English Version
English

با داشتن جسمی سالم، روح و روان سالمی هم داریم

با داشتن جسمی سالم، روح و روان سالمی هم داریم

بنام قدرت مطلق الله

قبل از شروع سال نو را خدمت همه عزیزان حاضر در کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. همین‌طور یک خدا قوت ویژه می‌گویم خدمت آقای مهندس بخاطر آموزش‌های نابی که به ما می‌دهند. آقای مهندس در بیشتر سخنان خود می‌فرمایند : دانشِ سلامت، علمی است که بتواند سلامت انسان‌ها را حفظ کرده و کیفیت آن را ارتقاء دهد. بنابراین ما باید عوامل تهدید کننده سلامت را شناسائی و رفع نمائیم و سلامتی از دست رفته را برگردانیم. ولی همانطورکه اشاره شد دانش انسان در مورد سلامت انسان بسیار ناچیز است. بدن انسان‌ها با محیط تک بعدی آزمایشگاه متفاوت است.

تاکنون تجربه‌های انسان‌ها تحت نام علم توانسته است مقدار کمی از حقایق را آشکار نماید. زمان خیلی زیادی برای آشکار شدن همه حقایق مانده است و همان طور که در کتاب عشق آمده است علت درد و رنج بشر بخاطر دانش های کشف نشده می‌باشد، یکی از مشکلاتی که جوامع امروزی با آن  دست و پنجه نرم می‌کنند، مسئله اضافه وزن و چاقی می‌باشد، تغذیه ناسالم (استفاده بیش‌ از حد، از غذاهای فست‌فود) و همچنین عدم تحرک و ورزش نکردن است. اضافه‌وزن باعث به وجود آمدن بیماری‌هایی هم‌چون کمردرد، پادرد، مشکلات قلبی، ریوی، فشارخون، دیابت و ... می‌شود. هنگامی‌که جسم، بیمار شود ناخودآگاه بر روی روح و روان هم اثر می‌گذارد و آن موقعه است که انسان حوصله هیچ کاری را ندارد و عقل به درستی فرمان نمی‌دهد چرا که هم‌ جسم و هم روح هر دو بیمار هستند.

پس باید سعی کنیم با داشتن جسمی سالم، روح و روان سالمی هم داشته باشیم.کاهش وزن در کنگره به‌ صورت سقوط آزاد انجام نمی‌شود؛ بلکه به‌صورت تدریجی و آرام‌آرام انجام می‌شود. همان طور که مواد مخدر و نیکوتین طی مدت زمانی به درمان می‌رسد، فردی هم که اضافه وزن دارد باید زمان را طی کند تا به وزن ایده‌آل خود برسد. در کنگره لژیون‌هایی بنام تغذیه سالم تشکیل می‌شود که ما در این لژیون روش صحیح غذا خوردن و استفاده از مواد غذایی مناسب و سالم را یاد می‌گیریم و باید به آن درجه از تفکر و درک برسیم که چه چیزهایی برای بدن مفید و چه چیزهایی مضر است. در کنار آموزش و نحوه صحیح استفاده از مواد غذایی، حتماً باید ورزش و تحرک لازم هم داشته باشیم.

در این روش ما اصلاً کالری شماری نداریم و کم‌کم یاد می‌گیریم که چگونه از مواد غذایی در حد تعادل استفاده کنیم. آقای مهندس  روش تغذیه سالم را برای ما عنوان کردند که اگر با متد کنگره60 پیش برویم، بدون هیچ محدودیت غذایی و فقط با ‌شناخت جسم خود و غذایی که می‌خوریم، از نظر وزنی به‌ سلامتی و تعادل می‌رسیم. چندین سی‌دی‌ توسط آقای مهندس ارائه شده است که آنها را در لژیون کار می‌کنیم مثل  « اضافه‌ وزن » و « ساختمان جسم » که این سی‌‌دی‌ها و آموزش‌ها به ما کمک می‌کنند که مواد غذایی و ساختار جسم خود را بشناسیم و با آگاهی کامل در جهت سلامتی خود حرکت کنیم. آقای مهندس فرمودند: ما دو چیز را در کنگره اختراع کردیم که یکی از آنها ساعت است.

برای رسیدن به وزن مناسب حتماً باید خود را در ساعت مشخصی از روز به‌طور مرتب وزن کنیم و حتماً آب کافی بنوشیم، سعی کنیم از منابع غذایی سالم و طبیعی استفاده کنیم، از محصولات کارخانه‌ای خیلی کم استفاده کنیم، به آنچه‌ می‌خوریم توجه کنیم و با آرامش غذای خود را میل کنیم، در جویدن غذا عجله نکنیم غذا را خیلی آهسته میل کنیم و از خوردن آن لذت ببریم. در وعده صبحانه از تخم‌مرغ آب‌پز استفاده کنیم تا پروتئین و مواد مغذی کافی به جسم خود برسانیم، نیم ساعت قبل از غذا حتماً سالاد مصرف کنیم، ۸ ساعت خواب کافی در شب داشته باشیم و علاوه بر پیاده‌روی باید یک‌ رشته ورزشی داشته باشیم. اگر می خواهیم سالم باشیم باید وزن خود را به تعادل برسانیم چرا که بیشتر مریضی‌ها بر اثر چاقی و اضافه وزن بوجود می‌آید. بهتر است ما خودمان قدر سلامتی خودمان را بدانیم و از غذاهای سالم بخوریم تا علاوه بر داشتن زندگی سالم عمری طولانی هم داشته باشیم و به انواع بیماری ها دچار نشویم و در آخر از خداوند بابت ورودم به کنگره و وجود پر مهر آقای مهندس تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

نوشته: راهنمای محترم جونز مسافر مجید

تنظیم و ارسال: مسافر رسول ل‌4

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .