English Version
English

ما در کنگره به دنبال آموزش گرفتن هستیم

ما در کنگره به دنبال آموزش گرفتن هستیم

نهمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی راهنمای محترم مسافر مهدی و نگهبانی همسفر الياس و دبیری همسفر فرزاد با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه)" شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر.
ابتدا تشکر می‌کنم از ایجنت و مرزبان محترم که به من فرصت خدمتگزاری دادند.
در مورد دستور جلسه با عنوان ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه)، اول باید به این بپردازیم که پیام دستور جلسات چه هست و چه برداشتی من می‌توانم داشته باشم.
برداشت خود من از این موضوع این بود که: ما در کنگره در جستجو آموزش گرفتن هستیم که آن پازل شخصیتی ما تشکیل شود، حالا کامل کردن پازل بسیار کار سختی است، تکه‌های پازل؛ بخشی از همین دستور جلسات است و بخشی دیگر نوشتن سی دی است.
من مهدی تنها با این هدف به کنگره آمدم که به درمان برسم و رشد کنم؛ اگر هرکدام از مسافران نیّتی جز این داشته باشند سخت در اشتباه هستند.
من در اوایل سفرم به دستور جلساتی که در طول سال معین می‌گردید، تنها با دو دیدگاه نگاه می‌کردم.
۱- دستور جلسه به چه درد من می‌خورد؟
۲- تأثیر دستور جلسه در دیگران چیست؟
برای مثال بگویم به آقای فلانی خدمت دادند ولی ظرفیت خدمت را ندارد و یا مرزبان رو نگاه کن اصلاً ظرفیت این جایگاه را ندارد! من یاد گرفتم که این مسائل اصلاً به من مرتبط نیست. اگر زمانی بخواهم این‌گونه به آموزش‌های کنگره نگاه کنم من یک بازنده هستم و از کنگره چیزی نصیب من نمی‌شود، در آخر هم به‌جای پیشرفت، پس رفت خواهم کرد.

در مرور زمان که در کنگره بودم، با آموزش‌هایی که از راهنمایان و بزرگان دریافت کردم، فهمیدم که دستور جلسه متعلق به من مهدی است، من باید این‌گونه به آن نگاه کنم تا تکه‌ای از آن پازل تکمیل شود.
بخش اول دستور جلسه که ظرفیت است؛ به نظر من ظرفیت در انسان خودبه‌خود به وجود نمی‌آید؛ بلکه با قرار گرفتن در صراط مستقیم و کسب آموزش صورت می‌گیرد.
من قبل از ورودم به کنگره دیدگاهم از بالا بود و یقین داشتم که نیروهای بدنم با عشق خدمت نمی‌کردند، چند باری هم در کارگاه‌های آموزشی گفتم که نیروهایی که دارند برای من کار می‌کنند، هدفشان چه هست؟ هدف آن‌ها این است که من پول در بیاورم! من باید طوری عمل کنم که نیروها با تمام توان برای من کار کنند؛ این‌ها دستور جلسات کنگره است که برای من کاربردی شده است.
من در ماه رمضان که سرپرست آشپزخانه شعبه فردوسی بودم، کلاً دو بار به کارگاه خودم رفتم و به کارمندانم سر زدم، ولی آن‌ها کار خودشان را به‌درستی انجام می‌دادند.
اگر بخواهم به جمع‌بندی انجام بدم تمام این سی‌دی‌ها، کارگاه‌ها و دستور جلسات یک پازل کلی است که با اجرایی کردن آن‌ها در خود کنگره، قادر خواهیم بود بعد از کنگره هم آن آموزش‌ها را در دنیای بیرون از قوه به فعل درآوردیم و زمانی این‌ها رخ می‌دهد که من بتوانم در کنگره خدمت کنم.
به قول راهنمای عزیزم که می‌فرمودند: خدمت را برای خدمت انجام بدهید تا همیشه حالت خوب باشد، سعی کن از خدمت‌های کوچک شروع کنی و ظرفیت رو ایجاد کنی تا به خدمت‌های بالا برسی تا دیگران در کنار تو حالشان خوب باشد و بتوانی با دیگران تعامل ایجاد کنی.
خیلی ممنون که با سکوت خودتان به حرف‌های من گوش دادید.

مرزبان خبری: همسفر علی 

عکاس: همسفر محمد مهدی لژیون اول 

تایپ: همسفر مهدی لژیون چهارم 

ویراستاری: همسفر پوريا لژیون اول 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .