English Version
English

ظرفیت انسان قابل تغییر است.

ظرفیت انسان قابل تغییر است.

دستور جلسه این هفته به ظرفیت، مسئولیت و قبله گم‌کردن مربوط می‌شود.
ظرفیت یعنی: گنجایش و مسئولیت یعنی: کسی که مورد سوال قرار می‌گیرد و قبله گم کردن یعنی: از هدف و خواسته خود دور شدن.
انسان برای انجام هر کاری باید ظرفیت داشته باشد، مثل یک لیوان آب که می‌دانیم تا چه حد آب در آن جای می‌گیرد و گنجایشش چقدر است؛ اگر بیش از حد در آن آب بریزیم سرریز می‌شود؛ پس بر طبق گنجایشی که دارد در درون آن آب می‌ریزیم. در اینجاست که قدرت تشخیص به ما داده می‌شود و به ما کمک می‌کند.
این دستور جلسه با وادی نهم ارتباط تنگاتنگی دارد؛ در این وادی گفته می‌شود: وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجه بالا برسد، نقطه تحمل پیدا می‌کند و یا به نوعی ظرفیت در آن بالا می‌رود.
شاید خیلی از چیزهایی که ما نداریم، هنوز ظرفیت لازم در ما ایجاد نشده است و خداوند صلاح آن را ندانسته که به ما نداده است.
ما باید به خدا ایمان راسخ داشته باشیم و مطمئن باشیم که هر آنچه به صلاح ما هست خداوند دربهترین زمان به ما می‌دهد.
ظرفیت در انسان قابل تغییر است و می‌تواند بالا و پایین برود. مثلاً یک‌سری از افراد ظرفیت بعضی کارها را ندارند و نمی‌توانند از عهده آن کارها به درستی برآیند و مسئولیتی را هم که به آن‌ها داده می‌شود، نمی‌توانند به خوبی انجام بدهند و دچار منیّت می‌شوند و سریع قبله گم می‌کنند و از هدف و خواسته خودشان دور می‌شوند.
اما برعکس آن هم هست که برخی اگر مسئولیتی به آنها داده می‌شود، ابتدا ظرفیت پذیرشِ آن موضوع را درخود بزرگ می‌کنند و بعد مسئولیت را می‌پذیرند و در قبال سوال‌ها وکارهایی که به عهده دارند خودشان رامسئول می‌دانند و این افراد هیچ‌وقت  قبله خود را گم نمی‌کنند.
در کنگره هم همین‌طور است، تمام مهره‌هایی که چیده شده‌اند مانند مرزبانان، دیده‌بانان و راهنمایان و... همگی بعد از سفر اول با آموختن یک‌سری آموزش‌ها ابتدا کارهای کوچک‌تر را شروع می‌کنند و بعد ظرف وجودی خودشان را بزرگ و بزرگ‌ترمی‌کنند تا بتوانند جایگاه‌های بالاتری را تجربه و خدمت کنند.
درنهایت کسی که ظرفیت خودش را بالا ببرد هیچ‌گاه قبله خودش را گم نمی‌کند.

 

ویرایش: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر نازی (لژیون چهاردهم)

ارسال: همسفر گندم، رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون سوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .