English Version
English

ضدارزش‌ها؛ ما را سرکار می‌گذارند

ضدارزش‌ها؛ ما را سرکار می‌گذارند

«به نام قدرت مطلق الله»

بحث امروز مربوط به تاریخ ۷۵/۲/۱، دربارهٔ نیروهای خفته است. شاگرد می‌گوید: استاد چگونه نیروی خفتهٔ خود را پیدا کنم؟ در مقابل خشم چگونه باشم؟ وقتی آتش گرفتم چگونه رفتار کنم؟ وقتی در حال غرق شدن هستم چگونه نجات یابم؟ مهندس می‌فرمایند: دیگر کاری نمی‌توانی انجام بدهی، برای کنترل خشم اصلاً نباید آتش گرفت، اگر آتش بگیرد که دیگر همه چیز می‌سوزد. راه بیدار کردن نیروهای خفته، بیدار شدن نیروهای مثبت و رسیدن به دانایی و آرامش است. دانایی یعنی اطلاعات و آگاهی که به درد ما می‌خورد، زمانی که این اطلاعات و آگاهی را درک کردیم دیگر افسرده و ناامید نمی‌شویم. ما در کنگره جهان‌بینی کار می‌کنیم و بعد می‌بینیم ناامیدی، افسردگی و میل به خودکشی را از بین می‌برد.

انسان هم مانند تمام جهان صور پنهان و صور آشکار دارد؛ نیروهای انسان مانند کوه یخی است که در آب است، آن قسمتی که پیدا است صور آشکار و آن قسمت که زیر آب است صور پنهان است. نیروی خفته؛ درون همهٔ ما وجود دارد و کار ما کشف این نیروها است، هر چه‌قدر بیشتر خودمان را کشف کنیم نیروهای خفتهٔ بیشتری در ما بیدار می‌شوند. ضدارزش‌ها مثل اعتیاد، منیت، خودبزرگ‌بینی و ... افعالی هستند که ما را سرکار می‌گذارند، آسایش ما را می‌گیرند، تفکر غلط در ما به‌وجود می‌آورند و از بیدار شدن نیروهای خفته جلوگیری می‌کنند. وقتی نیروهای خفته را پیدا کنیم به آرامش و آسایش می‌رسیم و دچار افسردگی و ناامیدی نمی‌شویم.

مسئلهٔ دیگر در بیدار کردن نیروهای خفته این است که با دیگران سازگار باشیم، خودمان را تافتهٔ جدا بافته ندانیم، اگر از نوابغ بگذریم، همهٔ آدم‌‌ها مثل هم هستند. کسی که در جهت صراط مستقیم با استقامت قدم برمی‌دارد، نیروهای خفته‌اش را بیدار می‌کند. سازگاری با انسان‌ها یعنی این‌که آن‌ها را درک کنیم مثلاً بدی دیگران را از جهل آن‌ها بدانیم، اگر سازگاری را فرا‌ نگیریم از بازی حذف می‌شویم، اول از بازی خانواده سپس دوستان و جامعه و در آخر از بازی زندگی حذف خواهیم شد. در آخر می‌فرمایند؛ در راه عشق به خداوند جان خود را بدهیم. شما نیک می‌دانید که هر یک از ما برای مسئلهٔ خاصی در این جهان حضور داریم؛ انجام وظیفه در ارتقاء ما بسیار کمک‌کننده است و باید تلاش فراوان کنیم و از ضدارزش‌ها ذره ذره فاصله بگیریم.

نویسنده: همسفر نیره، راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم)
تایپ : همسفر هانیه، راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)
ویراستار: همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون هفدهم)
ارسال:همسفر محدثه، راهنمای ویلیام
همسفران نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .