English Version
English

انسان باید به اندازه نیازش غذا بخورد

انسان باید به اندازه نیازش غذا بخورد

هفتمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی جهانبین شهرکرد؛ به استادی راهنمای محترم تازه‌واردین مسافر احمد، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر بهزاد، با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در تاریخ ۲١ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:٠٠ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر؛

خدا را شکر میکنم که دوباره لیاقت داد در این جایگاه باشم، خدمت کنم و از شما آموزش بگیرم. از آقاجمشید، راهنمای عزیزم که امروز این فرصت را در اختيار من قرار داد و از گروه مرزبانی و ایجنت نمایندگی تشکر میکنم.

اما درمورد دستور جلسه و تجربه‌ای که خودم از اضافه وزن و لژیون جونز دارم، روزی که رها شدم و از تهران با آقا جمشید برگشتیم، در آرامگاه سهراب سپهری عکسی به یادگار گرفتیم و آن زمان خیلی چاق بودم و صد کیلوگرم وزن داشتم و پیراهنی که به تن داشتم بسیار تنگ بود. پیش خودم فکر میکردم چون درمان مواد انجام دادم و چاق شدم بسیار خوب است و همه فکر می‌کنند چون چاق هستم دیگر مواد مصرف نمیکنم و بسیار لذت می‌بردم. درصورتی که آن زمان از کمر درد، یبوست، زانو درد و تنگی نفس رنج می‌بردم و بواسطۀ شغلی که داشتم حتی نمی‌توانستم زیر ماشین بروم و خیلی مشکلات دیگر که نمی‌توانستم دو قدم راه بروم.

سال ۹۹ که رها شدم چند وقت بعد از رهایی ماه رمضان شروع شد و من به لژیون جونز آقای محمد علیدوستی رفتم و سفرم را شروع کردم و کم‌کم وزنم به تعادل رسید. سفر جونز من ۱۲ ماه طول کشید و ۲۱ کیلوگرم کاهش وزن داشتم و الانم ۸۵ کیلوگرم هستم و چقدر لذت می‌برم، و الان دارم به خوبی زندگی میکنم و خبری از زانو درد و کمر درد و تنگی نفس نیست. 

در کنگره ۶۰، دستور جلسه اول، وادی تفکر بود و الان دومین دستور جلسه تغذیه سالم است و چقدر این دستور جلسه مهم است که آقای مهندس تغدیه سالم را جدی گرفته است و درآینده نزدیک به کسانی که اضافه وزن دارند حتی خدمت داده نمی‌شود و این فقط برای خودمان است، چون اگر من ۲۰۰ کیلوگرم هم باشم ضرری به آقای مهندس نخواهد رسید و فقط به خاطر به تعادل رسیدن خودمان است که بتوانیم درست زندگی کنیم. آقای مهندس روی کاهش وزن و تغذیه سالم تأکید دارند.

شرایط درمان برای تغذیه سالم چیست؟ نیم ساعت قبل از خوردن غذا، سالاد خورده شود و دلیل دارد؛ چون نیم ساعت طول می‌کشد تا معده به مغز دستور بدهد که شکم سیر است، وقتی نیم ساعت قبل ازغذا، سالاد بخوری، بهترین غذا هم جلوی شما باشد نمی‌توانی بیشتر از نیازت میل کنی، همان یک بشقاب غذا را بیشتر نمی‌توانی بخوری و از پرخوری جلوگیری می‌شود. هرروز صبح باید تخم مرغ بخوری و دلیل خوردن تخم مرغ این است که ماهیچه‌های صورتت نریزد. 

تازمانی که سازگاری انجام نشود مشکلاتی وجود دارد، دوماه طول می‌کشد تا سازگاری در بدن ایجاد گردد و بعد از دوماه اگر بهترین غذا جلوی شما باشد به اندازه نیاز میتوانی ا زآن غذا بخوری. 

آقای مهندس بهترین روش را برای کاهش وزن انتخاب کرده است؛ هم تغذیه سالم انجام بشود، هم کاهش وزن انجام بدهی، صورت لاغر نشود، حالت خوب باشد و از همه مواد غذایی استفاده بکنی، حتی کله پاچه و این روش در هیچ کجا وجود ندارد.

سه مؤلفه زمان مناسب، مقدارمناسب و غذای مناسب در تنظیم وزن بسیار مهم می باشند. پرخوری نباید بکنیم و به اندازه نیاز غذا بخوریم. آقای مهندس میفرماید؛ بدن انسان بسیار هوشمند است، اگر بدن متوجه شود که نیازش برطرف می‌شود دیگر چربی ذخیره نمی‌کند و انسان چاق نمی‌شود. 

در هر کاری که می‌خواهید انجام بدهید چه درمان مواد یا درمان سیگار و یا لژیون جونز، باید خواسته قوی داشته باشید و به نظر من خواسته قوی از همه چیز مهم‌تر می‌باشد و در هر کاری ۷۰ درصد کار را خواسته قوی انجام خواهد داد. وقتی در کاری قدم گذاشتید باید قدم‌‌های محکم بردارید و زیر پای شما سست نباشد.

ازاینکه به صحبت‌های من گوش دادید، از همه شما سپاسگزارم.

نگارنده: مسافر فرهاد لژیون ١١

عکاس: مسافر سعید لژیون ۱۱

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .