English Version
English

تفکر، حرکت از یک نقطه مجهول برای رسیدن به یک نقطه معلوم است

تفکر، حرکت از یک نقطه مجهول برای رسیدن به یک نقطه معلوم است

 

تفکر، حرکت از یک نقطه مجهول برای رسیدن به یک نقطه معلوم است
هشتمین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی  بیهقی سبزوار  روز پنج‌شنبه با استادی مسافر مسعود، نگهبانی مسافر وحید و دبیری مسافر محمدرضا با دستور جلسه «وادی اول و تأثیر آن روی من» در تاریخ 1403/01/16 رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر، خداوند بزرگ را شاکرم که فرصت حضور در کنگره ۶۰ را به من داد. از نگهبان و دبیر عزیز و گروه مرزبانی تشکر می‌کنم که این جایگاه رو به من سپردند. سال جدید را خدمت دوستان تبریک عرض می‌کنم امیدوارم همه ما در زیر سایه کنگره بتوانیم روزها، ماه‌ها و سال‌های خوبی را پشت سر بگذاریم. در مورد دستور جلسه در وادی اول  تأکید بر روی تفکر است، با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. اگر دقت کنیم همه ما قبلاً برای انجام هر کاری فکر می‌کردیم، تفکر می‌کردیم اما مفهوم آن را به‌درستی نمی‌دانستیم. کنگره به ما می‌گوید که بایستی مفهوم تفکر را بدانیم و یاد بگیریم که چگونه تفکر کنیم. در جزوات جهان‌بینی استاد امین آمده است که تفکر، حرکت از یک نقطه مجهول برای رسیدن به یک نقطه معلوم است. کار اصلی کنگره ۶۰ درمان اعتیاد است اگر خوب به قضیه نگاه کنیم، در جهان اعتیاد قبل از اینکه جناب مهندس دژاکام مقاله صورت‌مسئله اعتیاد را بیان کنند یک جهان پر از سؤال و مجهولات بود. همه ما به‌خوبی درک کردیم که چقدر مجهولات زیادی در جهان اعتیاد وجود دارد.
هر گروه یا سازمانی سعی کرد با توجه به منافع شخصی خود تفکرات ما را به سمت و سویی ببرد. تمامی روش‌ها، انرژی‌درمانی، سم‌زدایی، تعویض خون، ابوالفضل درمانی و گروه‌درمانی، در مورد اینکه چه اتفاقی برای ما افتاده است فکری نمی‌کردند تفکری نداشتند. جناب مهندس دژاکام به‌خوبی مسئله اعتیاد را حل کردند و برای آن مثلثی ترسیم کردند که به مثلث درمان اعتیاد معروف شد در یک شخص معتاد، تعادل جسم، روان و جهان‌بینی به هم می‌ریزد این مثلث فقط با قطع کردن مواد مصرفی کامل نمی‌شود. باید هر سه ضلع مثلث درمان، یعنی جسم روان و جهان‌بینی را به تعادل رساندند. در ابتدا باید تفکر کرد بایستی تفکراتمان با تفکرات قبلی فرق کند، اگر می‌خواهیم به نتیجه‌ای برسیم. ما قبلاً در مورد گرفتن مواد فکر می‌کردیم که از چه کسی بگیریم و چگونه جنس بهتری بگیریم، تفکرات ما در جهت تفکرات منفی بود، کنگره ۶۰ به این تفکرات غلط پایان داد. کنگره به ما یاد داد که برای هر تفکری بایستی سه ویژگی در نظر گرفته شود: اول باید اصولی و منطقی باشد دوم بایستی بر مبنای واقعیت باشد و سوم اینکه بایستی اطلاعات صحیح وجود داشته باشد. اگر در مورد اعتیاد اطلاعات صحیح نداشته باشیم درمان سخت می‌شود و نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. بسیاری از پزشکان و روانشناسان چون اطلاعات دقیقی نداشتند و بر مبنای واقعیت هم نبود به نتیجه‌ای نرسیدند. جناب مهندس دژاکام در جلسه‌ای با یک جمله که من خودم معتاد هستم راه و روش آن‌ها را مردود دانست. آن‌ها درک درستی از خماری نداشتند، کنگره برای خماری و هر مسئله دیگری در روند درمان برنامه دارد.
مسیر کنگره ۶۰ سخت است، اما پایانی شیرین دارد اگر در طول سفر به آموزش‌ها توجه نکنیم و نتوانیم دردها را تحمل‌کنیم، قطعاً به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. در بیرون از کنگره فکر می‌کنند کنگره ۶۰ ناز درمانی است، هرکدام از ما به‌خوبی می‌دانیم که از این خبرها نیست، تفکرات ما به جهان‌بینی ما شکل می‌دهد. در کنار تفکر سه نیروی القا، احیا و تحرک نیز بایستی موجود باشد. استاد امین در مورد نیروی القا فرمودند اگر دو جسم یا جریان بدون تماس مستقیم روی‌هم اثر بگذارند القا به وجود می‌آید. جریان برق در سیم فاز قوی‌تر از سیم نول است، سیم نول براثر القا این جریان برق ضعیف را از سیم فاز گرفته است. در مسیر، سفر در کنگره راهنماها دقیقاً همان جریان قوی برق هستند که توانسته‌اند با آموزش‌ها به این درجه برسند و هرکدام از ما را به رهایی برسانند، ما بایستی این انرژی زیادی که در راهنما‌ها وجود دارد را با فرمان‌برداری، حفظ حرمت‌ها و قوانین کنگره دریافت کنیم، اگر یک سفر اولی در مسیر درستی قرار بگیرد و به آموزش‌ها دقت کند و فرمان‌برداری کند صراط مستقیم در او القا می‌شود، در غیر این صورت نبایستی انتظار القا داشته باشد، راهنماها انرژی و حس عجیبی نسبت به تک‌تک رهجوها دارند آن‌ها خطاها را متوجه می‌شوند و فوراً گوشزد می‌کنند، اما متأسفانه ما با نقض فرمان این حس بین راهنما و رهجو را خراب می‌کنیم. استاد امین در مورد نقض فرمان به زیبایی فرمودند که در مسیر کنگره و در تمام مسائل زندگی نقض فرمان باعث می‌شود که به نتیجه‌ای نرسیم. در جهان هستی ما با نقض فرمان‌های مکرر باعث شدیم تا از مسیر درست خارج شویم، در ابتدا با خطاهای کوچک به ما گوشزد می‌شد اما رفته‌رفته طوری در تاریکی‌ها فرو رفتیم که هیچ‌کس نتوانست به ما کمک کند. در ابتدای وادی اول آمده است که همه‌چیز اول مثل صفحه سفید نقاشی است. به نظر من وقتی وارد کنگره می‌شویم مانند یک نوزاد تازه متولدشده هستیم این‌که قبلاً چه بوده‌ایم اصلاً مهم نیست اکنون وارد کنگره شده‌ایم و در مسیر درمان قرارگرفته‌ایم، اگر در طول ۱۱ ماه این صفحه سفید پر از سیاهی شود شاید به رهایی برسیم، اما دوامی نخواهیم داشت. با تفکر است که ساختارها آغاز می‌شود، در ادامه تغییر سخت می‌شود، بایستی بذر خوبی بکاریم فرمان‌برداری کنیم و به قوانین و حرمت‌ها احترام بگذاریم، تنها در این صورت است که به درمان واقعی خواهیم رسید. نبایستی در طول سفر دچار اشتباه شویم و نقض فرمان کنیم، سعی کنیم با خوب سفر کردن پایه و فونداسیونی درست ایجاد کنیم تا انشالله در سفر دوم و در ادامه به‌خوبی و به زیبایی بتوانیم کاربردی کنیم. کنگره ۶۰ برای تک‌تک لحظات ما برنامه دارد خوشا به حال افرادی که مسائل کنگره و جهان‌بینی کنگره را درک می‌کنند، آن‌ها هستند که باعث بقا و ماندگاری کنگره می‌شوند. انشالله شعبات کنگره ۶۰ روزبه‌روز بیشتر شود، تعداد انسان‌های دردمند کمتر شود، اعتیاد ریشه‌کن شود و چهره شهرها بهتر و زیباتر شود. ممنون از اینکه سکوت کردید و به صحبت‌های من گوش کردید.

عکاس: مسافر غلامرضا لژیون سوم
تایپ: مسافر محسن لژیون یازدهم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .