English Version
English

درست غذا خوردن فقط مختص چاق‌ها نیست.

درست غذا خوردن فقط مختص چاق‌ها نیست.

جلسه‌ی ششم از دوره‌ی بیست و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌ی 60 ویژه همسفران نمایندگی آبادان و خرمشهر با استادی راهنمای جونز همسفر ساهره، نگهبانی همسفر شهناز و دبیری همسفر علیا با دستور جلسه‌ی «تجربه ی من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰.» در تاریخ 20 فروردین ماه 1403راس ساعت 16 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ساهره هستم همسفر؛

از نگهبان جلسه، خانم شهناز عزیز تشکر می‌کنم همچنین از خانم حمیده عزیز که در لحظه‌ی آخر به ایشان اطلاع داده بودند که بر اساس دستور جلسه‌ی امروز باید یک مسافر جونز به عنوان استاد جلسه در این جایگاه خدمت کند و خداوند را شاکرم که قسمت من شد که امروز استاد جلسه باشم.
دستور جلسه‌ی امروز اولین سالی است که در لیست دستور جلسه‌ها قرار گرفته است و به عنوان مسافر تغذیه‌ی سالم ،این اذن به من داده شد که در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم.
یک خدا قوت می‌گویم به خدمتگزاران داخل آشپزخانه طاعات همگی قبول درگاه خداوند باشه و پیشاپیش عید فطر را به تمامی شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم.
دستور جلسه، «تجربه ی من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰.»
خیلی خوشحال هستم که آقای مهندس چنین دستور جلسه قشنگی را گذاشتند. وقتی که در مورد این دستور جلسه صحبت می‌شود آگاهی خیلی از همسفران در مورد اضافه وزن بالا می‌رود‌.
این دغدغه اضافه وزن بیشتر، خانم‌ها را درگیر خود کرده است. چون آن تعادل وزن و تعادل اندام اگر یک خانم داشته باشد او از آرامش خاصی برخوردار است.
در کنگره ۶۰ پس از اینکه مسافرها از اعتیاد خود رها شدند و به درمان رسیدند، آن اضافه وزن را نیز بعد از درمان خود به همراه داشتند برای همین آقای مهندس تغذیه‌‌ی سالم را، در کنگره اجرا کردند البته در کنگره ۶۰ هر روشی را که می‌خواهند پیاده کنند تجربه شده است.
مثلاً آقای مهندس وقتی که روش درمان اعتیاد را کشف کردند این روش را روی خودش تجربه کرد و در ادامه کاهش وزن.
یادم می‌آید یک سال به تهران رفته بودم و آقای مهندس را که دیدم چون کاهش وزن را داشتند حس می‌کردم چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تری را پیدا کرده بودند که متوجه شدم مال کاهش وزنی است که داشتند.
در دوره‌ی مرزبانی خدمت می‌کردم(آن زمان خانم نرگس راهنمای جونزم انشالله هرکجا هستند سالم و تندرست باشند)نسبت به قبل اندامش خیلی متناسب‌ترو وزنش کمتر از اول شده بود با خود می‌گفتم او چه می‌کند که این همه وزن کم کرده است تا اینکه متوجه شدم مسافر جونز است و خیلی خوشحال شدم که برای اضافه وزنم راه حلی پیدا شده.
در اینجا خداوند را شاکرم که عضوی از کنگره ۶۰ هستم و علاوه بر درمان اعتیاد مسافرم توانستم وزنم را نیز به تعادل برسانم و به علاوه درس زندگی، پس انداز کردن را، محبت و دوست داشتن را در کنگره آموزش گرفتم.
برای کاهش وزن، ۶ سی‌دی ساختمان جسم و ۴ سی‌دی اضافه وزن را آقای مهندس برای مسافران جونز ارائه کرده است البته سی‌دی اتوفاژی و تشنگی نیز هستند‌.در این سی‌دی‌ها آقای مهندس در مورد ساختمان جسم خودمانصحبت می‌کند و اینکه ما جسم خود را بشناسیم و هر عنصری که در خاک وجود دارد در جسم انسان نیز وجود دارد.
خودم به شخصه وقتی که اضافه وزن داشتم مریضی‌های متعددی را داشتم از جمله کمردرد، زانو درد پریودی خانم‌ها و به هم ریختگی ماهانه آنها که آقای مهندس به شخصه در سی‌دی جسم صحبت می‌کند وقتی که وزن ما کاهش پیدا می‌کند تمام این دردها از بین می‌رود.
آقای مهندس در سی‌دی‌ها‌ روش درست غذا خوردن را به ما آموزش می‌دهند اینکه چی بخوریم و چی نخوریم.
این‌ها همه مهم هستند و در اینجا به نظر من درست غذا خوردن فقط مختص چاق‌ها نیست، افراد لاغر نیز با تغذیه درست و درست غذا خوردن به سلامت جسم خود کمک می‌کنند. اینکه صبح بتوانیم پروتئین بخوریم مثل تخم مرغ و این که هر وعده غذایی در وقت خودش خیلی مهم است همانطور که یک مسافر، سر ساعت اوتی خود را مصرف می‌کند مسافر جونز نیز باید از ساعت ۷ تا ۸ صبحانش را خورده باشد همچنین ناهار را سر وقت میان وعده‌ها و در آخر سر شام.
سعی کنیم قندهای مصنوعی را حذف کنیم و چربی‌ها را کمتر کنیم.
البته این را هم اضافه کنم که استاد امین می‌گویند: «پیاده‌روی بهترین روشی است که انسان می‌تواند داشته باشد، چون کل سلول های بدن به جریان می‌افتد.»
روشی که آقای مهندس برای کاهش وزن گذاشتن مدت ۱۰ تا ۱۱ ماه است و من با وزن ۷۵ وارد لژیون جونز شدم و بعد از اتمام سفرم به وزن ۵۷ رسیدم.
این را هم می‌خواهم خدمت شما عرض کنم، قبل از اینکه من سفر جونزم را شروع کنم، همراه غذا خوردنم آب و نوشابه خیلی  می‌نوشیدم، ولی آقای مهندس می‌گویند: «شما دو ساعت بعد از غذا می‌توانید آب بخورید. چون بیشترین بیماری روده‌ای از همین آب خوردن همراه غذا است».

خیلی‌ها از این مطلب آگاه نیستند. مثال قشنگی که آقای مهندس برای اضافه وزن زدن این است، اضافه وزن مثل کیسه ۱۰ کیلویی برنجی است که انسان بر دوش خود حمل می‌کند البته این برای افرادی که فقط ۱۰ کیلو اضافه وزن داشته باشند ولی افرادی که ۲۰ کیلو ۳۰ کیلو و بیشتر داشته باشند یعنی کیسه‌های بیشتری را همراه خود حمل می‌کنند و به دنبال آن کمردرد، کبد چرب،فشار خون، قند خون و خیلی از بیماری‌هایی که ما دچار آن می‌شویم ولی اصلاً فکر آن را نمی‌کنیم از اضافه وزن باشد.
خدا را شکر می‌کنم که عضوی از کنگره هستم و با روشی که آقای مهندس، روش (دی‌ اس تی است)یا همان روش پله ای وزن خود را به حد تعادل رساندم و روشی که آقای مهندس به اجرا گذاشته‌اند روشی بسیار قشنگ و اصلاً هم سخت نیست.

تایپ وویراستار:مرزبان خبری همسفر حمیده
عکاس: مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال: همسفر فرحناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .