English Version
English

تمام هستی بر مبنای ظرفیت بنا شده است

تمام هستی بر مبنای ظرفیت بنا شده است

 دهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاشمر به استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه» در روز یک شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. از نگهبان جلسه محمد آقا ممنون و سپاسگزارم که مسئولیت و اداره جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه این هفته (ظرفیت و مسئولیت «قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) است.
ظرفیت مهمترین مسئله در هستی است یعنی تمام هستی بر مبنای ظرفیت بنا شده است. گازها و مایعات که هر کدام دارای یک نقطه ظرفیتی هستند، بعضی از گازها کشنده و بعضی از آن ها مایه حیات زندگی هستند.
در مورد گیاهان هم همینطور هر گیاهی یک ظرفیتی دارد، مثلا یک گیاه یک مرتبه نمی تواند به درخت انگور یا بوته بیابانی تبدیل شود یعنی حرکت ندارد ولی ظرفیت دارد. درخت ها هم زنده هستند و جنسیت دارند و هر کدام ظرفیت متفاوتی دارند.
در جانوران هم این موضوع صادق است یعنی ظرفیتی که موش دارد با کلاغ متفاوت است و اطلاعات و آگاهی آن ها هم فرق می کند. این ظرفیت ها را خودشان بدست آوردند و مسئله که وجود دارد تمام این خواص جامدات، حیوانات، نباتات در شاهکار هستی یعنی انسان خلق شده است.

شگفت انگیزی انسان در همین می باشد، بعضی از انسان ها مثل مار می گزند و بعضی از انسان ها درنده و خوی وحشی دارند و بعضی ها هم وفادار هستند.
انسان ها هر کدام به اندازه خود ظرفیت دارند یعنی یک شخص به اندازه یک حوض و یک نفر به اندازه یک دریا.
مسئله دیگر مسئولیت می باشد، مسئولیت یعنی پاسخگو بودن نسبت به کاری که انجام می دهد و باید نسبت به سوالات جوابگو باشد. مثلا، مدیر یک مدرسه باید نسبت به جایگاهی که دارد پاسخگو تمام اعمال آن مسئولیت باشد.
در هستی و کائنات هم همینطور است اگر ظرفیت بالا رود پذیرش مسئولیت هم بالا می رود. مانند دیده بان ها که مسئول امور کنگره۶۰ هستند پس اگر مسئولیتی به آنها داده می شود باید در مقابلش به خوبی به وظایفشان عمل کنند و این موضوع برای تمام افراد در کنگره ۶۰ صادق است.
اگر کسی ظرفیتش پر نشده باشد و به او مسئولیتی بدهند در مدت کوتاهی قبله اش را گم می کند. در هستی هر موجودی که ظرفیتش بالاتر برود مسئولیت بیشتری به وی داده می شود. از این که به صحبت های من گوش دادید ممنون و سپاسگزارم.
عکاس: مسافر حسین لژیون هفتم راهنما مسافر محسن
تایپ و ویراستار: مسافر جلال لژیون هشتم راهنما مسافر امید
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون سوم راهنما مسافر حمید
مرزبان کشیک: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .