English Version
English

هیچ مسافری نمی‌تواند بدون حضور در لژیون به درمان برسد

هیچ مسافری نمی‌تواند بدون حضور در لژیون به درمان برسد

جلسه دوازدهم از دوره بیست‌وچهارم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنما مسافر احمد، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین مسافر کریم و دبیری مسافر فتح‌الله با دستور جلسه" تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن به متد کنگره60" در روز سه‌شنبه بیست‌و‌یکم فروردین 1403 رأس ساعت 16:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، احمد هستم یک مسافر
من تجربه زیادی در رژیم غذایی برای کاهش وزن دارم اما هیچ‌گاه نتیجه خوبی از آن نگرفتم. برای بار اول به یک پزشک مراجعه کردم و بعد از آزمایش‌های متعدد، آقای دکتر فرمودند: اجازه نداری بیش از هفت حبه قند در روز مصرف کنی، همچنین نوشابه، شیرینی‌های خامه‌ای و ... کاملاً ممنوع است، با گوشت گاو باید خداحافظی کنی و حتی تخمه‌ آفتابگردان هم باید مصرف نکنی؛ در این رژیم بیش از یک هفته دوام نیاوردم. به پزشک بعدی که مراجعه کردم، او هم همین روش را با اندکی تغییرات پیاده کرد که بازهم جوابی نگرفتم.
زمانی که وارد کنگره شدم، در سال 1395 لژیون جونز در پارک شهدای شهرداری اصفهان برگزار می‌شد و آقای حجازی از تهران به‌عنوان راهنمای جونز، به اصفهان می‌آمد، در این روش ورزش اجباری بود و از کاهو و مغزی جات استفاده می‌کردیم. بعد از مدتی وزن من از 106 کیلوگرم به 88 کیلوگرم رسید، ولی با تمام تلاشی که داشتم بازهم نتیجه‌ای نگرفتم.
بعد از چند سال لژیون جونز به لژیون تغذیه سالم تغییر نام پیدا کرد. در یکی از سفرهایم به تهران، خدمت آقای مهندس دژاکام رسیدم و گفتم می‌خواهم شما راهنمای من باشید. ایشان فرمودند: سی‌دی‌های اضافه‌وزن، ساختمان جسم و اتوفاژی را بنویس و خودت، راهنمای خودت باش، ولی همه ما می‌دانیم که هیچ مسافری نمی‌تواند بدون حضور در لژیون به درمان برسد؛ چراکه بیان تجربه‌های ما در جلسات، کمک می‌کند تا بهتر مسیر را طی کنیم، برای همین در اصفهان، وارد لژیون شده و راهنما انتخاب کردم. در لژیون به ما گفتند باید حتماً ترازو داشته باشید و روزانه خود را وزن کنید. یک ماه چهار کیلوگرم کم کردم و این کاهش وزن به من انرژی و انگیزه داد.

در این دستورالعمل، قوانینی وجود دارد که رعایت آن بسیار ضروری است. مثلاً برای این‌که پوست صورت در اثر کاهش وزن، ریزش نداشته باشد باید روزانه دو عدد تخم‌مرغ آب‌پز، به‌عنوان صبحانه مصرف شود، چون تخم‌مرغ، پروتئین و اسیدآمینه‌های ضروری بدن را تأمین می‌کند. جویدن غذا بسیار مهم است و مقدار غذا باید همان مقداری باشد که من سیر می‌شوم نه آن مقداری که می‌توانم بخورم. در وعده ناهار نیم ساعت قبل از خوردن غذا، حتماً باید سالاد مصرف شود که شامل کاهو و سایر سبزی‌ها است. در این نیم ساعت، مغز فرمان سیر شدن را صادر می‌کند و ما به‌اندازه لازم غذا می‌خوریم. هر کیلو اضافه‌وزن، چهار کیلو فشار  اضافه روی زانوها وارد می‌کند. یعنی اگر ده‌کیلو اضافه‌وزن داشته باشیم،چهل‌کیلو فشار اضافه، روی زانوها می‌آید. حتماً برای هضم درست غذا، در طول غذا خوردن و تا دو ساعت بعدازآن از خوردن آب پرهیز کنیم، چون باعث کم اثر شدن اسید معده می‌شود.
ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید. آقای مهندس را تشویق کنید.

تایپ: راهنما مسافر حسین
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مرزبان خبری مسافر محمود
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .