English Version
English

برای داشتن مسئولیت ها به ظرفیت هایی نیاز داریم.

برای داشتن مسئولیت ها به ظرفیت هایی نیاز داریم.

به نام قدرت مطلق 

این مقاله نظرشخصی از آموزش های دریافت شده من ازجلسات کنگره 60 در لژیون لواسان می باشد. این مقاله به عنوان یاد بود و دلنوشته  از مسافر بهنام می باشد که امیدوارم برای خوانندگان مفید واقع شود .
در قدم اول باید ظرفیت ها را بشناسیم و آموزش های لازم را ببینیم و سپس به مسئولیت های مورد نظر خود برسیم تا به خوبی وظایف خود را به عمل بیاوریم و بهترین نتیجه را از آن بگیریم، پس بهتر است مقاله را به دوقسمت تقسیم کنم قسمت اول ظرفیت و قسمت دوم مسئولیت که هر دو به هم مربوط می باشند . برای داشتن مسئولیت ها اول به ظرفیت هایی نیاز داریم، من در حال حاظر 90 روزه که دارم در کنگره 60 به لطف خداوند و مهر و محبت راهنمای عزیزم سفر میکنم .در این 90 روز راهنمای من ظرفیت هایی آموزش داده است که در زندگی من بسیار کاربرد دارد و از انها برای سعادتمندی و رهایی و عاقبت بخیری خودم استفاده میکنم و از جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان بسیار سپاسگذارم که این بستر را برای من و همسفرم فراهم کردند تا ازتاریکی ها به سوی روشنایی ها هدایت شویم . بنابراین لازم دانستم برای یاد بود و ماندگار بودن این دلنوشته ازآموزش هایی که راهنمای گرانقدرم به من آموخته اند فقط استفاده بکنم چونکه تنها دلیل حضور و ماندن من در کنگره مهر و محبت و عشق به راهنمام بوده است .
این مجموعه نوشتار بنده مطابق با موضوع ظرفیت و مسئولیت است که شامل  90 روز( معادل 12 هفته و 6 روز یا 3 ماه ) تجربه بنده در این سرزمین دانایی می باشد که آموخته ام ودوستدارم مجموعه ای از این اطلاعات و آگاهی ظرفیت برای به وجود آمدن مسئولیت را برای شما شرح دهم .
به نظر من این دو کاملا بهم پیوسته هستند و یکی دیگری را کامل می کند. برای گرفتن مسئولیت باید ظرفیت کافی داشته باشیم و در صورت داشتن ظرفیت است که مسولیت پدیدار میشود پس برای به وجود آمدن مسئولیت شرط اول این است که ظرفیت خود را به بالاترین حد خود برسانیم و هر روزمان از روز قبلمان با کیفیت تر شود .
خوب است که از کلام امیرالمومنین (ع) که در جلد (1) جهانبینی کاربردی خواندم یاد کنم :  آن کس که دو روزش یکسان است متضرر شده است ! زیرا دانایی اش هر روز بدون تغییر مانده است. زمان سپری شده و انرژی هم مصرف شده ولی چیزی برداشت نشده است .
من هم تصمیم گرفتم هر روزه برای داشتن ظرفیت بالاتر آموزش ها و آگاهی های لازم را ببینم که تا این سن که رسیدم بهترین و باکیفیت ترین این مسائل را که زندگی من را خوش رنگ تر کرده  سی دی ها و جلسات کنگره 60 بوده که بصورت کاملا رایگان در اختیار من قرار گرفته است .
چند مورد از آنچه که من آموخته ام تا به امروز از کنگره 60 که کمک به ارتقا ظرفیتم شده را برای شما به صورت مختصر و مفید یاد میکنم .
21روز پله کم و زیاد شدن : یکی از نشان دهنده همین ظرفیت هر 21 روز پله کم کردن یا زیاد کردن است . در زمان افزایش و کاهش شما حستان باید یکی باشد و شما باید به عنوان دارو فقط حجم اوتی تغییر کند و در بدن شما تغییری ایجاد نشود و در پله های آخر مغرور نشویم که دیگر به آخر رسیدیم و سفر اول را داریم به اتمام میرسانیم چون غرور آفت یک مرد است .
اعتیاد : اعتیاد ظرفیت یک انسان را از صفر هم کم تر میکند و شایدهم به منفی 60 درجه می برد. اعتیاد اولین کاری که می کند این است که اختیار را از فرد می گیرد و ظرفیت آن را هر روز کمتر میکند . اعتیاد از کفر میاد  که کنگره این ظرفیت از دست رفته انسان  کافر را قراره بهش برگردونه . کنگره قراره اختیار از دست رفته و ظرفیت از دست رفته نفس و جسم یه انسان رو بهش برگردونه .  کافر به کسی میگند که با وجود اینکه کنگره داره این معجزات ظرفیت رو بهش برمیگردونه به جسم و نفسش نادیده میگیره و کتمان میکنه و مهمترین ظرفیت رهایی است که یک معجزه به حساب می آید .
ضد ارزش ها : یکی از نشانه های ظرفیت ضد ارزش ها است . کسی که نمیتونه به این ضدارزش ها غلبه کنه نشونه گدا بودنشه برای بالا رفتن ظرفیتم باید بها پرداخت کنم . پول باید بدم کنگره پول ندادن نشونه گدا بازیه . لااکرا فی الدین : در دین هیچ اجباری نیست . کنگره یه اقیانوس آرامش یه دریای بیکران بزرگی که این منجلاب رو در خودش غرق می کنه . ظرفیتم روز به روز باید  بیشتر بشه   بخاطر اینکه من بهای گزافی دادم تا روی این صندلی نشستم .این صندلی خیلی با ارزش هست برام  چون به من می فهمونه که من صاحب رسالتم و پاداش این صندلی هم این هست ظرفیتم بره بالا و راهنما بشم . ظرفیتم بیشتر بشه من از زمین به آسمان نزدیک میشم .راهنمای محترمم میفرمایند که : کسایی صاحب رسالت میشن که پر پرواز داشته باشند و رهایی هم مثل دسته پرندگان که به سه دسته قسمت تقسیم میشوند : یک سری مثل اردک که پرنده زمینی به حساب میادش که از خودش رو زمین چیزی نداره شکار میشه . یکی هم مثل کلاغ هم وسط پرواز می کنه که در اخر اونم شکار میشه ولی پرنده ای که ظرفیتش زیاده و بالا ابرا حرکت میکنه عقاب . درسته ؟ نه ؟! عقاب هست که روی شیطانم کم میکنه به خاطر اینه که به طوفان می خنده به مشکلات می خنده و غم و غصه براش مهم نیست و ظرفیتش خیلی بالا هست عقاب .
افراط و تفریط نکنم : افراط و تفریط خواست نیروهای شیطانی است . باج ندادن به نیروهای شیطانی ظرفیت من را میبره بالا . دل به دل شیطان ندم اونم همین سبب میشه من ظرفیتم بیشتر بشه . کنگره داره این وعده رو به من میده که ظرفیتم بیشتر بشه و به شرافت برسم .همین که اومدم کنگره مرده مرد خودم بشم تا ظرفیتم بالا بره همین که اومدم و راهنمام کمکم کنه تا رهجوش صاحب زمان خودش باشه .ظرفیتم رو حسابی باید ببرم بالا چون رحمت خداوند هست که شامل حال من شده که توی 11 ماه دارم رها میشم که خودش تو دنیا غیر ممکن هست . ظرفیتم و باید ببرم بالا چون خدا من رو آورده کنگره و منم خدارو توی راهنمای خودم دیدم پس باید هر روز ظرفیتم بیشتر بشه .

حرمت : میزان ظرفیت رو میتونم با حرمت گذاشتن به یکدیگر که مهمترین چیز توی کنگره 60 است زیاد کنم .کسی که تو کنگره یک روزم زودتر از من اومده قابل احترام تره . ظرفیت یعنی به راهنمام احترام بزارم و توی سفرم خل بازی در نیارم و و ایشان را نگران نکنم و این خودش هم یه نوع سیر و سلوک است و قدردان کنگره باشم و بدانم خیلی از بیماری هایی که خودم هم از آن بی خبرم را در من درمان میکند .
حساب : یکی از موضوعاتی که باعث افزایش ظرفیت من می شود حساب بانکیم است همون جورکه باید هر روز ظرفیت حساب بانکیم بیشتر بشود یک حساب دیگر هم دارم که اسم آن حساب معنوی است این دوتا هر دوشون مهم هستند و سطح انرژی جفتشون خیلی به من ربط دارند . ظرفیت این حساب معنویی اینجوریه که چقدر خوبی دارم چقدر بدی دارم . بهترین راه برای افزایش این حساب معنوی این است که چشمام رو ببندم و روز رهایی مو ببینم ولی باید قدم بردارم تو این راه به قول جناب مهندس دژاکام که توی سی دی مسئولیت و ظرفیت میفرمایند : جلو یه سگ هم استخوانی میندازید یه دم تکون باید بده . بنابراین تو حساب معنویم اون چیز که باید باشه رو بزارم با پشم سیاه نمیشه قالی سفید بافت .باید وقتی با خدا درد دل میکنم روم بشه چشم تو چشم بشم . یکی دیگه از این مسائل که ظرفیت حسابم را افزایش میدهد اینه که خوش قول باشم و خداوند در این باره میگویید همه یک طرف خوش قول ها هم یک طرف. خداوند حساب کسانی رو پر میکند که خوش قول هستند حساب این افراد را پر و پیمون میکند . ظرفیت من را روز رهاییم معلوم میکنه که چیکار میکنم ! روز رهاییم چه کادو وچه هدیه ای در نظر میگیرم برای جناب مهندس ؟!؟ اون که روز رهاییش دودوتا چهارتا میکنه اوضاعش خیلی خرابه هنوز . حساب معنوی در هر صورت خیلی مهم تر از حساب مالی است . ما تو کائنات باید حساب ستاره دار داشته باشیم . راهنماها همشون حساب ستاره دار دارن تو آسمان مثل راهنما من . 
مهر و محبت : در وهله اول   باید ظرفیت معرفتم رو ببرم بالا و به خودم قول دادم که اگر زوده برای مرد شدن برای یک فرزند خوب بودن برای یک همسر خوب بودن نیام کنگره به علت اینکه من یه وصالی دارم یه پیوندی دارم نسبت به دیگران و باید تحت فرمان باشم پس باید به ظرفیتم فکر کنم .
سیگار : درآخر سفر سیگار را باید انجام بدیم راحت نیست تا حدودی ولی ما قرار است چشمه های خروشان بشیم تا به دریاها و اقیانوس ها برسیم پس حسابی باید زحمت بکشیم و قدردان این زحمت کشیدن باشیم و یکی از دلایل این درخت کاری آخرسال هم قدردانی ازین زحمت بزرگ است . مهمترین و اصلی ترین موضوعی که روی ظرفیت من به صورت جدی تاثیر گذاشت درمان و ترک سیگار بودش  به علت اینکه  سیگار مستقیم روی حواس پنج گانه من تاثیر می گذاشت واثر داروی اوتی را برایم بدون فایده میکرد .پس از گذشت مدتی که سیگار را استفاده نکردم ظرفیت بدنم هم در مقابل بیماری ها از جمله سرماخوردگی مقاوم تر شد . به قول راهنمای محترمم فرد سیگاری نفس گرسنه ای دارد و خداوند هم با فرد سیگاری اصلا کاری ندارد .
مسئولیت و جمع بندی : مسئولیت ها از همین ظرفیت ها است که پدیدار می شود .
مسئولیت یک روزه و یک شبه بوجود نمی آید چون باید پتانسیل و اطلاعات کافی و آگاهی خاصی از آن مسئله را داشته باشد وگرنه به قول معروف قبله خود را گم می کند و این مسئولیت درونی است . یکی از مسئله های مهم هم این است که هیچ موقع ازضد ارزش ها به ارزش ها نخواهیم برسیم چون همانند میوه کال و میوه بدون فایده و بی موقع برای شما ضرر دارد .اگر هم به این مسئولیت ها برسند به علت نبودن آگاهی و نبودن مسئولیت درونی این مسئولیت ها دچار نقص هستند وادامه کار برایشان دشوار است .

به قلم : مسافر بهنام لژیون دوم 

تهیه و تنظیم : مسافر هادی لژیون هشتم

نمایندگی صالحی

فروردین 1403

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .