English Version
English

وقتی شخص دچار اضافه وزن باشد، می‌توان گفت که در تاریکی قرار دارد.

وقتی شخص دچار اضافه وزن باشد، می‌توان گفت که در تاریکی قرار دارد.

جلسه چهاردهم، از دوره ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، ویژه مسافران در نمایندگی شهباز، با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر ابوالفضل، با دستور جلسه؛ ( تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد دی‌اس‌تی) در روز سه‌شنبه، تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان من رضا هستم یک مسافر.خیلی خوشحال هستم که در خدمت شما عزیزان هستم. الان من داشتم با خودم این فکر را می‌کردم که نسبت به سال گذشته یک کمی رشد داشته‌ام چون امسال ماه رمضان را بهتر روزه گرفتم و واقعا این سبک بودن وزن ،تجربه بسیار خوبی است و این وزن کم، و سبک بودن خیلی به انسان کمک می‌کند.درست شدن در کنگره۶۰، خیلی زمان می‌برد. گاهی اوقات، باید خیلی وقت بگذاریم تا یک چیزی را بفهمیم.هر چقدر که من، این مسیر کنگره۶۰، را طی می‌کنیم و جلوتر می‌آیم بهتر مسائل را متوجه می‌شوم و همچنین مسائل را بهتر درک می‌کنم.
من، الان این اندیشه و فکر را دارم که، چقدر راه را آمده‌ام و چقدر راه پیش رو دارم که باید طی کنم، تا خیلی چیزها را متوجه بشوم.خوب، اما دستور جلسه امروز و این هفته که مربوط به چاقی و اضافه وزن می‌باشد همچنین کاربرد روش دی‌اس‌تی در درمان چاقی می‌باشد.همان‌طور که گفته شده طبق صحبت‌های استاد امین؛ وقتی که نیروهای انسان تحت فرمان شخص نباشند، انسان در تاریکی قرار گرفته است.
ما فکر می‌کنیم، اگر کسی در شرایط خیلی بدی باشد، یا مواد مصرف کند در تاریکی قرار دارد، در صورتی که این‌طور نیست. تاریکی خیلی ابعاد گسترده‌ای دارد. ممکن است شخصی ماشین گران قیمتی سوار شود و در زندگی خیلی چیزها را هم داشته باشد ولی پولش را نتواند خرج کند و این آدم به نحوی در تاریکی قرار دارد. چون نیروهای این شخص تحت کنترل و فرمانش نیستند و پولی ‌که دارد تحت اختیارش نیست.

حالا، در مورد چاقی هم یک چنین چیزی می‌باشد، یعنی نیروهای ما تحت اختیار ما نیستند و ساده‌ترین کارهایی که یک شخص معمولی انجام می‌دهد، من قادر به انجام این کارها نیستم.یک سری افراد، که دچار اضافه وزن هستند، انجام کارهای اولیه برایشان دشوار است. به راحتی نمی‌توانند جوراب و یا لباس بپوشند یا نمی‌توانند خیلی راحت کار کنند و یا از کوه بالا بروند.وقتی یک نفر اضافه وزن دارد، می‌توانیم بگوییم که، در تاریکی قرار دارد. هر موقع جسم انسان از لحاظ وزن سبک‌تر باشد در صور پنهان انسان هم تاثیر می‌گذارد.
اگر در صور پنهان بخواهیم کاری انجام بدهیم به جسم ما ربط دارد. جسمی که ورزش می‌کند، صور پنهان بهتری هم دارد و صور آشکار و صور پنهان ما کاملا به هم ربط دارند.خیلی مهم و خوب است، که ما در کنگره۶۰، به این مسائل و موضوعات فکر می‌کنیم و به دنبال این فکر کردن است که ما راه را پیدا خواهیم کرد.اگر، کمی تفکر کنیم، دریافت خواهیم کرد که، با داشتن اضافه وزن چقدر بیماری‌های متعددی به سراغ انسان می‌آیند و می‌بینیم که جسم انسان چقدر دچار مشکلات خواهد بود.
من تجربه‌ای که دارم، لوازم ورزش کوهنوردی از همه گران‌تر هستند، بخاطر این‌که سعی می‌کنند لوازم را از لحاظ حجم و وزن به صورت وزن کم درست کنند. هر شخصی که کوله برمی‌دارد، هر چقدر سنگین‌تر باشد به زانوهایش بیشتر فشار می‌آید و برای همین موضوع کوله‌کشی دیگر مرسوم نیست، آن هم از نوع سنگین، مگر در حد لوازم و وسایل ضروری باشد.انسانی که بیست کیلو اضافه وزن دارد، باید با این اضافه وزن کوه برود، بخوابد و کارهای روزمره خود را انجام دهد که با این حجم از اضافه وزن به شدت به جسم شخص آسیب وارد می‌شود.
خیلی بیماری‌ها که شخص دچارش می‌شود، برمی‌گردد به چاقی شخص، به عنوان مثال؛ اگر شخصی اضافه وزن دارد و بچه دار نمی‌شود این مسئله بر می‌گردد به چاقی و اضافه وزنی که شخص دارد.
حالا، در مورد روش دی‌اس‌تی؛ که ابتدا برای درمان اعتیاد به کار رفت، ولی روش کنگره۶۰، یک روش الگوی می‌باشد و ما می‌توانیم این متد دی‌اس‌تی را برای سیگار و بسیاری از مشکلات به کار ببریم، مخصوصا برای درمان چاقی و اضافه وزن این روش و متد بسیار خوب جواب داده است.
چیزی که متمایز می‌کند روش دی‌اس‌تی را با سایر روش‌ها، این است که، بیرون از کنگره۶۰، می‌گویند که انسان فقط همین جسم می‌باشد. ولی در این‌جا می‌گویند؛ انسان هم جسم است، هم نفس است، هم روح و هم حس است و هم خیلی چیزهای دیگری می‌باشد.
اگر شخصی بخواهد لاغر بشود، به غیر از جسمش باید در قسمت نفس شخص هم تغییرات به وجود بیاید. این‌که من نمی‌توانم غذا کم بخورم باید جلوی نفس خودم را بگیرم، همان‌طور که، در درمان اعتیاد نفس تغییر می‌کند و شخص با آموزش و تغییرات در نفس دیگر به مواد مخدر فکر نمی‌کند.باید روی نفس کار بشود و تفکر و جهان‌بینی ما شروع کند به عوض شدن و تا جهان‌بینی هم عوض نشود، نمی‌توانیم، بگوییم برای شخص درمان اتفاق افتاده است.

در بیرون از این‌جا می‌گویند؛ باید برای کم شدن اضافه وزن، شخص شروع به چربی سوزی نماید. ولی تفکر کنگره۶۰ این‌گونه است، که باید ساختار جسم ما طوری باشد، که چربی را ذخیره نکند و خود بدن چربی اضافه را دور بریزد. وقتی مکانیزم بدن درست کار نکند هر چی که خورده شود تبدیل به چربی خواهد شد.
روش و متد درمان کنگره۶۰، با بقیه روش‌ها فرق می‌کند و با متد دی‌اس‌تی که در کنگره۶۰، وجود دارد، می‌توان به تعادل و وزن ایده‌آل رسید.
از این‌که به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما عزیزان سپاسگزارم.

 

تایپ ویراستاری :مسافر علیرضا 

تهیه تنظیم :مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .