English Version
English

شرط تکامل، دانایی و بالا بردن ظرفیت است

شرط تکامل، دانایی و بالا بردن ظرفیت است

نکته بسیار مهمی که در مباحث کنگره در هر زمینه و هر دستور جلسه‌ای وجود دارد، ریشه‌یابی و ارائه راهکارهای بسیار مؤثر است، بخصوص در صحبت‌های آقای امین و آن این است که همه ما در بستری مانند کنگره قرار گرفته‌ایم که در مقطعی تاریکی‌ها را تجربه کنیم تا به روشنایی‌ها برسیم و سرزنش نشنویم؛ به طور مثال مگر من چندبار مرزبان یا ایجنت شده‌ام؟ برای اولین‌بار دارم این مسند را تجربه می‌کنم و به قول آقای امین، فکر می‌کنم دارم بهترین کار را انجام می‌دهم.
همه انسان‌ها یا ٩٩درصد آنها، فکر می‌کنند کاری که می‌کنند بهترین کار است چون می‌خواهند در آن جایگاه رشد کنند و تنها جایی که این فرصت را همراه با مثلث دانایی، برای ما فراهم می‌کند کنگره است که برای برخورد با این اتفاقات، نسخه‌های دقیقی به ما می‌دهد؛ مثلاً از داستان حضرت یونس، ما یاد می‌گیریم با حال‌خرابی، کسی که در جایگاهی خدمت دارد و قبله گم می‌کند را به هم نریزیم و حس‌مان آلوده نشود.
این مراحل خاصیت سفر است، رسیدن به تکامل و موفقیت این نیست که شما در همه مراحل زندگی، بدون هیچ خطا و مانعی، درست حرکت کنید. مسیر تکامل این است که دچار خطا و اشتباه بشویم، زمین بخوریم و بلند شدن از زمین را یاد بگیریم تا بتوانیم ظرفیت خود را بالا ببریم.
حالا من با حال خراب، ظرفیت خالی و حس‌های آلوده، وارد کنگره شده‌ام، مراحل رشد مثلث دانایی را گذرانده‌ام و به مسئولیت و جایگاه خدمتی رسیده‌ام اما باز قبله گم کردم؛ اکنون  باید دوباره در مسیر معکوس قرار بگیرم و مجدد در چرخه آموزش‌ها و دانش کنگره قدم بردارم و ناامید نشوم. بایستی نسبت به مربی و آموزگار خود سپاسگذار باشم، به دستورات ایشان عمل نمایم و از بهترین نعمت‌های خداوند استفاده کنم.
چه فلسفه زیبایی:
غلام همت آن رند عافیت سوزم
که در گداصفتی کیمیاگری داند
ما باید در چرخه دانش کنگره تداوم داشته باشیم تا مراحل تغییر، تبدیل و ترخیص به درستی انجام گیرد.

نوسنده: ایجنت گروه خانواده همسفر فرخنده
ارسال: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .