English Version
English

کاهش وزن باید در طول زمان انجام بگیرد

کاهش وزن باید در طول زمان انجام بگیرد

ابتدا از جناب آقای مهندس بسیار تشکر می‌کنم که متد کاهش وزن را برای ما فراهم ساخت تا بتوانیم از این روش استفاده کرده و وزن‌ خودمان را به ایده‌آل خود برسانیم و به سلامتی و آرامش برسیم.

هر فردی دچار اضافه وزن می‌شود و به‌دنبال آن گرفتار مشکلات و بیماری‌های متعددی می‌شود و اگر آن مشکلات به سراغش نیایند هیچ اقدامی برای کاهش وزن خود انجام نمی‌دهد.

اضافه وزن ما نیز به‌دلیل عدم آگاهی و رعایت نکردن مسئله تغذیه بوده به‌طوری که هم زیاد می‌خوریم و هم فعالیت بدنی مناسبی نداریم و مجموع این‌ها باعث شده که دیگر قادر به انجام کارهای روزمره نباشیم و حتی لباس‌هایی که می‌پوشیم نیز مناسب نیستند. اگر به‌خواهیم درست به جسم خود نگاه کنیم دسته‌ای از مسائل جسم را می‌دانیم و دسته‌ای را هم نمی‌دانیم، بسیاری از بیماری‌ها درمان ندارند در صورتی که؛ این‌طور نیست و درمان دارند ولی ما درمان آن را نمی‌دانیم؛ چون ساخت‌وساز جسم را نمی‌دانیم. اگر بخواهیم جسم را ترمیم و نگه‌داری کنیم باید آن را بشناسیم در صورتی که ما هیچ اطلاعی در مورد ترمیم و نگه‌داری جسم نداریم‌.

ما برای سلامتی جسم، چاقی و لاغری اول باید صورت مسئله را بشناسیم و برای لاغری انواع رژیم‌ها و قرص‌های لاغری مصرف می‌کنیم و با این روش‌ها روزگار ما انسان‌ها سیاه می‌شود. جسم انسان نیاز به سوخت‌وساز دارد اما باید این سوخت‌وساز را چگونه و چه‌مقدار در اختیار جسم قراردهیم.

زمان قدیم اکثراً لاغر و سالم بوده‌اند؛ چون مرتب درحال کشاورزی و دامداری بوده‌اند و همیشه تحرک داشته‌اند. اضافه وزن به‌خاطر این است که ما اطلاعی از اندازه نداریم و نمی‌دانیم مقدار مصرف خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها برای هر فرد چقدر است. واحد اندازه‌گیری موادخوراکی و آشامیدنی کالری است کالری؛ یعنی مقدار انرژی مصرفی برای اینکه بتوان یک‌ گرم آب را یک درجه سانتی‌گراد بالا برد، یک کالری نام دارد و بدن انسان هنگامی کار می‌کند که انرژی و سوخت مصرف کند.

ما باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که اضافه وزن پیدا نکنیم؛ زیرا اضافه وزن بسیار آرام‌آرام به پیشروی خود ادامه می‌دهد و ذره‌ذره وزن ما بالا می‌رود و خودمان نیز متوجه نمی‌شویم. شخصی که ده کیلو اضافه وزن دارد همانند این است که یک کیسه برنج ده کیلویی را بر روی دوش خود حمل می‌کند، این تحت فشار اضافه وزن است و روی تمام قسمت‌های بدن تاثیر دارد و انسان را از پا درمی‌آورد.

کاهش وزن باید در طول زمان انجام بگیرد؛ همان‌طور که وزن ما آرام‌آرام بالا رفته به همین شکل هم باید آن را کاهش دهیم. درکاهش وزن ترازو را جدی بگیریم وقتی خودمان را وزن می‌کنیم باید برروی مقدار هم فکر‌کنیم که چرا وزن ما کم یا زیاد شده است ترازو شما را وادار به تفکر می‌کند. برای کاهش وزن نیاز نیست که این را بخوریم و آن را نخوریم باید حدود و اندازه همه چیز را به‌دست بیاوریم.

رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون ششم)
نویسنده: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون ششم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر زهرا
ویراستار: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هفتم)
ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .