English Version
English

سلامت جسم همراه زیبایی

سلامت جسم همراه زیبایی

چهارمین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی اسلامشهر با استادی راهنمای تغذیه سالم همسفر زهرا، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر نسیم با دستورجلسه « تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» روز سه‌شنبه بیست‌ویکم  فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد؛ 

خدا را شاکرم که یک‌بار دیگر در جمع شما عزیزان هستم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم، از خانم منیره نگهبان لژیون‌سردار تشکر می‌کنم که به من فرصت دادند تا خدمت کنم. دستور‌جلسه امروز راجع‌به "تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره" است، تجربه من از اضافه وزن با آن‌که خیلی نبود؛ ولی باعث شده بود تا دچار زانو درد، کمر درد، حساسیت پوستی و انواع بیماری‌ها از لحاظ جسمی و روحی باشم. شاید فکر کنیم که من اضافه وزن کمی دارم؛ ولی تجربه نشان داده است که اضافه وزن حتی اگر یک کیلو باشد مثل این است که ما یک برنج ۱۰کیلویی را روی دوش خود قرار دادیم و با آن دائم در حال حرکت هستیم، چقدر می‌توانیم آن کیسه را جابه‌جا کنیم؟ نهایتاً یک ساعت و بعد باید آن را روی زمین بگذاریم؛ ولی ما با همان اضافه‌وزن به کارهای روزانه خود ادامه می‌دهیم.
وقتی من به اضافه وزن دچار شدم واقعاً تنبل شده بودم و در سال ۹۳ بود که در پارک طالقانی وارد لژیون‌جونز شدم، من در آن زمان ۶کیلوگرم اضافه وزن داشتم و بعد از سه‌ماه ۳کیلوگرم وزن خود‌ را کاهش دادم؛ اما به دلیل بارداری نتوانستم به مسیر خود ادامه دهم و اضافه وزن من به ۱۰کیلوگرم رسید تا این‌که در سال۹۹ وارد لژیون خانم منیره شدم، ایشان اولین کسی بودند که جناب آقای مهندس برنامه کاهش وزن به ایشان داده بودند و به کاهش وزن رسیده بودند. با راهنمایی‌های ایشان توانستم وزن خود را کاهش دهم؛ باید این را بدانیم که اضافه وزن مشکلات زیادی را برای ما فراهم می‌کند، مشکل ایجاد شده فقط در زیبایی ما نیست‌؛ بلکه جسم ما نیز سلامتی خود را از دست می‌دهد، آقای مهندس تمایل دارند که ما به سلامتی جسم هم برسیم.

واقعیت این است که ما خانم‌ها دوست داریم زیبا باشیم و آن زیبایی را در صورت خود می‌دانیم، افراد با آرایش‌کردن و جراحی خود را زیباتر می‌کنند، واقعیت این است که سیرت ما اگر زیبا باشد صورتمان نیز زیبا خواهد بود اگر افکار و اندیشه ما درست باشد عملکرد ما هم درست خواهد بود و زیبایی را در صورت ما مشاهده خواهد کرد. چیزی که مهم است این است که وقتی اندام متناسب داشته باشیم زیبایی ما را دوچندان می‌کند و رسیدن به تعادل و کاهش وزن مسئله مهمی است که در قرآن آمده و آقای مهندس نیز در سخنان خود اشاره کرده‌اند که این جسم به امانت دست ما سپرده شده است و باید از آن مراقبت کنیم. درست است که جسم خود را ترمیم می‌کند و مثل یک کارخانه عمل می‌کند؛ اما همان‌طور که برای به کار افتادن یک کارخانه به مواد اولیه خوب احتیاج است و اگر مواد اولیه نامرغوب باشد کارخانه دیگر هیچ چیز تولید نمی‌کند، جسم ما نیز همین‌طور است اگر من مواد اولیه‌ مناسب به جسم خود نرسانم جسم نمی‌تواند خود را بازسازی کند، پس ما باید بدانیم که چه چیز را باید بخوریم و چه چیز را نباید بخوریم و هر چیز زمانی دارد.
من قبل از ورود به لژیون تغذیه‌سالم هروقت هرچه دلم می‌خواست می‌خوردم، هر مقدار که دوست داشتم می‌خوردم؛ اما روش کنگره به من آموخت باید مواد غذایی را بشناسیم و بدانیم چه چیز را بخوریم و چه نخوریم. در این متد نظم حرف اول را می‌زند همان‌طور که جهان هستی بر مبنای نظم حرکت می‌کند در جسم ما هم نظم حرف اول را می‌زند، اگر می‌خواهید تناسب اندام، زیبایی و سلامتی داشته باشید باید نظم را رعایت کنید. جناب آقای مهندس در سی‌دی تشنگی می‌گویند اگر هر خواسته‌ای داشته باشیم باید تشنه باشیم تا به آن برسیم، ما وقتی تشنه هستیم تنها خواسته ما رسیدن به آب است ما نیز باید آن تشنگی را نسبت به خواسته‌های دیگر داشته باشیم تا به اهداف خود برسیم. در رسیدن به اهداف خود باید جوینده باشیم و راه‌حل را بیابیم، در سی‌دی تشنگی آقای مهندس می‌فرمایند:
هرکجا مشکل، جواب آن‌جا رود
هر کجا کشتی است، آب آن‌جا رود
همان‌طور که در درمان اعتیاد خود تریاک داروی درمان شد برای رسیدن به کاهش وزن درمان خودش است، در بیرون کنگره می‌گویند چه بخوریم که لاغر شویم در واقع این اشتباه محض است حل مشکل ما در خود قضیه است، آقای مهندس می‌فرمایند: غذای ما دوای ما، اگر ما یاد بگیریم غذا را کم بخوریم حکم دارو را دارد و اندازه بخوریم حکم غذا را دارد و اگر زیاد بخوریم حکم سم را برای ما دارد. در تغذیه سالم یاد گرفتیم برنجی که هر روز می‌خوردیم هفته‌ای دو یا سه‌ بار بیش‌تر نخوریم، شب‌ها باید غذای سبک بخوریم و از خوردن غذاهای سرخ‌کردنی پرهیز کنیم. ما به معده از صبح تا شب انواع و اقسام مواد‌غذایی را وارد کردیم و بدن باید فرصتی داشته باشد تا معده را پاکسازی کند و برای صبح روز بعد آماده شود.

مثلث تخم‌مرغ آب‌پز، سالاد و ترازو نقشه راه ما هستند، راجع‌به تخم‌مرغ آب‌پز باید بگویم که بدن ما به پروتئین نیاز دارد چون در بدن ما پروتئین ذخیره نمی‌شود و باید روزانه پروتئین به بدن برسد، تخم‌مرغ آب‌پز پروتئین بدن ما را تامین می‌کند و نمی‌گذارد صورت ما بریزد و  به مدت طولانی ما را سیر نگه می‌دارد؛ اما سالاد ولع غذا را از بین می‌برد البته سالاد باید بدون سس میل شود، ترازو مثل یک آینه‌ای است که صبح هرروز به ما می‌گوید مسیر را درست رفته‌ایم یا نه. برای من تجربه شده است زمانی‌که مسافرت طولانی می‌رفتم و ترازو همراهم نبود و نظم غذا خوردن من به هم می‌ریخت به‌راحتی دچار اضافه وزن می‌شدم و وزن من دوباره بالا رفته بود و جبران آن خیلی سخت بود چون در مقابل آن‌چه به دست آورده بودم ناسپاسی کرده بودم و قدر آن گوهر گران‌بها را نداشتم و مراقبت نکردم.
به‌دست آوردن خیلی راحت است؛ ولی نگه‌ داشتن آن خیلی سخت است. ما باید بعد از وارد شدن در سفر‌دوم حتماً حواسمان به آن‌چه می‌خوریم باشد. هیچ‌ چیز را مجانی به ما نمی‌دهند؛ باید بهایش را بپردازیم. غذای مناسب، زمان مناسب و مقدار مناسب را باید همیشه رعایت کنیم. هیچ چیز مجانی نیست اگر می‌خواهید رها شوید باید نقش خود را به عنوان یک همسفر خوب اجرا کنید، وظیفه ما است که گوش به فرمان باشیم و به خوبی حرکت کنیم تا بتوانیم چراغ راه دیگران باشیم، به قول معروف دیگران کاشتند ما خوردیم، ما نیز باید بکاریم تا دیگران بخورند.

تقدیر از نفرات برتر آزمون اسفندماه

تقدیر از اعضای لژیون سردار

پایان سی سی‌دی(لژیون یکم)

انتخاب نگهبان دوره جدید لژیون سردار

رهایی لژیون جونز، سی سی‌دی و چهل سی‌دی (لژیون سوم وپنجم)

تایپ و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه

ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم

عکاس خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .