English Version
English

تغذیه نامناسب باعث افسردگی

تغذیه نامناسب باعث افسردگی

دوازدهمین جلسه از دور بیست و سوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی راهنمای محترم مسافر عباس، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر شاهرخ، با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶٠» روز سه‌شنبه ١۴٠٣/٠١/٢١ راس ساعت ١۶:٣٠ برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان عباس هستم مسافر؛
عید سعید فطر را به همه عزیزان  تبریک می‌گویم. در مورد دستور جلسه تجربه من از اضافه وزن و درمان آن بوسیله متد کنگره: من  واقعا دست بوس آقای مهندس هستم چرا که ایشان به فکر ما هستند، در صورتی که ما برای سلامتی خودمان اینقدر تلاش نمی‌کنیم. این  دستور جلسه برای اولین بار است که  در دستور جلسات گنجانده شده است. چون اهمیت خاصی دارد، چون امروزه چاقی یکی از مسائل  اصلی مرگ و میر است. به خصوص دوستان و کسانی که مصرف کننده هستند و مواد خودشان را قطع کردند. مرگ و میر در این قسمت و در این طایفه زیاد است. چرا زیاد است؟ چون این سیستم ایکسی را که به واسطه مصرف مواد مخدر تخریب نموده‌اند وقتی سقوط آزاد هم انجام می‌دهند به ظاهر مواد نمی‌کشند ولی سیستم‌ها از تعادل خارج شده وبازسازی نشده است یا مثلا یک‌سال، دوسال، سه سال به ظاهر مواد مصرف نمی‌کند ولی فشار خون دارد، چربی دارد، یک موقع کلیه‌اش ناقص است، معده درد دارد و هزارتا مشکل، و آخرش هم معمولا دچار سکته می‌شود. در کنگره هم متاسفانه داریم کسانی که مثلا سیگار خودشان را درمان نمی‌کنند، ورزش نمی‌کنند و بعد از رهایی ما می‌گوییم به دو علت سیستم ایکس بهم می‌خورد، با سیم و بی‌سیم. به واسطه بی سیم وارد تاریکی‌ها می‌شوند و دوباره دچار چاقی و مریضی می‌شوند. اما بحثی که هست و ما باید آموزش بگیریم و صحبت‌هایی که برای سفر اولی‌ها است، کسانی که چاق نیستند ولی اگر در مورد تغذیه سالم آموزش نگیرند احتمالا دچار چاقی می‌شوند.
این‌جا آقای مهندس متد ارائه می‌دهند، در این مورد شاید شنیده‌اید بعضی ازعلما عمر طولانی دارند و حتی حضرت علی (ع) می‌فرماید  قبل از این‌که گرسنه شوید بروید سر سفره و قبل از این که سیر شوید  از سر سفره بلند شوید و لقمه‌ای که دهانتان میگزارید بیست و یک بار بجوید. این چند مورد گفته شده را رعایت کنید  چاق نمی‌شوید و طول عمر بیشتری خواهید داشت.
برای برخورد با چاقی بیرون از کنگره از روش‌های غلطی استفاده می‌کنند. تغذیه و رژیم نامناسب باعث می‌شود این افراد دچار افسردگی شوند.  این‌جا  یک پیامی دارد می‌گوید که بهترین راه کوتاه ترین راه است، برای این‌که زودتر به خواسته خود برسند راه  کوتاهی را می‌روند و می‌بينيد که واقعا به مرگ ختم می شود. الان آقای مهندس  تغذیه سالم را جایگزین راه‌های اشتباه کرده است. کافی است غذای مناسب، زمان مناسب، مکان مناسب و این‌ها را رعایت کنیم. می‌گوید صبح که یک آدم چاق می‌خواهد تغذیه سالم را شروع کند باید دو تا تخم مرغ آب پز بخورد. چرا باید تخم‌مرغ آب پز بخورد؟ چون بدنی که می خواهد شروع  به لاغر شدن کند اول از پروتئین‌ها استفاده می‌کند، از پروتئین‌های عضلات صورت شروع می‌کند که این باعث زشت شدن قیافه فرد می‌شود، این تخم مرغ خوردن به خاطر این است. نیم ساعت قبل از غدا  کاهو بخورید  چرا باید کاهو بخورید؟ چون عصب معده برای این‌که سیر شدنش را به مغز اطلاع دهد یک ربع طول می‌کشد. وقتی شما کاهو مصرف می‌کنید موقع غذا خوردن احساس گرسنگی زیاد ندارید، می‌توانید با کمترین غذا سیر شوید و آب نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا  مصرف نمائید، اگر این روش ادامه دار باشد افراد چاق هم لاغر می‌شوند.
در مورد تمثیلی که آقای مهندس می‌فرمایند و ساختمان جسم را به ساختمان بیرونی و توئین وعناصری که بیرون هستند و عنصرهایی که داخل جسم هستند و باید جایگزین شوند تشبیه می‌کند این است که ما نمی توانیم بعضی عناصر را مستقیم از خاک جذب کنیم پس باید از گوشت حیوانات استفاده کنیم و برنامه غذایی داشته باشیم، فقط این نباشد که برنج بخوریم، حالا در خانه یک برنامه‌ای   داشته باشیم  که از همه عناصر برای سلامتی  بدن استفاده نماییم. از این که به صحبت‌های من گوش کردید ممنون و سپاسگزارم.

 

تایپ: مسافر الیاس ( لژیون نهم )
عکس: مسافر مرتضی ( لژیون یکم )
مرزبان کشیک: مسافر ابراهیم
تنظیم و ارسال: مسافر مسعود مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .