English Version
English

ظرفیت یعنی دانایی، اطلاعات و آگاهی

ظرفیت یعنی دانایی، اطلاعات و آگاهی

یازدهمین جلسه از دور هشتاد و پنجم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی شادآباد با استادی مسافر سعید و نگهبانی مسافر امیر و دبیری مسافر عیسی با دستور جلسه «ظرفیت، مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) » در روز دوشنبه مورخه 27 فروردین‌ماه سال 1403 رأس ساعت 17 شروع به کار نمود.

خلاصه صحبت‌های استاد:

خدا را شکر می‌کنم و از همه عزیزانی که باعث شدن من امروز این جایگاه رو تجربه کنم تشکر و قدردانی می‌کنم.
دستور جلسه یکی از قوانین کنگره ۶۰ است که مربوط به شناخت انسان می باشد. این دستور جلسه که در سی دی ظرفیت و مسئولیت آقای مهندس به‌خوبی به آن اشاره‌ شده و اصل این دستور جلسه رابطه‌اش شناخت انسان است و مربوط به ظرفیت‌ها هست که در هستی انسان هر جایگاهی که کسب می‌کند بر اساس ظرفیت درونی او هست. ظرفیت یعنی دانایی، اطلاعات و آگاهی. دانایی و دانش و آگاهی هر شخصی نشان‌دهنده ظرفیت او می‌باشد. ما در کنگره یاد می‌گیریم که ظرفیت نشان‌دهنده جایگاهی است که کسب می‌کنیم. ظرفیت و دانایی من است که نشان می‌دهد در چه جایگاهی باشم و چه مسئولیتی را می‌توانم قبول کنم. اگر من به درون خود نگاه کنم می‌بینم تمام خصوصیات و صفاتی که در من وجود دارد درون یک جانور یا گیاه نیز می‌باشد. همین است که خلقت انسان را شگفت‌انگیز می‌کند. تمام خصوصیات و رذایل و فضائلی که در کتاب عشق در مورد آن گفته‌شده درون من وجود دارد و تأثیر این دستور جلسه این است که من را با خودم و صور آشکار و پنهانم آشنا می‌کند.
دستاورد آن این است که شبیه یک انسان واقعی و معقول رفتار ‌کنیم ولی امکان دارد در صور پنهان همانند یک مار و یا یک گرگ درنده باشیم. حال با دریافت آموزش‌های کنگره سعی می‌کنم بدانم که به‌طرف فضائل بروم یا به سمت رذایل؟ با کسب اطلاعات، این دانایی و آگاهی من است که جایگاه من را تعیین می‌نماید و جایگاه من را در هستی نشان می‌دهد. آقای مهندس در کتاب وادی عشق می‌گویند که هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد دقیقاً مطابق با ظرفیتی که دارد در آن جایگاه حضور دارد و این دست ما نیست، باید این تغییرات و تبدیلات ذره‌ذره انجام پذیرد تا به دانایی برسیم تا ظرفیت در ما شکل بگیرد. ظرفیت از نفس شروع می‌شود چون نفس خواسته دارد و نفس تعیین می‌کند که به سمت رذایل بروم یا به سمت فضائل، به‌طرف ارزش‌ها بروم یا به سمت ضد ارزش‌ها، حتی ممکن است برخی ظرفیت سلامتی را نداشته باشند. تا پیش‌ازاین فکر می‌کردم مسئولیت یعنی سرپرستی و اداره قسمتی ولی در کنگره آموختم مسئول یعنی کسی که مورد سؤال قرار می‌گیرد، مورد سؤال بندگان خدا یا خداوند. از راهنما خواسته می‌شود مسئول این لژیونی که بوده‌ای برای آن چه‌کار کرده‌ای و این امانت کنگره نزد تو بود. از رهجو هم همین‌گونه سؤال می‌گردد که در قبال زحمات راهنما و آموزش‌های او چه‌کاری انجام داده‌ای؟
امیدوارم چه در جایگاه راهنما چه رهجو در کنگره وظایف خود را به‌خوبی انجام دهم. نق زدن و حاشیه زمانی آغاز می‌گردد که من دانایی ندارم. طبق خواسته‌های معقول یا نامعقول خود مشغول انجام کاری می‌شوم و به‌درستی کار خود را انجام نمی‌دهم. به شایستگی یا به‌درستی آن کار را انجام نمی‌دهم. هیچ فرق نمی‌کند چه راهنما باشم چه رهجو باشم وقتی سیدی ننوشته باشم قطعاً نق می‌زنم چون به‌درستی وظیفه‌ام را انجام نداده‌ام و شروع می‌کنم به نق زدن و به حاشیه درست کردن. نق زدن و حاشیه رفتن زمانی آغاز می‌شود که من وظیفه‌ام را به‌درستی انجام ندهم تا از زیر بار مسئولیت خود فرار کنم. وقتی می‌گویند کسی روباه‌صفت است و یا گرگ‌صفت می‌باشد این صفت در وجود او هست. اگر بخواهم سر کسی کلاه بگذارم آن روباه درون من است که به من می‌گوید چه‌کار کنم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.


تایپ، ارسال عکس: واحد سایت نمایندگی شادآباد
لژیون خدمتگزار: لژیون یکم و ششم
مرزبان کشیک: مسافر رسول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .