English Version
English

اگر ظرفیت یک انسان کم باشد به حاشیه می‌رود و در آخر قبله خود را گم می‌کند

اگر ظرفیت یک انسان کم باشد به حاشیه می‌رود و در آخر قبله خود را گم می‌کند

جلسه نهم از دور سی‌ و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی شیخ‌بهایی اصفهان با استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر نعمت و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه" یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷آغاز به کار کرد.

                 بسم الله الرحمن الرحیم


سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
دستور جلسه این هفته؛
«قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه» اگر بخواهم در مورد این دستور جلسه صحبت کنم باید اول در مورد ظرفیت توضیح دهم زیرا اگر ظرفیت یک انسان کم باشد به حاشیه می‌رود و در آخر قبله خود را گم می‌کند. برای مثال زمانی که در کنگره یک مسئولیتی را ه عهده ما می‌گذارند، به درستی نمی‌توانیم از پس آن مسئولیت بر بیاییم و آن مسئولیت را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم. ظرفیت به معنای بزرگ شدن ظرف ما می‌باشد.
در کنگره هرچه ما به فرمان‌ها احترام بگذاریم  به آنها عمل کنیم این ظرف ما بزرگ و بزرگتر می‌شود و ظرفیت ما بیشتر می‌شود سرانجام از عهده مسئولیت‌های بیشتری می‌توانیم بر بیاییم. زمانی که یک فردی در کنگره به فرمان‌ها توجه نمی‌کند سپس ظرف آن شخص بزرگ نمی‌شود و ظرفیت آن بالا نمی‌رود، و بعد از رهایی مسئولیتی می‌سپارند حس خود بزرگ بینی به او دست می‌دهد غرور آن شخص را می‌گیرد و شاید زمانی که یک نگهبان نظم باشد به کسی بی احترامی کند، ولی بالعکس زمانی که یک شخصی گوش به فرمان است ظرفیت او بالا می‌رود بعد از رهایی به او خدمت نگهبان نظم داده ی‌شود با احترام با دیگران برخورد می‌کند در انتخابات نگهبانی رأی می‌آورد در انتخابات مرزبانی رأی می‌آورد، به پاس خدمات او و وصل بودن آن شخص به کنگره با سوال ها آشنایی کامل پیدا می‌کند و  راهنما می‌شود و در آخر ایجنت یک شعبه می‌شود. زمانی که کسی نتواند مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهد به حاشیه می‌رود شروع می‌کند به نق زدن  در آخر قبله خود را گم می‌کند و از کنگره جدا می‌شود. در جامعه هر کسی یک مسئولیتی دارد پدر مسئولیت معشیت خانواده و فراهم کردن رفاه خانواده را بر عهده دارد مادر مسئولیت تربیت کردن درست فرزندان را بر عهده دارد و فرزندان نیز مسئولیت آموزش دیدن و تربیت کردن نسل بعدی را بر عهده خواهند داشت و هر کس اگر مسئولیت خود را به درستی انجام ندهد نسل بعد به درستی عمل نمی‌کند. اگر شخصی در جامعه هیچ مسئولیتی هم نداشته باشد مسئول جسم خود می‌باشد و باید به جسم خود احترام بگذارد. برای اینکه بخواهیم ظرفیت ما بالا برود ما به تزکیه و پالایش نیاز داریم و تزکیه و پالایش به آموزش نیاز دارد و کنگره مکان مقدسی است که در آن انسان‌ها آموزش انسانیت می‌آموزند. یک ضرب المثلی می‌گوید گر می‌خواهی تا یک سال دیگر به نعمتی برسی بذر به کار گر می‌خوای ۱۰ سال آینده به نعمت بیشتری برسی درخت بکار  در آخر اگر می‌خواهی تا قیامت لطف خدا شامل تو بشود آموزش ببین و این آموزش را به دیگری انتقال بده خوشا به حال جناب مهندس که تا قیامت طف الهی شامل حالش می‌شود از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید سپاسگزارم.

مرزبان کشیک: مسافر رحمان

 

نگارش: مسافر مهدی (لژیون ۱۶)

ارسال مطلب: مسافر رسول 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .