English Version
English

باید به برنامه غذایی نظم بدهیم.

باید به برنامه غذایی نظم بدهیم.

جلسه چهارم از دور چهلم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دانیال اهواز، به استادی همسفر زهرا و نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر سهیلا با دستور جلسه"تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰" روز دوشنبه 1403/1/20 رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 


 

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر. خیلی خوشحال هستم که در این جایگاه قرار گرفتم. از خانم سمیرا و ایجنت شعبه خانم اعظم خیلی تشکر می‌کنم. خوب این جلسه در مورد اضافه وزن است که در کنگره به خوبی اجرا می‌شود. من ۱۱ ماه هست که سفر می‌کنم و الان ۱۸ کیلو وزن کم کرده‌ام.

من همیشه برای کاهش وزن به سمت دارو‌های گیاهی یا دارو‌های شیمیایی می‌رفتم یک مسیری را طی می‌کردم، اضافه وزنم کم می‌شد؛ ولی به طور بدی انجام می‌گرفت و برگشت می‌خورد. ولی حالا سفر کردم و ۱۸ کیلو وزن کم کردم و برگشت هم نمی‌خورد شاید ۱۰۰ گرم یا ۲۰۰ گرم، آن هم به این خاطر است که مثل سفر کردن مسافران در کنگره ۶۰ باید دقیق باشد.
خوب در کنگره ۶۰ آقای مهندس هر چیزی را که بخواهند تعریف کنند یک"مثلث" را در نظر می‌گیرند در لژیون تغذیه سالم هم مثلثی در نظر گرفته‌اند. در سی‌دی‌های اضافه وزن و ساختمان جسم این‌ها را آقای مهندس مدام می‌گویند که این مثلث سه تا ضلع دارد؛ "یکی تخم مرغ آب پز است، یک ضلع هم سالاد است و یک ضلع هم ترازو است". شما باید این سه ضلع را متعادل پیش بروید که به آن وزنی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. خوب غیر از آنکه مثلث را در نظر می‌گیریم در کنگره ۶۰ متدی هست به نام" دی اس تی ". یعنی زمان، مکان و مقدارش را باید در نظر بگیریم نه اینکه شما بگویید تخم مرغ آب پز را داریم ولی روش دی اس تی را انجام ندهیم.

زمان در این روش خیلی مهم است، در سی‌دی‌ها هم آقای مهندس فرمودند که زمانی که برای صبحانه باید در نظر بگیریم بین ۶ تا ۸ هشت و نیم صبح است ناهار بین ۱۱ و نیم تا ۲ بعد از ظهر و شام هم بین شش و نیم تا ۸ است.

شما باید این روال را برای خودتان داشته باشید مثل کسانی که اوتی را پایین می‌آورند و دقیقاً سر وقت باید شربت اوتی را مصرف کنند. نباید بالاتر و یا پایین‌تر باشد، شما هم باید زمان را در نظر داشته باشید نه اینکه امروز ساعت ۶ صبح بخورید یا فردا ساعت ۹ صبح بخورید! نه! باید زمان را در این روش دی اس دی رعایت کنید در واقع باید به برنامه غذایی نظم بدهیم. وقتی که نظم دهیم باعث می‌شود خودکار بدن تنظیم می شود و به آن وزنی که می‌خواهیم برسیم.
در هر موردی که نظم را رعایت کنیم باعث می‌شود زندگی ما بهتر شود. در بدن هم باید نظم برقرار شود.

تجربه‌ی دیگری که جدیدا برای من اتفاق افتاده و خیلی مهم است این است که آقای مهندس گفتند غذایی که ما می‌خوریم باید حدوداً ۴۰ بار بجوییم. وقتی شما دارید غذا می‌خورید ۱۵ دقیقه باید طول بکشد که جدای از کالری سوختن باعث شود که وقتی وارد بدن ما می‌شود برای بدنمان تنظیم شود.
خوب حالا می‌رویم سر تخم مرغ آب پز و سالاد؛ آقای مهندس همیشه می‌گویند سالاد خیلی مهم است ،۲۰ دقیقه قبل از اینکه ناهار و شامتان را بخورید حتماً باید سالاد سرو شود. کاهو، خیار، گوجه، مقداری گردو و کشمش داشته باشد البته هر روز نمی‌خواد کشمش داشته باشد چون باعث اضافه وزن می‌شود. تخم مرغ آب پز هم باید روزی دوتا و هفته‌ای ۵ بار داشته باشیم. قبلاً که شروع کرده بودیم آقای مهندس می‌گفتند یک عدد و الان می‌گویند دو تا تخم مرغ آب پز استفاده کنید. این دوتا تخم مرغ آب پز باعث می‌شود که به خاطر داشتن پروتئین ما را سیر نگه دارد و یکی دیگر از دلایل آن، داشتن پروتئین است که باعث می‌شود صورت ما نریزد. اگر توجه کنید رژیم‌هایی که در بیرون از کنگره گرفته می‌شود صورت‌هایشان می ریزد یا شکم‌هایشان افتاده می‌شود.
ترازو هم به این خاطر آقای مهندس گفتند، که باعث می‌شود ما در طول روز از غذا خوردن خودمان مطلع شویم. صبح که صبحانه خوردیم چقدر خوردیم ؟ظهر و شب هم چقدر غذا خورده ایم و وزن اضافه کرده ایم. این باعث می‌شود که شما آگاه شویدچه چیز‌هایی باعث اضافه وزنتان می‌شود. بنابراین خودتان برنامه‌ای به خودتان می‌دهید .در برنامه‌ای که در کنگره به ما می‌دهند اصلاً برنامه غذایی مشخصی به ما نمی‌دهند که صبحانه این را بخورید، ناهار و شام این را بخورید  .خودتان باید دکتر خودتان باشید پس باید برنامه‌ریزی کنیم که چه جوری برنامه را انجام دهیم. ممنونم از اینکه به مشارکتم گوش کردید.

و در ادامه آخرین مراسم افطاری ماه مبارک رمضان

مرزبان کشیک: همسفر مهتاب ومسافر حسن
عکاس: مرزبان خبری همسفر الهام
تهیه وتایپ و ویراستاری و ارسال گزارش جلسه: همسفر فروغ رهجو راهنما همسفر مریم(لژیون۱۱)

همسفران نمایندگی دانیال اهواز
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .