English Version
English

رحمت خاص خدا

رحمت خاص خدا

چهاردهمین جلسه از دوره دوم لژیون‌سردار همسفران نمایندگی اسلامشهر با استادی دنور همسفر عاطفه  نگهبانی دنور راهنما همسفر منیره و دبیری همسفر زینب با دستور‌جلسه «دنور» در روز سه‌شنبه بیست و دوم فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵ برگزار شد.

سخنان استاد؛

از خانم منیره عزیز تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه حاضر شوم و بتوانم خدمت کنم. در مورد دستورجلسه که فکر می‌کردم چیزی به ذهنم نرسید که در مورد آن صحبت کنم؛ ولی به محض ورودم به شعبه یاد روزی افتادم که برای دنوری اعلام‌ کردم، یکی از همسفران بلند شدند و من را به آغوش کشیدند، تبریک گفتند و پرسیدند خانم عاطفه آیا همه این پولی که می‌خواهید به کنگره ببخشید و دنور شوید بعد از ورودتان به کنگره به دست آورده‌اید؟ به ایشان گفتم مسافر من دارایی زیادی داشتند؛ اما به لطف و خواسته خداوند شاید اگر آن‌ها را از دست نمی‌دادم هیچ موقع پایم به کنگره باز نمی‌شد. روزی رسید که من حتی توان خرید نان را هم نداشتم؛ اما هزاران بار برای تک‌تک این لحظات خداوند را شکر می‌کنم؛ زیرا اگر این لحظات نبود من عاطفه هم نبودم، عاطفه‌ای نبود که بخواهد این‌جا حضور داشته باشد و بخواهد در جایگاه‌های مختلف خدمتی از جمله سردار، دنور، نگهبان، راهنما و ..‌.خدمت کند و تک‌تک این‌ها بودند که من را ساختند. دست خداوند بالاتر از همه دست‌ها است، چه بسا انسان‌هایی را بخواهند به زمین بکشند یا بخواهند بالا ببرند؛ ولی تا وقتی که خداوند نخواهد هیچ انسانی نه بالا می‌رود نه به پایین کشیده می‌شود.

در آیه دوم سوره بقره آمده: این کتابی است برای هدایت متقین، متقین چه کسانی هستند؟ پرهیزکاران، پرهیزکاران کسانی هستند که رحمت خاص خداوند شامل آن‌ها شده است خداوند بین کسی فرق نمی‌گذارد، رحمت خداوند مانند بارانی است که بر همه جا می‌بارد؛ اما رحمت خاص چگونه شکل می‌گیرد؟ رحمت خاص این‌طور است که هر کس به اندازه ظرف وجودی خودش از آن برمی‌دارد. ظرف وجودی من اگر به اندازه یک پیاله باشد، یک پیاله برمی‌دارم. اگر به اندازه یک کاسه باشد، به اندازه یک کاسه برمی‌دارم و اگر به اندازه یک دریا باشد به اندازه یک دریا برمی‌دارم. در ادامه در آیه‌ بعدی آمده که چه می‌شود که متقین می‌شوید؟ چه می‌شود که این رحمت خاص خداوند روزی شما می‌شود؟سه ویژگی را در این‌جا برای ما مشخص می‌کند: ایمان داشتن به غیب خداوند، برپا داشتن نماز، انفاق کردن و بخشیدن از چیزی که خداوند روزی انسان کرده است. واژه دنور به معنی بخشنده است و من باید چیزی از خودم داشته باشم که بتوانم ببخشم. من همیشه این را می‌گویم که خداوند بخشی از روزی بندگانش را در روزی من قرار داده است و اگر من بخواهم تمام آن را برای خودم بگیرم هیچ وقت به آن سرمنزل مقصود نمی‌رسم، پس من باید از چیزی که خداوند برای من روزی قرار داده سهم و حق دیگران را بپردازم.

برای این‌که پرهیزکار باشیم باید در ما ظرفیت وجودی به وجود آید و اگر من این سه کار را انجام دهم در من آن ظرفیت به وجود می‌آید و هر چقدر که جلوتر می‌روم رحمت بیشتری از خداوند وارد زندگی من می‌شود. کنگره یک سازمان مردم نهاد است و از روزی که آقای مهندس تصمیم گرفتند که کنگره را راه‌اندازی کنند خودشان به تنهایی این بخشش را انجام دادند از جانشان، مالشان، وقتشان، علم وآگاهیشان بخشیدند تا یک نفر تبدیل به چند نفر شده و سپس یک ید واحده تشکیل دادند تا سالانه تعداد زیادی از انسان‌ها را از این بلای خانمان‌سوز نجات دهند. درمان اعتیاد در کنگره۶۰ کوچک‌ترین لطفی است که در حق یک مصرف‌کننده می‌شود، آن‌قدر به محض ورود به کنگره ما نور می‌بینیم، علم و آگاهی‌های جدید می‌بینیم که همه دنیا در درمان آن‌ها انگشت به دهان مانده‌اند، حالا من که آمده‌ام و در این سیستم قرار گرفته‌ام و جزئی از این ید واحده شده‌ام، قطعاً مسئولیتی بر گردن من است و باید آن را جبران کنم. خیلی‌ها می‌خواهند با حامی زمین و اجاره شدن آن را جبران کنند، خیلی‌ها می‌گویند نه نعمتی که به من ارزانی شده خیلی بیشتر از این است و من دلم می‌خواهد چیز بیشتری بپردازم، به همین علت آقای مهندس لژیون مالی (سردار) را تشکیل دادند و اسم لژیون مالی را سردار انتخاب کردند به خاطر این‌که همیشه استاد آقای مهندس، استاد سردار ایشان را به جمع‌آوری مال و این‌که بنیان مالیشان را محکم کنند تشویق می‌کردند. اوایل با پرداخت ۵ میلیون تومان وارد لژیون سردار می‌شدند؛ اما الان با پرداخت ۶میلیون تومان عضو لژیون سردار می‌شوند، مرحله و پله بعدی این بازی قشنگ دنور به معنی بخشنده است و کسی که می‌خواهد دنور شود باید ۵۰ میلیون ببخشد و مرحله بعد پهلوان باید ۵۰۰ میلیون و مرحله بعدی که به تازگی اضافه شده نشانی در بی‌نشانی است که باید یک میلیارد ببخشند تا بتوانند در این جایگاه قرار بگیرند.

امروز با برادرم که صحبت می‌کردم می‌گفتند چقدر قشنگ، آقای مهندس هر چقدر که این مرحله‌ها بالاتر می‌رود، اسم کوچک‌تری برای آن در نظر می‌گیرند، سردار اسم بزرگ‌تری است بعد دنور، بعد پهلوان و بعد نشانی در بی‌نشانی می‌شود؛ اگر بخواهیم در ظاهر نگاه کنیم یک نقطه کوچک می‌شود و همین‌طور پایین‌تر رفته؛ ولی اگر بخواهیم به عمق قضیه نگاه کنیم شاید از لحاظ وسعت کوچک می‌شود؛ اما هر چقدر که بالاتر می‌رود عمق خیلی بیشتری پیدا می‌کند. برای آن شخصی که بزرگ می‌شود خیلی در دید دیگران وسعت ندارد.

چه بسا انسان‌هایی هستند که می‌میرند و بعد از ۵۰ سال، ۱۰۰ سال انسان‌های دیگر به واسطه کارهایی که آن‌ها انجام داده‌اند متوجه می‌شوند که آن‌ها چه انسان‌های بزرگی بودند و چه اثراتی از خود بر جای گذاشته‌اند و حالا نشانی در بی‌نشانی دقیقاً همان عمق است ما شاید در ظاهر بگوییم یک نقطه است؛ اما عمق خیلی زیادی دارد. امیدوارم روز‌به‌روز بر اعضای لژیون سردار، دنورها، پهلوان‌ها و اعضایی که نشانی در بی‌نشانی هستند در شعبه ما اضافه شود و این دایره شعاع اضافه کند و خودم را می‌گویم شعورم و درکم از این که چرا این‌جا هستم بیشتر شود. چرا من زنده‌ام؟ چرا نفس می‌کشم؟ چرا باید مهربانی کنم؟ باید جواب همه این‌ها را بدانم. ما کلمه بخشنده را (بسم الله الرحمن الرحیم) اول صحبت‌هایمان به کار می‌بریم، در ابتدای همه سوره‌ها آمده، این بخشندگی، این رحمانیت از کجا آمده؟ خداوند به من یاد داده اول از همه برای این‌که بخشنده باشید، باید خودتان را ببخشید و بعد دیگران را ببخشید و بعد این بخشش در مال، جان و همه چیز شما دیده شود، امیدوارم که این شعور در من پررنگ‌تر شود و بهترین‌ها نصیب قلب مهربان شما شود.

تایپ و ویرایش :همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر نسرین لژیون (یکم)

عکاس خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا لژیون (سوم)

ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .