English Version
English

انسان باید ساختمان جسم را به طور کلی بشناسد

انسان باید ساختمان جسم را به طور کلی بشناسد

به نام قدرت مطلق الله

 تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰
انسان برای اینکه بتواند به زندگی سالم و عمر مفید داشته باشد باید اول ساختمان جسم را به طور کلی بشناسد، که چگونه ساخته شده است و چه چیزهایی نیاز دارد، چه زمانی باید غذا بخورد و اینکه چه غذایی و به چه مقداری بخورد. متاسفانه بعضی ازانسانها به همه چیز اهمیت می‌دهند ولی به جسم خودشان اصلا اهمیت نمی‌دهند. به طور کلی ما اگر بخواهیم مثالی بزنیم باید بگویم ساختمان جسم ما یا همان شهر وجودی یا تن‌پوش ما مثل یک ماشین می‌ماند؛ شما فرض کنید یک خودرو بارک سوخت یا بنزینی که برایش تعبیه شده است یک ظرفیت خاصی دارد و ما نمی‌توانیم بیشتر از ظرفیتش سوخت‌گیری نماییم، چرا چون هم هزینه اضافی باید پرداخت بکنیم و همین‌طور ذخیره اضافی سوخت، ممکن است برای ما مشکل ایجاد کند.

چاقی مادر تمام امراض و بیماری‌ها است، که ما از روی ناآگاهی به آن دچار می‌شویم. وقتی انسان ساختمان جسم را شناخت، می‌فهمد که در زندگی روزمره باید چه غذایی بخورد، کی غذا بخورد و به چه اندازه‌ای غذا بخورد که کمتر مریض شود. بدن ما در ۲۴ ساعت به میزان ۲۵۰۰ کالری انرژی نیاز دارد که در سه وعدۀ غذایی باید این میزان انرژی برای بدن تامین شود. اگر ما از میزان مورد نیاز، کالری بیشتری مصرف کنیم باعث چاقی یا اضافه وزن در ما می‌شود. کسی که اضافه وزن دارد از خیلی کارها محروم می‌باشد. برای مثال در هنگام ورزش کردن یا دویدن با تنگی نفس مواجه می‌شود. فردی که۴۰ یا۲۰ کیلو اضافه وزن داشته باشد دائماً یک بار اضافه‌ای را با خودش حمل می‌کند و زود خسته می‌شود.

ولی این موضوع به لطف آقای مهندس حسین دژاکام در کنگره ۶۰ حل شد و کسی که خواستار درمان چاقی و اضافه وزن باشد در طول دَه الی یازده ماه با روش دی‌اس‌تی به درمان می‌رسد و می‌تواند به وزن متناسب برسد. بدن انسان به طور کلی به102  عنصری که در جدول مندلیف ذکر شده است به عنوان مواد غذایی اولیه نیاز دارد که همۀ این عناصر در طبیعت هم یافت می‌شود. در بدن ما هزاران سلول وجود دارد که این سلول‌ها نیاز به تغذیه دارند که با غذا خوردن ، البته درست غذا خوردن انرژی و مواد غذایی سلول‌ها هم تامین می‌شود. برای مثال: شما برای اینکه پوکی استخوان نگیرید نیاز به کلسیم دارید و کلسیم را که به تنهایی نمی‌توانید مصرف کنید پس باید غذایی را مصرف کنید که فسفر داشته باشد تا بدن بتواند کلسیم را هم جذب کند.

ما باید سعی کنیم از غذاهایی کنسرو شده یا لبنیاتی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود و مواد نگه‌دارنده به آنها اضافه شده است کمتر مصرف کنیم یا اصلاً مصرف نکنیم. خیلی غذاها هست که نباید با هم مصرف شود؛ یرای مثال نباید غذاهای گوشتی را با ماست مصرف کنیم و بیشتر سعی کنیم همراه غذا‌های گوشتی از سبزیجات استفاده کنیم. آرد سفید علاوه بر اینکه خاصیتی برای بدن ما ندارد،  باعث بروز اختلال و مشکلاتی در بدن ما هم می‌شود. ما همیشه باید سعی کنیم از آرد کامل یعنی آردی که سبوس آن گرفته نشده است نان تهیه نماییم و مصرف کنیم. در کنگره ۶۰ این روش خیلی آرام آرام صورت می‌گیرد و به صورت تدریجی انجام می‌شود من اگر بخواهم از تجربه خودم در رابطه این دستور جلسه که آقای مهندس گذاشته‌اند بگویم، این است که من پس از اینکه درمان شدم و به رهایی رسیدم، با مشکل چاقی روبرو شدم و همین چاقی و اضافه وزن من باعث شد که مشکلات دیگری برای من بوجود بیاید.

خیلی از این مشکلات در من وجود داشت و من از آنها خبر نداشتم چون یک بار سکته کرده بودم، یا برای مثال زمانی که اضافه وزن داشتم دچار مشکلات ریوی و کلیوی هم شدم و کلیه‌های من دچار نارسایی شده بود و پروتئین به مقدار بالایی دفع می‌کرد، کراتین خونم بالا بود. خیلی دکتر هم رفته بودم ولی فقط به من دارو می‌دادند و هیچ وقت به من توصیه نشد که وزنم را کم کنم. ولی به حمدالله به لطف آقای مهندس توانستم با این روش ۱۸ کیلو اضافه وزنم را درمان کنم و به تعادل برسم و کارهای روزمرۀ خودم را براحتی انجام بدهم. این را هم بگویم من قبل از درمان اضافه وزن از عینک استفاده می‌کردم، حتی گواهینامه رانندگی من با عینک ثبت شده بود. ولی شکر خدا چند وقت پیش که برای تعویض گواهینامه مراجعه کرده بودم، بدون عینک چشم پزشکی قبول شدم. الان کلیه‌هایم پروتئین خیلی کمی دفع می‌کنند کراتین خونم پایین آمده است و دیگر از زانو درد خبری نیست، دیگر تنگی نفس ندارم و بیشتر مشکلاتم حل شده است و خوشحالم که توانستم از این آموزش‌ها و سی‌دی‌های اضافه وزن و ساختمان جسم استفاده کنم و طریقۀ درست غذا خوردن را یاد بگیرم. در آخر تشکر می‌کنم از آقای مهندس و راهنمای خوبم آقا مسلم بابایی و تمام عزیزانی که در این راه به من کمک نمودند.

قبل از سفر

بعد از سفر

نوشته: مرزبان محترم مسافر مسلم

تایپ: مسافر اسماعیل ل12

تنظیم و ارسال: مسافر رسول ل‌4

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .