English Version
English

ایمان به متد کنگره۶۰

ایمان به متد کنگره۶۰

گفت‌وگویی انجام دادیم با همسفر سمیه که راهنمای جونز یا تغذیه سالم هستند، همسفر سمیه سه سال پیش سفر جونز را به راهنمایی جناب آقای مهندس دژاکام شروع کردند و به مدت ۱۰ ماه سفر کردند با وزن اولیه ۹۷ کیلو و در حال حاضر ۶۷ کیلو هستند، ‌اکنون مدت دو سال هست که رها شدند.در ادامه توجه شما را به خواندن این مصاحبه جلب می‌کنیم.

در مورد سفری که داشتید و این‌که چطور راهنمای جونز شدید بفرمایید؟

من از اضافه وزن خیلی عذاب می‌کشیدم و همه روش‌هایی که بیرون از کنگره۶۰ وجود داشت انجام می‌دادم؛ ولی بعد از مدتی خسته می‌شدم و دوباره وزنم بیشتر می‌شد و اصلا ورزش نمی‌کردم، وقتی به کنگره‌۶۰ آمدم و آقای مهندس سی‌دی‌های اضافه وزن و تغذیه مناسب و ساختمان جسم‌ها را منتشر کردند من‌ ایمان داشتم که وقتی آقای مهندس مسئله‌ای را مطرح می‌کنند، اطلاعات زیادی دارند و حتما به نتیجه می‌رسد؛ پس خدمت آقای مهندس رسیدم و سفرم را شروع کردم و ده ماه سفر کردم و بعد از رهایی ایشان اجازه دادند که لژیون تشکیل دهم و پنج تا شاگرد بگیرم بعد از تشکیل لژیون؛ چون استقبال همسفران بسیار زیاد بود آقای مهندس اجازه دادند که رهجوهای بیشتری را بپذیرم، راهنمای جونز شدم و حالم خیلی خوب شد.

تجربه شما از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره۶۰ چیست؟

به قول آقای مهندس در اضافه وزن من‌ کیسه‌های سنگینی را با خودم حمل می‌کردم و این باعث شده بود من به بیماری‌های گوناگونی دچار شوم؛ مثل معده درد و روده‌ درد و هفته‌ای دو یا سه بار به بیمارستان می‌رفتم ‌به‌خاطر مسمومیت غذایی و مشکلات دیگری که داشتم و خیلی افسرده و منزوی شده بودم و فعالیتی هم نداشتم. به نظر من کسی که اضافه وزن دارد در پی آن افسردگی هم دارد، افسردگی بابت این‌که خیلی از کارها را نمی‌تواند انجام دهد و دوست دارد به اندام ایده‌آل خود برسد؛ ولی هر روشی را که امتحان می‌کند بی‌نتیجه است. من در دوران کودکی ورزش می‌کردم؛ ولی بعد از ازدواج از ورزش فاصله گرفتم و الان دوباره ورزش می‌کنم‌، با کمک متد کنگره۶۰ توانستم خودم را پیدا کنم و نه تنها به وزن ایده‌آل برسم بلکه ورزش کردن هم شروع کنم و الان حال بسیار خوبی دارم.

از لحاظ جسمی سفر جونز چه فوایدی برای شخص شما داشته است؟

از لحاظ جسمی بیماری‌هایی که داشتم مثل معده درد، کولیت روده و بی‌تحرکی درمان شد. من احساس می‌کنم در حال بالا رفتن از پله‌ها برای رسیدن به هدفم هستم سفر جونز باعث شد به دانشگاه بروم‌ و در رشته تربیت بدنی فعال شوم و در مسیر تغذیه فعالیت کنم و خیلی کارهای دیگری که قبلا آرزو داشتم؛ ولی فکر می‌کردم نمی‌توانم، انجام دهم. درحال حاضر دانشگاهم‌ رو به اتمام است و از لحاظ جسمی هیچ مشکلی ندارم و قرص و شربت معده نمی‌خورم. فکر می‌کنم یک بخش از سفر جونز جنگیدن با نفس است؛ چون من معتقدم خوردن بسیار لذت‌بخش است؛ ولی وقتی روش درست خوردن را یاد می‌گیری به درمان می‌رسی. 

 

به نظر شما مهم‌ترین کاری که شخصی که سفر جونز را شروع می‌کند باید انجام دهد، چیست؟

مهم‌ترین کار این است که ایمان داشته باشد و زبان بدنش را یاد بگیرد و خودش را دوست داشته باشد و برای رسیدن به هدف تلاش کند؛ چون تا زمانی که ما برای خودمان ارزش قائل نباشیم و به جسم و روح‌مان نرسیم، هيچ‌وقت نمی‌توانیم‌ به هدف‌های بزرگ‌تر برسیم و نمی‌توانیم مادر، همسر یا فرزند خوبی باشیم به‌خاطر این‌که خودمان را دوست نداریم و ارزش خودمان را نمی‌دانیم و توانایی‌های خودمان را دست‌کم می‌گیریم، ما انسان هستیم و از روح خدا در ما دمیده شده؛ پس هر چیزی را که بخواهیم می‌توانيم به دست آوریم، فقط کافی است که به خود ایمان داشته باشیم و برای رسیدن به هدف تلاش کنیم. من فکر می‌کنم غذای روح ما رسیدن به آرامش و دوست‌داشتن خود است و اگر این‌ها را داشته باشیم از سفر جونز لذت می‌بریم و به حال خوش می‌رسیم.

دلیل این‌که بعضی افراد در سفر جونز موفق نمی‌شوند چیست؟ 

به نظر من یکی از دلایل این است که ایمان ندارند، دلیل دیگر به خاطر استفاده از رژیم‌هایی است که بیرون از کنگره۶۰ وجود دارد و همه کسانی که اضافه وزن دارند از آن‌ها استفاده کرده‌اند، می‌ترسند که مثل دفعات قبل برگشت کنند یا نتوانند که سفر را انجام دهند یا این‌که از حرف‌های اطرافیان می‌ترسند، بعضی‌ هم مورد حمله افکار منفی قرار می‌گیرند و می‌گویند که ما نمی‌توانیم، این افکار باعث می‌شود به خودمان باور نداشته باشیم؛ ولی فقط کافی است که به لژیون جونز بیایند و چند ماه آموزش بگیرند، ایمان قلبی بسیار مهم است باید قلباً ایمان داشته باشیم که می‌توانیم، داشتن ایمان قلبی به آگاهی و دانایی انسان بستگی دارد‌.

توصیه شما برای افرادی که اضافه وزن دارند چیست؟

توصیه من این است که با ترس‌ها روبه‌رو شوند و بدانند که در پس تمام ناکامی‌هایی که انسان تجربه می‌کند آموزشی برایش نهفته است که باید آن را یاد بگیرد. سفر جونز یکی از سخت‌ترین آزمون‌هایی است که در کنگره‌۶۰ انجام می‌شود و خدا را شکر با موفقیت انجام می‌شود، آقای مهندس بسیار زیاد به فکر ما هستند و ما را دوست دارند و برای سلامتی ما ارزش قائل هستند و ما بایستی درک کنيم که یک انسان آن‌قدر روح بزرگی دارد که سلامتی همه ما برایش مهم است و هر خدمتی که بخواهیم بگیریم‌، شرط اول آن نداشتن اضافه وزن است؛ پس ما هم خودمان را باور داشته باشیم. ما  تاریکی‌های بسیاری را در زندگی تجربه کردیم و من فکر می‌کنم متد کنگره۶۰ و لژیون تغذیه و درمان اعتیاد هدیه‌ای است که از طرف خداوند به ما داده شده است در هیچ‌جای دنیا نمی‌بینیم که تا این اندازه انسان‌ها برای هم مهم باشند و برای سلامتی هم‌ تلاش کنند، از این فرصت استفاده کنیم چون وقتی که کم‌کم وزن انسان کاهش پیدا می‌کند احساس قدرت و انرژی می‌کند و به حال خوش می‌رسد؛ شاید این را کسی نداند که کسانی که اضافه وزن دارند دچار جنگ افکار هستند و شاید ماه‌ها جلوی آینه نروند؛ ولی با کاهش وزن انسان انرژی زیادی پیدا می‌کند و می‌تواند این‌ انرژی را به خانواده خود و دیگران منتقل کند. 

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

برای سلامتی خودمان ارزش قائل باشیم؛ چون بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به ما داده است و این جسم دست ما امانت است و باید امانت‌دار خوبی باشیم و به درستی از آن استفاده کنیم، از آقای مهندس حسین دژاکام بسیار تشکر می‌کنم که راهنمای سفر من بودند و من را به سلامتی رساندند و هچنین از همه عزیزانی که در این راه از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

 

 

با تشکر از راهنمای جونز همسفر سمیه که وقت خود را در اختیار ما گذاشتند.

 

عکس: مرزبان خبری همسفر فرزانه 

مصاحبه، تایپ و ارسال: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر رضوان(لژیون ششم)

همسفران نمایندگی پروين اعتصامی اراک 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .