English Version
English

ظرفیت با افزایش دانایی بالا می‌رود

ظرفیت با افزایش دانایی بالا می‌رود

دومین جلسه از دوره هفتم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی جهان‌بین شهرکرد؛ به استادی راهنمای محترم مسافر حامد، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر وحید، با دستور جلسه «ظرفیت، مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)» در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان حامد هستم، یک مسافر؛ 

خدا را شاکر و سپاسگزارم که اجازه داد در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. در ابتدا عید نوروز و عید فطر را به همه عزیزان تبریک عرض نموده و انشاللّه هرکس به اندازه ظرفیتش از ماه مبارک رمضان، استفاده کامل را برده باشد و یک تشکر ویژه میکنم از گروه مرزبانی و ایجنت محترم، بابت پذیرایی و افطاری ماه مبارک رمضان و کلیه کسانی که در این مورد خدمت کرده‌اند و به نحو شایسته‌ای برگزار گردید، و انشاللّه برکت این خدمت به زندگیشان قطعآ برخواهد گشت.

اما درمورد دستور جلسه، ظرفیت در لغت به معنی گنجایش می‌باشد و برای جامدات به اندازه فضا و یا حجمی که اشغال می‌کنند، ظرفیت گفته می‌شود. ولی برای گیاهان، حیوانات و انسان‌ها چیزی بالاتر از این حرف‌ها می‌باشد و تمام موجودات هستی ظرفیت خاص خود را دارا می‌باشند و این ظرفیت برای گیاهان، حیوانات و در رأس انسان قابل پیشرفت وحتی پس‌رفت می‌باشد و شاید یک انسان با اعمال و رفتاری که انجام می‌دهد به مرحله حیوانی هم برسد و حتی از یک گیاه هم کمتر شود.

ظرفیتی که در کنگره مد نظر می‌باشد ظرفیتی است که با دانایی مؤثر بوجود می آید، یعنی مثلثی با سه ضلع تفکر، آموزش و تجربه و حتما این سه ضلع باید با هم و در کنار هم باشند، زیرا آموزش به تنهایی فایده‌ای ندارد و باعث قبله گم کردن فرد می‌شود. 

تمام کار ما در کنگره ۶۰ و تمام آموزش‌هایی که داده می‌شود برای بزرگ کردن ظرف انسانی فرد و بالا بردن ظرفیت وی می باشد و مهمترین مسئله در این قضیه این است که ظرفیت هر فرد مال خود آن فرد است و کسی نمی‌تواند در آن دخالتی بکند و خداوند در بحث آموزش و تجربه به انسان کمک می‌کند، اما اول باید انسان حرکت کند و خداوند به شخص کمک خواهد کرد و کسی که وادی سوم برای او هضم شود از این قضیه با موفقیت عبور خواهد کرد.

به قول آقای مهندس؛ اگر می‌خواهید جایی را نابود کنید به کسی که ظرفیت ندارد، مسئولیت بدهید و میتواند هم برای خود و هم جامعه خطر آفرین باشد. خداوند میفرماید؛ به هر کس به اندازه ظرفیت و توان او مشکل یا بهتر بگویم، مسئولیت می‌دهد و این کلام خداوند است. انسان در هر جایگاهی است ظرفیت آن جایگاه در آن شخص نهفته است و باید آن ظرفیت را با آموزش بدست بیاورد، اگر انسان بتواند ظرفیت خود را طبق مثلث دانایی بالا ببرد، مسئولیت خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. اما اگر نتواند، قبله را گم می‌کند. 

 فردی که برای درمان اعتیاد به کنگره آمده است با عدم رعایت حریم و قوانین کنگره به حاشیه کشیده می‌شود و نیروهای منفی به دقت این کارها را به ترتیب انجام می‌دهند، شخص برای درمان اعتیاد به کنگره آمده است و این مسئولیت را قبول کرده است و با دست خود امضا کرده و تعهد کرده که هفته‌ای سه جلسه به کنگره می آید و قوانین و حرمت کنگره را رعایت می‌نماید، ولی در ادامه بخاطر عدم صحیح انجام کارها به مشکل برمی‌خورد و قبله را گم می‌کند و وقتی نمی‌تواند کارهایش را انجام بدهد شروع به نق زدن می‌کند و به حاشیه رفتن و سپس از کنگره خارج می‌شود. اگر سفر اولی حال خوبی داشته باشد و در مسیر درست درمان باشد نق نمیزد و کسی که نق می‌زند یعنی جایی از کارش مشکل دارد و سفرش درست نیست.

شادی در پول و ثروت، در مواد مخدر و در هیچ جای دیگر نیست، انسان وقتی وظیفه و مسئولیت هایی که به او سپرده می‌شود را به درستی و زیبایی انجام بدهد به شادی می‌رسد و قطعا خوشحال می‌شود و این چیزی است که ما درکنگره تجربه میکنیم.

انشااللّه بتوانیم روز به روز مسئولیت‌هایی که به ما سپرده می‌شوند را درست انجام بدهیم، مسئولیت و ظرفیت در کنار هم هستند و باید مسئولیت را انجام بدهیم تا ظرفیت خود را بالا ببریم و جایگاه‌های بالاتر را تجربه کنیم و لذت ببریم و این حال خوشی را که کنگره به تک تک ما داده است را در زندگی‌مان استفاده کنیم و روز به روز این حال خوش را بالا ببریم .

از اینکه به حرف‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم .

نگارنده: مسافر فرهاد لژیون ١١

ویراستار: مسافر عباس لژیون ۸

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .