English Version
English

ظرفیت هر شخصی متفاوت است و می‌تواند آن‌را بالا ببرد

ظرفیت هر شخصی متفاوت است و می‌تواند آن‌را بالا ببرد

جلسه هفتم از دوره چهلم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی مسافر محسن، نگهبانی مسافر حیدرعلی و دبیری مسافر علی با دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت، قبله‌گم‌کردن، نق زدن و حاشیه در روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار نمود.

سلام دوستان محسن هستم مسافر
ابتدا تشکر می‌کنم از ایجنت محترم شعبه، آقای بهرام و مرزبانان عزیز و هم‌چنین از خدمت‌گزارانی که در تهیه افطاری در ماه مبارک رمضان زحمت کشیدند و باعث انتقال حال خوب به من و اعضای شعبه شدند هم تشکر می‌کنم، رهایی‌های شعبه را به مسافران و راهنمای آن‌ها تبریک عرض می‌نمایم، چرا که برای تک‌تک این رهایی‌ها زحمات و تلاش‌های بسیاری کشیده شده است چون می‌دانیم فضای بیرون از کنگره بسیار ناامن و آلوده می‌باشد.
در مورد دستور جلسه ابتدا می‌خواهم بیان کنم که چقدر دانایی آقای مهندس بالا است و به فکر من و امثال من می‌باشد تا حال من خوب باشد و هر دستور جلسه‌ای کاربرد بسیاری در زندگی من دارد.
موضوع دستور جلسه امروز: ظرفیت، مسئولیت، قبله‌گم‌کردن، نق زدن و حاشیه است.
در مورد ظرفیت؛ هر چیزی که در طبیعت و هستی وجود دارد یک ظرفیت و گنجایشی دارد به عنوان مثال یک تریلی، ۲۴ تن ظرفیتِ بار دارد، بیش‌تر از آن باعث به‌هم خوردن تعادل یا خارج شدن از تعادل می‌شود و بر اساس وادی نهم ابتدا به نقطه تحمل می‌رسد و بعد از آن به نقطه آشوب خواهد رسید.
در مورد مسئولیت‌پذیری؛ مسئولیت از سوال کردن برگرفته شده است یعنی من در هر جایی مسئولیتی بر عهده گرفتم پاسخ‌گو باشم و در آن مسئولیت بتوانم پاسخ‌گوی سوالات و هم‌چنین انجام وظیفه خودم به نحو احسن باشم.
ظرفیت هر شخصی متفاوت می‌باشد و هر شخصی می‌تواند با افزایش دانایی و ۳ مولفه تفکر، تجربه و آموزش، ظرفیت خودش را بالا ببرد و در مسئولیت‌های خودش پاسخ‌گو باشد .
مهم‌ترین مسئولیت هر شخصی می‌تواند این باشد که مسئولیت شهر عظیم وجودیِ خودش را حفظ نماید و کسی که بتواند فرمانده خوبی برای شهر وجودی خودش باشد و آسیب به آن نزند قطعاً می‌تواند فرمانده خوب و مسئولیت‌پذیری باشد و به دیگران آسیبی نزند.
رابطه عجیبی بین ظرفیت، نقطه تحمل و مسئولیت‌پذیری وجود دارد و وقتی این سه مولفه با هم تعادل نداشته باشند باعث می‌شود به‌هم ریختگی به وجود بیاید همین باعث می‌شود من قبله خودم را گم کنم و وقتی قبله گم شود یعنی سر من گیج می‌رود، نمی‌دانم چه چیزی درست است و چه چیزی غلط است و نمی‌دانم کجا چه جوابی بدهم. یعنی من نباید فراموش کنم زمانی که به کنگره آمدم حال من چطور بود و من اگر امروز حالم خوب است این حال خوب نتیجه وقت گذاشتن‌های ایجنت، مرزبان‌ها، راهنما، سی‌دی‌ها، آموزش‌های آقای مهندس و همه اعضای شعبه برای من بوده است و من فکر نکنم این حال خوب همین‌طوری به دست آمده باشد و اگر فراموش کنم و دچار قبله گم‌کردن بشوم ابتدا در من به هم ریختگی به وجود می‌آید و حال من بد خواهد شد و بعد به تبع آن، حال دیگران نیز بد خواهد شد و در کنگره گفته شده است که ممکن است این به‌هم ریختگی باعث برگشت بعضی‌ها به دام اعتیاد باشد و باید حواس من جمع باشد که وارد حاشیه نشوم و نق نزنم.
همان‌طور که دیده‌بان محترم آقای منصوری روز رهایی من، به من گفتند که فقط گوش به فرمان راهنمای خودت باش و در اصل دستورات راهنما در شعبه یعنی دستورات آقای مهندس، چرا که هیچ راهنمایی، بدِ رهجوی خودش را نمی‌خواهد و در سفر اول قبله من یعنی دستورات راهنما مثل سی‌دی نوشتن، سر وقت آمدن، سر وقت دارو خوردن و غیره.
بایستی هر شخصی ظرف خودش را بزرگ کند چراکه هر چقدر ظرف انسان بزرگ‌تر باشد خداوند بر اساس ظرفیت انسان به انسان می‌بخشد و من خیلی خوشحال هستم که بهبودی در کنگره به صورت دسته‌جمعی اتفاق می‌افتد یعنی این‌که من وقتی می‌بینم حال هم‌لژیونی من یا اعضای شعبه خوب است و حال من نیز خوب می‌شود و همین باعث بزرگ‌تر شدن ظرفیت من خواهد شد مثل این‌که رهایی یکی از دوستان است و همه خیلی خوشحال هستند و خیلی زیبا تشویق می‌کنند، ظرف من هم بزرگ خواهد شد.
در نامه آقای مهندس و پروفسور بیل گفته شده است که در روش دی‌اس‌تی مسیرهای عصبی انسان بازسازی خواهد شد و من متوجه می‌شوم که سیستم‌های عصبی من که در گذشته از تعادل خارج شده است با روش دی‌اس‌تی بازسازی شده و من نیز بار دیگر به تعادل خواهم رسید و من متوجه می‌شوم که بزرگ شدن ظرفیت به سادگی نمی‌باشد و فقط با آموزش‌های کنگره امکان‌پذیر می‌باشد.
آقای پروفسور بیل می‌فرمایند: درمان گوهر گران‌قدری می‌باشد که با گذشت زمان امکان‌پذیر می‌باشد.
در آخر صحبت‌هایم دلم می‌خواهد بگویم بیاییم قهرمانان بهبودی باشیم، یعنی الگوی بسیار خوبی باشیم چرا که طبق آمار کنگره، ۹۰ درصد افرادی که به کنگره آمده‌اند بر اساس نگاه کردن به افرادی که کنگره‌ای بودند و حال‌شان خوب بوده، ماندگار شده‌اند و این افراد قبله بسیار خوبی برای دیگران بوده‌اند، بیاییم نگذاریم که دیگران آخر خط اعتیاد برسند و تخریب‌های فراوان را در زندگی خود تجربه کنند.
از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاس‌گزارم.

رهایی

نویسنده: مسافر محسن

عکاس: مرزبان خبری مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .