته خودخواهید رسید. شما اگر یک‌دانه گندم را بکارید بعد از چند ماه هفت خوشه گندم به شما می‌دهد درحالی‌که شما تنها دانه گندم کاشته‌اید و به‌غیراز انتظار کشیدن هیچ کار دیگری انجام نداده‌اید  اما هفت خوشه گندم به دست آورده‌اید. شعر زیبا از حضرت حافظ است که می‌گوید:
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنش‌ها گر کند خار مغیلان غم مخور

اگر می‌خواهید وارد برنامه‌ای شوید که شمارا به سمت و سویی هدایت کند که حتی تابه‌حال به فکرتان هم خطور نکرده است باید آن را در افکار خود بپرورانید. وقتی تصمیمی بگیرید و افکار خود را متمرکز کنید روی خواسته‌هایتان تمام اتفاق‌هایی که مدنظرتان است صورت می‌پذیرد و خواهید توانست جایگاه دنوری و حتی پهلوانی را تجربه کنید. دنور به معنای بخشندگی است و ما بخشندگی را از صفات خداوند گرفته‌ایم. در ابتدای تمام آیه‌های قرآن می‌گوییم: بسم‌الله الرحمن الرحیم، به نام خداوند بخشنده مهربان.
پس من هم باید بخشندگی که یکی از صفات خداوند است را داشته باشم. حرف‌هایم را با متنی که برایتان می‌خوانم تمام می‌کنم:
آن هنگام که تقدیر خداوند انسان را به‌عنوان خلیفه روی زمین برگزید، و از روح خود در جسم او دمید به او آموخت که شرافت خویش را در اندیشیدن به غیر خود به کار یابد، و تو آن شرافت را در کمال آن یافتی ای انسان، ای مهربان. دنیای خاکی به وجود انسان‌هایی مانند شما که همچون خورشید نور خود را بر همه می‌گسترانید به خود می‌بالد زیرا بهشت را می‌سازید، زیرا دنیای جوانان را می‌سازید. چون دنیای کسانی که دست نیاز به سویتان دراز کرده‌اند را می‌فشارید. من پایان صحبت‌هایم را با تشکر از آقا کیان نگهبان محترم جلسه به پایان می‌رسانم و همچنین از تمام عزیزان و اعضای لژیون سردار نمایندگی صالحی سپاسگزارم که با صبوری خود به حرف‌های من گوش کردید.


تایپ و تنظیم : مسافر رضا لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .