English Version
English

انسان، مسؤل شهر وجودی خویش می‌باشد

انسان، مسؤل شهر وجودی خویش می‌باشد

پنجمین جلسه از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی همسفر مهناز و نگهبانی همسفر راضیه و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «ظرفیت، مسولیت و قبله گم کردن» در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

به رسم ادب و شکرگذاری، خدا خودم را شاکر هستم که من را در مسیر مقدس کنگره قرار داد تا به حال خوش برسم. از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان کمال تشکر را دارم که با فراهم کردن این مکان مقدس ما را از تاریکی نجات دادند و راه درست زندگی کردن را به ما نشان دادند.
دستور جلسه؛  ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن.
ظرفیت یعنی گنجایش، اندازه و مسئولیت یعنی عهده‌دار شدن و قبله گم کردن هم، یعنی از هدف خود دور شدن. اساساً انسان با سایر مخلوقات خداوند تفاوت دارد و از میان تمام مخلوقات، تنها انسان است که مسئولیت دارد و مسئول اعمال خودش است و باید جوابگو باشد، سایر مخلوقات خداوند مانند حیوانات به حکم غریزه طبیعی خود کارشان را انجام می‌دهند و هیچ اشتباهی نمی‌کنند ما باید ظرفیت داشته باشیم تا مسئولیت کاری را بتوانیم بپذیریم.
انسان قادر نیست ظرفیتش را یک دفعه بالا ببرد بلکه باید ذره ذره با تفکر، تجربه و آموزش درست ظرفیت خود را بالا ببرد وقتی نقطه تحمل شخص و ظرفیت بالا رفت می‌تواند مسئولیت پذیر باشد و مسئولیت‌های مهمی را تجربه کند. ظرفیت ریشه آن از ظرف می‌آید، مسئولیت هم از سوال کردن. کسی که مسئول باشد باید در مقابل جایگاه خود پاسخگو باشد این نیست که کسی مسئولیت دارد یعنی سرور و آقای دیگران است.
به نظر من اولین و بزرگترین مسئولیتی که ما به دوش داریم مسئولیت انسان بودن است که ما باید مسئول خود و شهر وجودی خود باشیم، کسی که بتواند مسئول خوبی برای شهر وجودی خود باشد آن زمان است که می‌تواند فرد مسئولیت پذیری برای جامعه باشد و وقتی هم به یک جایگاهی می‌رسد نباید جایگاه خودش را بالاتر از دیگران ببیند و از بالا به دیگران نگاه کند چون دچار منیت می‌شود.
منیت باعث می‌شود افکار و آموزش‌های ما از تعادل خارج شود در سفر دوم وقتی فکر می‌کنید که خدمت کردن را خودت باید انتخاب کنی کاملاً اشتباه است. اگر همان‌طور در جای خودت بنشینید و به آموزش‌های کنگره گوش فرا دهید و در مسیر کنگره باشید و سی‌دی‌ها  را مرتب بنویسید خود به خود خدمت به شما داده می‌شود.
قبله گم کردن، ما می‌توانیم از قبله گم کردن برای یک شخص مصرف کننده نیز استفاده کنیم چرا که مصرف کننده هدفش را گم کرده و نمی‌داند باید چه کاری انجام دهد ولی وقتی برای درمان خود اقدام کند و به کنگره بیاید و درمان شود در واقع به هدفش که درمان اعتیاد بوده رسیده اگر هر انسانی در زندگی خود ثابت قدم باشد و در راه ارزش‌ها و صراط مستقیم حرکت کند و مسئولیت کارهای خود را بپذیرد و ظرفیت آن را فراهم کند هیچگاه قبله‌اش را گم نمی‌کند‌.

تایپ: همسفر زهرا(لژیون پنجم)
عکس: راهنما همسفر فرشته
تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .