English Version
English

چرا ظرفیت در کنگره مقابل مسئولیت است؟

چرا ظرفیت در کنگره مقابل مسئولیت است؟

سومین جلسه از دور سی و ششم کارگاه های آموزشی ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، نمایندگی ایمان با استادی راهنمای محترم مسافر حامد، نگهبانی مسافر غلام و دبیری مسافر روح الله با دستور جلسه " ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)" در روز شنبه 25 فروردین ماه 1403 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:


خدا را شکر می کنم که در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم.
در کنگره کسانی که پی این هستند که چرا اینجا کج است یا راست است یا فلان پول کجا رفت یا چرا چیدمان کنگره اینطور است، اصولا اینها کسانی هستند که در حاشیه قرار دارند و دائما نق می زنند.
بنده در سال 1388 هنگامی که واردکنگره شدم در اوایل همه چیز خوب بود و هیچ مشکلی نداشتم، تا اینکه من و دوستانم چند دسته شدیم و من جزو افرادی که در حاشیه بودند قرار گرفتم، تمام فکرم مشغول مسائلی شد که هیچ ارتباطی به من نداشتند و شروع کردم به قر قر کردن و نق زدن و به خودم گفتم، من خود علامه دهر هستم و اصلا چه دلیلی دارد کنگره بیایم وقتی همه چیز را بلدم و می دانم؟
در حقیقت من تمام متون کنگره را فقط حفظ بودم و هیچ ادراکی از آنها نداشتم، و دقیقا همین موضوع باعث شد تا من سقوط کنم.
به واسطه چند تن از برادر لژیونی و استاد عزیزم دوباره به لژیون برگشتم و آموزش گرفتم و متوجه شدم که به اندازه ظرف و ظرفیتم باید مسئولیت قبول کنم نه بیشتر از آن و در کنگره یاد گرفتم که چگونه ظرفیتم را ذره ذره افزایش دهم تا ادراکم از مسائل بیشتر شود.
در کنگره یاد گرفتم که اگر ظرفیت این را داشته باشم تا خودم را دوست داشته باشم، می توانم دیگران را نیز دوست داشته باشم.
چرا ظرفیت در کنگره مقابل مسئولیت است؟
چون اگر ظرفمان کوچک باشد، حتی اگر مسئولیتی گرفته باشیم نمی توانیم به سرانجام برسانیم.
به لطف کنگره امروز حتی اگر مسئولیت چند شرکت را به من بدهند با برنامه ریزی می توانم آنها را مدیریت کنم و به سر انجام برسانم.
ظرفیت این نیست که شما انسان مریدی باشید و به جاهای خاصی بروید و چله سکوت بگیرید و یا شاگرد شخص خاصی باشید، ظرفیت این است که مسائل کوچک را اجرا کنید از قبیل مسواک زدن، درست خوابیدن، درست غذا خوردن، درست رفتار کردن، درست بیدار شدن هنگام صبح، به موقع غذا خوردن و غیره...، اینها ظرفیت را شکل می دهند و با بزرگ شدن ظرفیت انسان را به کارهای بزرگتر و مسئولیت های سنگین تر هدایت می کنند.
این درست نیست که کسی بگوید، من از فردا دروغ نمی گویم، گفتن این حرف خودش یک دروغ بزرگ است. درست این است که بگوید من از فردا سعی می کنم، تلاش می کنم تا کمتر دروغ بگویم.


با مسئولیت پذیری و بزرگ کردن ظرفیت، به قناعت، پس انداز، صبر، بردباری و خیلی مسائل دیگر می رسیم.
اگر جایی دیدم کسی می خواهد چیزی را به من تحمیل کند، باید با آرامش مشکلم را حل کنم نه اینکه با دعوا کردن، و مراقب باشم که وارد حاشیه نشوم و قبله ام را گم نکنم، ظرفیت مجموع تمام این چیزهاست.
شیطان از کوچکترین روزنه وارد می شود و به زیباترین شکل ظاهر می شود تا ما را ترغیب کند تا آن کار اشتباه را انجام دهیم.
تهیه، تنظیم و ارسال: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .