English Version
English

گروه خانواده _دنور به معنای بخشیدن است

گروه خانواده _دنور به معنای بخشیدن است

جلسه سیزدهم از دور سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران لژیون سردار به استادی همسفر طیبه و نگهبانی همسفر نگار و دبیری راهنمای تازه واردین همسفر سارا با دستور جلسه  " دنور " روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار کرد. 

سخنان استاد: 

کنگره ۶۰ یک سازمان مردم نهاد است و به هیچ جایی وابسته نیست و وظیفه ماست که آن را حمایت کنیم، ابتدای ورودم به کنگره تصورم این بود که این‌جا هم مانند ادارات دولتی که شاخه‌ای هستند و مورد حمایت سازمان دیگری هستند می‌باشد. واقعاً برایم جالب بود که این‌مکان توسط خود اعضا کنگره تأمین می‌شود. ابتدای کنگره کمک‌های مالی فقط روز گلریزان جمع‌آوری می‌شد، آقای مهندس تصمیم گرفتند که یک لژیون مالی تشکیل دهند و می‌توانستیم با پرداخت ۶ میلیون تومان عضو لژیون سردار شویم یا با پرداخت ۵۰ میلیون تومان دنور شویم، پرداخت این مبالغ توسط اعضا و دنورشدن باعث استحکام پایه‌های مالی کنگره می‌شود. چون ما در مکان اجاره‌ای هستیم باید به فکر این باشیم که ممکن است روزی این مکان را از ما بگیرند، باید پشتوانه برای خود داشته باشیم. دنور یعنی بخشنده، برمی‌گردد به همان صفت خداوند که بخشنده است، پس ما هم باید بخشندگی را در خودمان پیدا کنیم، زمانی که چیزی را می‌بخشیم و گره از کار کسی باز می‌کنیم در خودمان صفت بخشندگی را شکوفا می‌کنیم، اگر توجه کنیم ما قبلاً نیز این صفت بخشندگی را داشته‌ایم؛ زمانی‌که مسافرمان مصرف‌کننده بود کارهای ضدارزشی انجام می‌داد او را می‌بخشیدیم، پس بهتر است الان که به درمان رسیده است با خدمت کردن و کمک مالی جبران خسارت کنیم.
نشانه دنور یک انگشتر است که آقای مهندس به کسی که ۵۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کند هدیه می‌دهد.

من هر مبلغی را که در کنگره پرداخت کرده‌ام تاکنون عوضش را خداوند چندین برابر به زندگیم برگردانده است، چه از نظر مالی و چه از نظر آسایش و آرامشی که در زندگیم جاری است؛ چون قبلاً همه چیز داشتیم ولی آرامش نداشتیم.
امیدوارم که لیاقت این را داشته باشم که بتوانم برای دنورشدن شرکت کنم.

بخشی از سخنان اعضا: 

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر
وادی اول می‌گوید: با تفکر ساختارها آغاز می‌شود بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود. تمامی چیزهایی که در اطراف ما وجود دارد یک ساختار است و در به وجود آمدن آن یک تفکر وجود داشته است، کنگره ۶۰ هم یک ساختار است که با تفکر آقای مهندس بنا شده است. آقای مهندس هیچ کمکی را از بیرون کنگره قبول نمی‌کنند و برای استحکام پایه‌های مالی کنگره از همان ابتدا لژیون سردار و ساختار دنور را تشکیل دادند. دنور، یعنی بخشنده، خداوند از وجود خود در انسان دمیده  و این صفت بخشندگی در انسان هم وجود دارد، فقط باید آن را شکوفا کند.
شاید قبلاً فکر می‌کردیم اگر چیزی را اضافه داشته باشیم باید آن را ببخشیم، اما این‌جا یاد گرفتیم که اینطور نیست؛ بخششی شیرین‌تر است که درد داشته و با دل‌وجان باشد.

سلام دوستان گلاره هستم همسفر 
من از یکی از دوستان عزیزم در لژیون سردار این مطلب را شنیدم که هر چیزی در راه  خیر به ذهنتان آمد ببخشید؛ چون اگر آن را نبخشید جای دیگری خرج می‌شود و من این را الگوی خود قرار دادم. شاید قبلاً فکر می‌کردم انسان بخشنده‌ای هستم، اما آن بخشش با منت بود با دانایی و آگاهی که از این‌جا گرفتم آموختم که اگر می‌بخشم باید بدون چشم‌داشت باشد؛ الان اگر چیزی را می‌بخشم خداوند را شکر می‌کنم که می‌توانم آن بخشش را انجام دهم، هر چند هیچ زمانی نمی‌توانم دینم را ادا کنم، مانند فرزند که نمی‌تواند دین مادر را ادا کند.

سلام دوستان ناهید هستم همسفر 
من اولین سالی است که در کنگره حضور دارم، با تجربیاتی که در این مدت کسب کرده‌ام اطمینان پیدا کردم که اگر انسان چیزی را در راه خیر بدون چشم‌داشت  و با دلش پرداخت می‌کند امکان ندارد که خیر و برکت آن به زندگیش برنگردد؛ خود من این معجزه را با چشم‌های خودم دیده‌ام، الان زمانی‌که به کنگره می‌آیم موقعی که سبد پول را می‌چرخانند هیچ وقت دست‌و‌دلم برای حمایت آن نمی‌لرزد، هر چند مبلغ ناچیزی است. امیدوارم که این لیاقت را داشته باشم که برای کنگره یک خدمتگزار واقعی باشم. 

سلام دوستان سارا هستم همسفر 
الان که ما دور هم جمع شده‌ایم حتماً یک دلیلی دارد. باید نگاه کنیم و ببینیم که در سال جدید چه‌کاری برای شعبه کرمانشاه انجام داده‌ایم، این توفیق خداوند است که من اکنون توانستم روی این صندلی بنشینم. آقای مهندس که از تمام زندگیشان ‌می‌گذرند و صرف کنگره می‌کنند می‌گویند: من هیچ کاری برای کنگره انجام ندادم، پس من همسفر چگونه می‌توانم این ادعا را داشته باشم که کاری برای کنگره انجام دادم یا منتی سر کنگره بگذارم. الان که به زندگیم نگاه می‌کنم که نسبت به گذشته چه تغییراتی کرده است، می‌فهمم که با هیچ مبلغی قابل‌قیاس نیست، این آرامشی که ما در کنگره داریم، نتیجه زحمات افرادی است که در گذشته کنگره را حمایت کرده‌اند. یک دست صدا ندارد باید همگی سعی کنیم که آن نیرویی که از کم شروع می‌شود را به درجه بالا برسانیم و بتوانیم بلاعوض ببخشیم.

سلام دوستان نگار هستم همسفر
لژیون سردار مکمل آموزش‌های کنگره است. زمانی‌که من و مسافرم وارد کنگره شدیم اوضاع مالی خوبی نداشتیم؛ ولی بر آن ترس و شکمان غلبه کردیم و هر دو عضو لژیون سردار شدیم و برکاتش به زندگی ما برگشت. من تا روزی که زنده هستم نمی‌توانم دینم را به کنگره ادا کنم؛ چون کنگره آرامشی به من داده که در هیچ کجای دنیا نمی‌توانستم پیدا کنم، من برای اولین بار واژه دنور را در کنگره شنیدم؛ در مورد آن تحقیق کردم و متوجه شدم که معنی آن بخشیدن است. کسی که در کنگره از مالش می‌بخشد به آن نقطه از تفکر رسیده است که اگر مبلغی را می‌بخشد در جای بدی خرج نکرده و یک چراغ را برای آیندگان روشن کرده است.


تهیه و ارسال مطلب: همسفر ناهید رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکس: مرزبان همسفر لیلا

همسفران نمایندگی بیستون

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .