English Version
English

تمام موجودات هستی بر اساس ظرفیتشان تقسیم‌بندی می‌شوند

تمام موجودات هستی بر اساس ظرفیتشان تقسیم‌بندی می‌شوند

دهمین جلسه از دوره بیست و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسبیکو، با نگهبانی مسافر رحمان، استادی راهنمای تازه‌واردین مسافر ساسان و دبیری موقت مسافر جواد با دستور جلسه « ظرفیت، مسولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) » روز یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود


خلاصه سخنان استاد: 

در ابتدا خدا را سپاسگزارم و از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار داد تا خدمت کنم. از آقا حمید راهنمای خودم کمال تشکر را دارم واقعاً من هرچه دارم از ایشان است آقا رضا هم راهنمای همه ما هستند و از ایشان ممنونم. از آقا آرمین عزیز هم ممنونم که زمانی که من به کنگره آمدم راهنمای تازه‌واردین بود و یک اتفاقی برای من افتاد و سه جلسه مهمانم یک‌خرده طول کشید و آقا آرمین جلسه اول به من گفت احمد، جلسه دوم به من گفت مجید، جلسه سوم به من گفت صادق و من با خودم گفتم خدایا چرا آقا آرمین هر دفعه به یک اسم من را صدا می‌زند تا اینکه خود من راهنمای تازه‌واردین شدم و در این جایگاه قرار گرفتم، دقیقاً این اتفاق برای من افتاد باور کنید در قسمت تازه‌واردین به‌قدری با اسامی مختلف سروکله می‌زنیم بعضی‌اوقات باید فکر کنم تا اسم افراد را به یاد بیاورم و الان می‌فهمم که آن زمان آقا آرمین تقصیری نداشته است. از آقا آرمین واقعاً تشکر می‌کنم بابت جذب من به کنگره و انشاالله که بتوانند در مراحل بالاتر به موفقیت‌های بیشتری برسند.

دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت، نق‌زدن و حاشیه است. تمام موجودات هستی بر اساس ظرفیتشان تقسیم‌بندی می‌شوند؛ یعنی این‌گونه نیست که ما بگوییم تمام انسان‌ها با هم برابرند. خود من قبل از ورود به کنگره تصور می‌کردم تمام انسان‌ها با هم برابرند و همه در یک جایگاه قرار دارند. نه‌تنها انسان‌ها بلکه تمام موجودات بر اساس ظرفیتشان تقسیم‌بندی می‌شوند از نفس یک بوته بیابانی گرفته تا نفس یک درخت خرما کاملاً با هم متفاوت هستند. برویم سراغ معنی کلمه ظرفیت، از ظرف می‌آید و باید ببینیم ظرف هر انسانی چقدر است، ظرف یک انسان به‌اندازه یک نعلبکی هست و انسان دیگری به‌اندازه یک پارچ آب یا یک لیوان است و انسان دیگری به‌اندازه یک دریا است، به‌قدری ظرفیتش بالاست که انسان لذت می‌برد. ظرفیت داشتن فقط در مورد پول هم نیست در مورد مواد کشیدن هم است من یادم است یک دوستی داشتم که آن اوایل که ترامادول می‌خوردیم و کم‌کم رفتیم به سمت متادون، وقتی متادون می‌خوردیم سه روز نشئه بودیم. دفعه بعد که با هم متادون خوردیم دوستم می‌گفت برویم و متادون بیشتری نسبت به سری قبل بخوریم به او گفتم ما از نشئگی داریم بالا می‌آوریم و عرق می‌کنیم چرا باید باز هم بخوریم. واقعاً مصرف مواد مخدر هم ظرفیت می‌خواهد. فرد دیگری را می‌شناختم که ظرفیت سلامتی را نداشت و به محض اینکه سلامتیش را بدست می‌آورد یک محله از دست او آسایش نداشتند پس در هر موضوعی باید ظرفیت داشت. مسئولیت از پاسخگویی می‌آید و چون من در قسمت تازه واردین هستم باید حتماً پاسخگوی افرادی که به‌عنوان تازه وارد می‌آیند باشم و نمی‌شود بگویم من مسئولیت دارم و رئیس هستم و لزومی به پاسخگویی نیست.

 

تایپ: مسافر ستار لژیون پنجم
عکس و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .