English Version
English

ایجاد ظرفیت با آموزش و آگاهی

ایجاد ظرفیت با آموزش و آگاهی

جلسه چهاردهم از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگرۀ ۶۰ نمایندگی ارتش، با استادی راهنمای محترم مسافر احد، نگهبانی مسافر سجاد و دبیری مسافر نادر، با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)» در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان احد هستم مسافر. خدا را شکر می‌کنم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم. از نگهبان و دبیر هم تشکر می‌کنم که امروز این فرصت را در اختیار من قراردادند.
دستور جلسه امروز بسیار جای صحبت دارد چراکه مسائل مختلفی را دربرمی گیرد. اول اینکه ظرفیت به این معناست که آیا من ظرف چیزهایی که خداوند به من داده است و می‌خواهد بدهد را دارم یا خیر. این ظرفیت باید ایجاد شود و این موضوع بر عهده من نیست که بخواهم آن را بزرگ کنم. ظرفیت ایجاد شدن فقط با آموزش و آگاهی است. من باید از جهت متافیزیکی از اول این ظرفیت را در خودم ایجاد کنم.
من باید نگاه کنم که این‌همه مدتی که من در کنگره وقت می‌گذارم و آموزش می‌بینم آیا تأثیری در من ایجاد کرده یا خیر؟ من باید در همه مسائل ازجمله مالی، درمان، رفتاری و کاری این ظرفیت را داشته باشم نه اینکه فقط در یک بعد وجود داشته باشد.
مسئول کسی است که از او سؤال می‌شود. در هنگام ورود به کنگره، من باید بدانم که دستور جلسات به کدام بخش از اعتیاد من مربوط می‌شود. من باید بتوانم بابت زمانی که می‌گذارم از آن استفاده کنم. از من سؤال می‌شود که آیا مسئولیت خودم را بر عهده گرفته‌ام یا خیر؟ اولین چیزی که در سفر اول بر عهده من قرار می‌گیرد خود من هستم تا ببینم آیا می‌توانم خودم را به درمان برسانم یا خیر؟
همه مسیر شامل راهنما،دارو و جلسات در کنگره وجود دارند؛ این من هستم که باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرم و آخر که از من سؤال می‌شود پاسخگو باشم. قبله گم کردن هم مانند گم کردن هدف است. من هدفم از ورود به کنگره رسیدن به درمان است و اگر سرگرم چیزهای دیگر بشوم هدف من از یادم رفته و قبله و مسیر من گم‌شده است.
نکته دیگری که وجود دارد این است که من نمی‌توانم از راه ضد ارزشی به چیزی ارزشی برسم. من باید از مسیر درست به نتیجه‌ای درست برسم. ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .