English Version
English

هر شخصی که شروع به شکوه و شکایت کند می‌خواهد مشکلات خودش را گردن دیگران بیندازد و از خود سلب مسئولیت کند

هر شخصی که شروع به شکوه و شکایت کند می‌خواهد مشکلات خودش را گردن دیگران بیندازد و از خود سلب مسئولیت کند

جلسه سوم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 با دستور جلسه: ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه) با استادی راهنمای محترم مسافر امیر، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر سعید در ساعت 17 روز یکشنبه 1403/01/26 آغاز به کار نمود.

 

                                                                                                         
خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان امیر هستم مسافر بسیار خوشحالم که در بین شما عزیزان هستم.
همان‌طور که میدانیم آقای مهندس برای 52 هفته به ما دستور جلسه ابلاغ می‌کنند و هرکدام از این عناوین هدف خاصی برای ما دارد آموزش دیدن ما و صحبت کردن ما در این مورد در لژیون‌ها هم قطعاً به نفع خودمان و حال خوب خودمان خواهد شد.
یکی از دستور جلسه‌ها هم همین است ظرفیت و مسئولیت، واژه‌ی ظرفیت از ظرف می‌آید مربوط می‌شود به گنجایش درونی من، در چه مقوله‌ای مسئولیت داریم؟ هر موقعیتی که از ما سؤال شود ما موظف به پاسخ دادن در آن مورد باشیم.
می‌تواند این مسئولیت پدر مادر فرزند بودن معلم یا شاگرد بودن و در کنگره رهجو بودن باشد و در جایگاه که هستم بتوانم پاسخ‌گو نیز باشم.
شخص تازه‌وارد از بدو ورود به کنگره باید برود مرزبانی و بعدازآن پیش راهنمای تازه‌واردها برود و مشاوره بگیرد اما به‌جای این کار پیش افراد سفر اول می‌رود و مشورت‌های گوناگون می‌گیرد و درنهایت از درب دیگر خارج می‌شود و می‌رود مواد هم میزند این کار به خاطر این است که هرکسی در جایگاه خودش قرار ندارد، یک شخص سفر اول اجازه ندارد به دیگری مشاوره دهد.
اگر معنی کلمات را بدانیم و در جایگاهی که هستیم مفهوم آن را درک کنیم و من سفر اولی مسئول هستم و باید یک سفری را طی کنم و به صحبت‌های راهنمایم گوش کنم و به این صورت است که ظرفیت شکل می‌گیرید با آموزش درست و خدمت در راستای آموزشی که می‌گیرم.
و این خدمت است که سفر اولی را آماده می‌کند برای تجربه‌های خدمتی در موقعیت‌های بالاتر و مهم است که در هر شعبه چند نفر سفر دومی باشند و حضور فعال داشته باشند تا سفر اولی‌ها هم بتوانند با موفقیت به رهایی برسند.
یک رهجو یا سفر اولی اگر وظایف خود را انجام ندهد مانند (دارو خوردن سروقت یا سی دی نوشتن و حضور در جلسات کنگره و مشارکت کردن) و قبول مسئولیت نکند کم‌کاری کند و هدفی که در ابتدا داشته را گم می‌کند و بعد از شروع به نق زدن می‌کند و نمی‌تواند مسئولیت کار خودش را قبول کند.
هر شخصی که شروع به شکوه و شکایت کند می‌خواهد مشکلات خودش را گردن دیگران بیندازد و از خود سلب مسئولیت کند.

دریافت نشان رهایی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .