English Version
English

اهدای شال مرزبانان منتخب دوره اول لژیون موسیقی

اهدای شال مرزبانان منتخب دوره اول لژیون موسیقی

کارگاه آموزشی کنگره 60 به استادی دیده‌بان محترم جهان‌بینی استاد امین، نگهبانی راهنما مسافر پیام و دبیری راهنما همسفر ژیلا با دستور جلسه «اهدای شال مرزبانان منتخب دوره اول» در روز جمعه 24 فروردین‌ماه 1403 ساعت 8:00 صبح آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

عید را به همه شما تبریک می‌گویم؛ ان‌شاءالله سالی مفید و‌ پربار همراه با تندرستی داشته باشید. عید فطر را هم به همه عزیزان تبریک می‌گویم. امیدوارم سال خیلی خوبی را آغاز کنیم و ازنظر آموزشی بار مفیدی برای ما داشته باشد و فضای مناسبی داشته باشیم برای اینکه بتوانیم رشد کنیم و به نقاط لازم دست پیدا کنیم.

همان‌طور که می‌دانید امروز مراسم اهدای شال مرزبانی است. به این نتیجه رسیدیم که بایستی ساختار لژیون موسیقی هم مثل یک نمایندگی شود، چون تعداد ما قابل‌ملاحظه شده، اینکه ما بتوانیم آن شرایط را حفظ کنیم، بایستی از قوانین کنگره پیروی کنیم. الگوی کنگره، الگویی است که آزمایش خود را پس داده و ما بابستی همین کار را انجام می‌دادیم؛ بنابراین انتخابات در روز جمعه 27 بهمن‌ماه 1402 برگزار شد و من خیلی خوشحالم که مرزبان‌ها آمدند (دو مرزبان آقایان و دو مرزبان برای خانم‌ها انتخاب شدند)؛ این را هم با جناب مهندس مشورت کردیم که چه تعداد باشند و کسب تکلیف کردیم.

امروز مراسم اهدای شال را داریم؛ این مراسم را می‌توانستیم در اتاقی برگزار کنیم ولی دیگر لطف خودش را نداشت. برای همین گفتم این جلسه را تشکیل بدهیم؛ من برای حضور افراد تکلیف نکردم؛ اما خیلی بهتر است که ما نسبت به این وقایع، عکس‌العمل درست نشان بدهیم. خانم آذر هم زحمت‌ کشیده‌اند از قسمت همسفرها تشریف آورده‌اند و‌ مراسم شال را برگزار می‌کنند و قسمت آقایان را هم خودم برگزار می‌کنم.

خب! برای سال جدید من یکسری تصمیمات گرفته‌ام؛ البته من همیشه برای تصمیمات با پیام، رامین و کسانی که در لژیون موسیقی تجربه‌ و دانشی دارند مشورت می‌کنم، چون کارها با مشورت، بهتر نتیجه می‌دهد. یک‌وقتی ما چیزی را احساس می‌کنیم، ولی ممکن است احساس درست نباشد یا فردی باشد، وقتی با بقیه صحبت می‌کنیم می‌بینیم آیا بقیه هم این حس را دارند یا نه و به این نتیجه رسیدیم که باید قالبمان را بهتر کنیم برای اینکه به نتیجه برسیم. ان‌شاءالله می‌خواهیم امسال دو‌تا محور را در نظر بگیریم و جلو برویم؛ یکی فضای آموزشی ما باید بالا برود و اصول را دقیقاً رعایت کنیم. هدف این است که امسال ارکستر خودمان را تشکیل دهیم. بچه‌ها دارند آموزش ساز می‌بینند و باید جدیتشان را بیشتر کنند.

در دوره مقدماتی که الفبای موسیقی را یاد می‌گرفتیم سختگیری خیلی زیادی به خرج ندادیم، چون می‌خواستیم علاقه و ارتباط ایجاد شود و آن‌هایی که دوست دارند بمانند و آن‌هایی که دوست ندارند و اشتباهی آمده‌اند بروند. حالا این‌هایی که استقامت به خرج داده‌اند و‌ مانده‌اند یعنی خواسته‌شان قوی است. اینجا دیگر نرسیدم، نتوانستم، خانه‌تکانی داشتم و جابه‌جایی داشتم قابل‌قبول نیست. شکل امتحانات را دیدید که به‌صورت ژوری برگزار کردیم؛ دقیقاً فضای استانداردی که همه‌جا برگزار می‌شود ولی سطحش را خیلی سخت‌گیرانه نگرفتیم؛ ولی بااین‌حال یکسری افتادند که فرصت دوباره‌ای به آن‌ها داده شد، ولی در امتحان دوره بعدی که خرداد یا تیر است، باز سختگیری بیشتر است.

من در مقدماتی گفتم همین‌که بیایید بس است، ولی الآن همین‌که بیایید بس نیست. همین‌که بیایید شرط لازم است، اینکه تمرین بکنید شرط کافی است، بایستی در هفته ۷-۸ ساعت کار کنید. کسانی که کار نکنند و‌ تمرین نکنند در امتحان دوم از گروه حذف می‌شوند. ممکن است یک نفر کار می‌کند تلاش می‌کند ولی هنوز نتوانسته با مطلب ارتباط برقرار کند، می‌گوییم اشکال ندارد بمان و ادامه بده، در ادامه قطعاً آن اتفاق می‌افتد. شخص اگر استعداد پاگانینی را هم داشته باشد ولی تمرین نکند، حذف می‌شود. شما چطور در هفته باید ۶-۷ ساعت سی‌دی بنویسید، تمرین موسیقی همان ساززدن است و همان ۶-۷ ساعت را حداقل باید وقت بگذارید. اگر بخواهید کتاب را بخوانید، جزوه را بخوانید و‌ نوشتارها را هم کار کنید می‌شود هفته‌ای ۱۰ ساعت آموزش کنگره. شما در لژیون موسیقی باید همین زمان را اختصاص دهید؛ اگرنه بایستی شما بروید و‌ کسان دیگری بیایند. این نشان می‌دهد باید افراد دیگری بیایند و جایگزین شما شوند. «لیس للانسان الا ماسعی، انسان چیزی نیست جز آنچه تلاش می‌کند». اگر شما تلاش نکنید؛ یعنی شایستگی بودن در آن جا و مکان را ندارید؛ اصلاً هم ربطی به استعداد ندارد، ربطی هم به اخلاقیات ندارد، پس امسال علاوه بر حضور مرتب سر کلاس، تمرین مرتب و کافی هم ملاک ما خواهد بود. امیدوارم همه این قضیه را جدی بگیرند و کار کنند.

من قبل از تعطیلات کلاستان را تعطیل کردم، چون حس کردم آن روند به نتیجه نمی‌رسد. آموزش بچه‌های کر توسط خودمان انجام می‌شود، چون هم برای ایشان سخت بود، هم برای ما؛ کلاس مجازی و تعداد زیاد جور درنمی‌آمد و این نه تقصیر شماست، نه تقصیر استاد؛ بنابراین با ایشان صحبت کردیم یک عده به‌صورت خصوصی با استاد آرمینه به‌صورت تخصصی کار کنند. به ایشان هم گفتیم کار ما در کنگره پرورش استاد است؛ از شما افرادی که آمادگی استاد شدن را داشته باشید برای این کلاس انتخاب می‌کنیم، ولی باید سخت‌کوش باشید. نحوه آموزش مطالب را این هفته مشخص می‌کنیم.

امیدوارم این نتایج را به دست بیاوریم و فضای خوبی داشته باشیم. ما بایستی الگو باشیم؛ در نظم، انضباط، پوشش و همه‌چیز؛ یعنی استاندارد لژیون موسیقی باید کمی از نمایندگی بالاتر باشد و باید خیلی خیلی خوب باشد. پوشش کنگره‌ای برای جلسات؛ یعنی پیراهن سفید و برخوردتان اهمیت پیدا می‌کند. باید مثل فضای کنگره حرمت‌ها و اصول رعایت شود.

خلاصه سخنان اسیستانت انتخابات مرزبانی، همسفر آذر

سال نو را خدمت همه شما تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم طاعات و عباداتتان قبول باشد. صحبت در محضر استاد امین خیلی سخت است. چقدر حس خوبی است که جمعه را با لژیون موسیقی آغاز می‌کنید، من این سعادت را نداشتم، واقعاً شما سعادتمند هستید که امروز را دارید. امروز را به شما تبریک می‌گویم. خیلی خوشحالم که در لژیون موسیقی هم انتخابات مرزبانی برگزار شد و ان‌شاءالله با نظر استاد امین ایجنت هم داشته باشیم برای اینجا. به مرزبانان عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم دوره بسیار خوبی در پیش داشته باشند و خیروبرکت در زندگی‌شان جاری باشد. به مرزبانان عزیز می‌گویم: همان‌طور که در پیمان شما هم گفته‌شده، ما آقا و سرور کسی نیستیم و واقعاً یک خدمتگزار هستیم برای دیگران. اینکه می‌گویند مرزبانی راه رفتن بر روی گداخته‌های آتش است، به نظر من اگر آتشی هست، آتشی از جنس عشق است. برای همین هم همه ما دوست داریم به این مرحله برسیم. به استاد امین برای برپایی اینجا تبریک می‌گویم و با اجازه شما مراسم را شروع می‌کنیم.

همسفر مژگان و همسفر سعیده مرزبانان گروه خانواده

مسافر حمیدرضا و مسافر امیرفرهنگ


عکس: همسفر ملیحه از نمایندگی آکادمی، عضو‌ لژیون کر
تایپ، ویراستاری و ارسال: همسفر خندان از نمایندگی لویی پاستور، عضو‌ لژیون کلارینت
لژیون موسیقی کنگره ۶۰

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .